جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > اخبار و گزارش خبری > بید مجنون را تنها بازی پرویز پرستویی فیلم کرد

بید مجنون را تنها بازی پرویز پرستویی فیلم کرد

۳۱ شهریور ۱۳۸۴
ارسال شده توسط آگاه فیلم
اخبار و گزارش خبری، توسعه، معرفی و تحلیل هنر

http://www.seemorgh.com/images/iContent/FullImage.jpg

“بید مجنون” را تنها بازی “پرویز پرستویی” فیلم کرد

کانون تحلیل‌گران سینمادر دومین جلسه‌ی کانون تحلیل گران سینما، فیلم بید مجنون ساخته‌ی مجید مجیدی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. ناصر نبی زاده یکی از تحلیل‌گران و منتقدان این کانون، در رابطه با این فیلم گفت، این کار مجیدی در حد متوسطی بود اما چیزی که به این فیلم ارزش داد بازی فوق‌العاده‌ی پرویز پرستویی بود چون مشخص بود درباره‌ی نقشی که بازی می‌کرد تحقیق کرده و با مطالعه آن‌را اجرا کرد و این در دقت او در رعایت جزئیات مانند نحوه‌ی راه رفتن، گرفتن شکل فیزیکی یک نابینا مشهود بود. وی ادامه داد: بازیگر در بیان فیلم و رساندن پیام آن به مخاطب بسیار تأثیرگذار بوده است. وی تصریح کرد: پرستویی به‌گونه‌ای نقش خود را ایفا کرده بود که کمتر پیش آمده در سینما یک بینا نقش نابینا را به این زیبایی بازی کند. وی افزود: گریم صورت پرستویی نیز بسیار جالب بود به‌گونه‌ای که اگر آن ریش وقتی آن سفیدی را نمی‌داشت انگار چیزی کم داشت. وی همچنین در مورد مجیدی گفت: مجید مجیدی، فیلم‌ساز داستانی نیست بلکه از واقعیات تصویر می‌سازد در قسمتی که یوسف (پرستویی) در بیمارستان بینایی خود را به‌دست آورد به‌خوبی شادی خود را نشان داد، شادی‌ای که در زیر پوست انسان از به‌دست آوردن بینایی بعد از ۳۸ سال به‌دست می‌آورد را پرستویی به زیبایی نشان داد تا زمانی که عکس خود را در پنجره می‌بیند. نبی‌زاده افزود: یوسف با دیدن عکس خود دچار غم و اندوهی ناشی از خودبینی می‌شود و اگر در فیلم می‌بینیم که یوسف؛ زن، فرزند و مادرش را از دست می‌دهد ناشی از این خودبینی است چون دوست دارد خود را به شکل دیگری ببیند و ادامه داشتن این غم در چهره‌اش حتی بعد از بینا شدن دلیل داشته و آن دیدن خود و آرزوهای نهفته‌اش بوده است.

دکتر علی خزاعی فر نیز با اشاره به این نکته که قدرت بازیگری با قدرت بازیگردانی متفاوت است گفت: به همان نسبت که پرستویی زیبا بازی کرده به همان نسبت بد هدایت شده است چرا که در زمان نابینایی آدمی منزوی بود که با خدا صحبت می‌کرد و در چهره‌اش غمی پنهان بود اما بعد از به‌دست آوردن بینایی باز هم در انزوا به‌سر می‌برد و آن اندوه نیز در چهره‌اش نمایان است. وی افزود: گره شخصیتی یوسف این‌جا بود که بعد از ۳۸ سال بینایی‌اش برمی‌گردد لذا نباید غمی در دل داشته باشد. وی ادامه داد: فیلم‌نامه طرحش بسیار کم حادثه بود لذا باید از چهره‌ها و حرف‌ها باید فهمید که فیلم چه هدفی را دنبال می‌کند. بیشتر تصویر بود تا بیان، داستان قابل توجهی نداشت و به محض این‌که پرده عوض می‌شد بیننده می‌توانست پیش‌بینی کند که چه می‌شود و این ضعف اثر بود. دکتر خزاعی‌فر افزود: این فیلم می‌خواهد این‌را القا کند که وقتی در مصیبتی گرفتار می‌شویم به خدا نزدیک و ارتباط برقرار می‌کنیم و بعد از برطرف شدن آن مصیبت و گرفتاری باز خدا را فراموش می‌کنیم وی ادامه داد: این فیلم داستان بسیار ساده‌ای داشت و جزء فیلم‌های مذهبی نیز محسوب می‌گردد اما نحوه‌ی ساخت ایده‌هاست که سینما را می‌سازد این فیلم بیش از حد ایدئولوژیک است و فاقد سبک و سیاق مورد نظر سینماگران. وی تصریح کرد: داستان فیلم بسیار ضعیف بود اما بازی پرویز پرستویی و فیلم‌برداری آن در سطح عالی بود.

دکتر محمد تقوی یکی دیگر از تحلیل‌گران این کانون گفت، این فیلم برای بیننده‌های عادی، بار اخلاقی پیدا می‌کند تا روان‌شناسی و فقط حس یک‌نوع موعظه و نصیحت را به‌خود می‌گیرد. وی ادامه داد: غم و اندوهی که در چهره‌ی یوسف نمایان است بیانگر حسرتی است که سال‌هاست در وجود او مانده است. وی تصریح کرد: اگر پیام‌های اخلاقی را از صحنه‌های این فیلم جدا کنیم فیلم بی‌معنی می‌شود. وی خاطر نشان کرد اگر این فیلم را برای غیر ایرانیان نشان دهیم بعید است که جذابیت ایجاد کند.

در پایان هرکدام از تحلیل‌گران از ۵ امتیاز در نظر گرفته شده امتیازی را به این فیلم دادند.

موسیقی فیلم بید مجنون از آثار زیبای احمد پژمان را می شنویم.

دانلو موسیقی فیلم “بید مجنون” ساخته “احمد پژمان”

  • تاریخ ارسال : پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۴
  • دبیر آگاه فیلم: ملیحه خاکنه

برچسب ها: آگاه فیلماحمد پژمانبید مجنونپرویز پرستوییسینماسینمای ایرانعلی خزاعی فرفیلمکانون تحلیل گران سینمامجید سیف العلماییمجید مجیدیمحمد تقویملیحه خاکنهموسیقیناصر نبی زاده
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی طنز یعنی راه رفتن روی لبه تیغ
بعدی معصومه اسکندری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • معرفی «خاطره‌نویسی» ۳ خرداد ۱۴۰۴
  • از تصمیم تا نتیجه ۳ خرداد ۱۴۰۴
  • معرفی لایو «مارتین اسکورسیزی و آثارش» ۳ خرداد ۱۴۰۴
  • سینماگر باید بداند! ۱ خرداد ۱۴۰۴
  • دموی تحلیل فیلم “تریستانا” جواد اسحاقیلن ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
دسته‌ها
نمادها

logo-samandehi

تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید

بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

بروزرسانی 15 خرداد 1403

بید مجنون را تنها بازی پرویز پرستویی فیلم کرد

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::