سید علی جزایری: “بستری” Yesterday از نگاهی نو
داریل روت در این فیلم با نگاهی عمیق به آفریقا, زنی به نام یستردی را به تصویر میکشد که نماد گذشتهی امی آفریقاست. کارگردان در این فیلم با استفاده از نماهای باز با در هم آمیختن تصاویر زن و طبیعت آفریقا رابطه مستقیم بین انسان گذشتهی آفریقا و محیط اطرافش را به نمایش میگذارد به نظر میرسد که کارگردان با انتخاب این گونه تصاویر از مخاطب خود خواستار پرسیدن این سوال است که چرا چنیین جامعهای باید گرفتار پیشرفتهترین بیماری بشری یعنی ایدز که ساختهی زندگی در کولونیهای بزرگ انسانی است شود شاید کارگردان پاسخ این سوال را به عهدهی تماشاچی گذاشته است و با این کار به نوعی مخاطب را به تفکر در مورد آفرقا دعوت میکند در عوض راه کار پایان دادن به این مصیبت بزرگ را با هوشمندی به مخاطب خود القا میکند و این راه کار چیزی نیست جز مرگ بیسوادی. دختر یستردی نماد فردای پرامید آفریقاست. در جایی از فیلم یستردی که میداند در حال مرگ است دختر خود را به معلم مدرسه میسپارد وبه او میگوید تا وقتی بیماری را تحمل میکند که دختر او وارد مدرسه شود و این همان مرگ بیسوادیست. البته به نظر من باید اشاره کرد که بیسواد بودن جامعهی گذشتهی آفریقا به معنی نداشتن معرفت انسانی در آنها نیست مگر میشود کسی زیر آسمان آفریقا به خواب فرو رود و از تفکر به دور باشد اگر گذشتهی آفریقا از نظر صنعت عقب مانده است به این دلیل است که مردم حریص نیستند و یا اگر از نظر پزشکی ضعیف به این دلیل است که بیماری نداشتهاند.
تاریخ ارسال: ۲۶ اسفند ۱۳۸۵
محصولات و تولیدات آموزشی آنلاین و مجازی:
اینجاست شروع آینده شغلی شما:
برچسب تولیدات و محصولات آموزشی:
مشاورۀ رایگان:
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تحلیل کوتاه: دوازده مرد خشمگین 1 و 2
رتبه: 8 دوازده مرد خشمگین 1957 12 Angry Men امتیاز: 8.9 به روایت مجید سیفالعلمایی
ده فیلم احساسی برتر تاریخ سینما
ده فیلم احساسی برتر تاریخ سینما
قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم احساسی برتر سینما آشنا کنیم که به بهترین شکل ممکن تراژدی و کمدی را با با هم ترکیب کرده اند.
در خانه بمانیم
پیشنهاد، مشاوره و دریافت فیلم را از دست ندهید
فیلمسازان بزرگ
زبان سینما به زبان ساده
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.