جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > مقاله - یادداشت > مکبث اثر ویلیام شکسپیر و به کارگردانی و بازیگری عباس رثایی

مکبث اثر ویلیام شکسپیر و به کارگردانی و بازیگری عباس رثایی

۹ دی ۱۴۰۲
ارسال شده توسط آگاه فیلم
مقاله - یادداشت
بروزرسانی ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

مکبث اثر ویلیام شکسپیر و به کارگردانی و بازیگری عباس رثایی

دیشب هشتم دیماه ۱۴۰۲ به دعوت آقای عباس رثایی و در معیت استاد داوود کیانیان و دوستان عزیزم مجید فدایی و جواد طوسی در تماشاخانه ماه حوزه هنری تهران به تماشای نمایش مکبث اثر ویلیام شکسپیر و به کارگردانی و بازیگری عباس رثایی نشستیم.
اساسا کارگردانی نمایشنامه های بزرگانی چون شکسپیر کاری بس سخت و دشوار است به ویژه که قرار باشد تمام شخصیت‌های نمایش را یک نفر بازی کند.
عباس رثایی اما در مقام کارگردان، بازیگر و هم ویراشگر، در حالی که سعی کرده بود به اصل ماجرا و داستان مکبث وفادار بماند، نمایشنامه را به گونه ای ویرایش و تنظیم کرده بود که بتواند حتی در برخی از صحنه ها دیالوگها را به صورت محاوره ادا کند. و با اینکار موجب شده بود تا نمایش برای تماشاچی جذابیت بیشتری پیدا کند و خسته کننده و کسالت بار نشود. او اجرایش را بر مبنای تئاتر بی چیز بنا کرد و جز یک صندلی و یک تکه پارچه و یکی دو تا روبان قرمز که در زیر پیراهن اش مخفی کرده بو و بنا به تناسب صحنه ها، بطور نمادین از آنها استفاده می‌کرد و خیلی راحت مفهوم مورد نظرش را به تماشاگر القا می نمود، از هیچ یک از عناصر معمول دیگری مثل گریم، لباس، دکور و آکسسوار، استفاده نکرد.
او با بازی انرژیک و گرم و گیرایش ادعای یرژی گروتفسکی مبنی بر اینکه در تئاتر این بازیگر است که به صحنه معنا می‌بخشد و نمایش را سرپا نگه میدارد نه دکور و وسایل و دیگر ملزومات غیر ضروری، به اثبات رساند.
او ثابت کرد که می تواند در آن واحد چندین نقش را بازی کند بطوریکه همه آن نقش‌ها برای تماشگر باور پذیر و قابل قبول باشد. چنانکه که در این راستا از سبک فاصله گذاری برشت نیز غافل نشده بود.
. باید اعتراف کنم که لااقل برای بنده دور از انتظار بود که او بتواند با چنین کیفیت خوبی از پس کاری اینگونه سخت و دشوار بخوبی، برآید.
لازم به ذکر است که آقای رثایی اجرای دیشب را به استاد داوود کیانیان تقدیم کرد.
در پایان ضمن عرض خسته نباشید این موفقیت را به عباس رثایی عزیز و دیگر همکارانش تبریک می گم و موفقیت‌های بیشتری را برایشان آرزومندم.

رضا وثوقی
۹ دی ماه ۱۴۰۲

این برنامه برای افراد مصمم و با اراده طراحی شده است!

عباس رثایی
۱۳۸۷-۱۰-۲۶
در آگاه فیلم

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

تصمیم جدی بگیر

۱۴۰۲, بازیگر, بازیگری, تئاتر, تهران, جواد طوسی, داود کیانیان, داوود کیانیان, رضا وثوقی, عباس رثایی, کارگردانی, مجید فدایی, مکبث, نمایش, نمایش‏نامه, ویلیام شکسپیر

محصولات و دوره‌های آموزشی آنلاین:

برچسب ها: 1402بازیگربازیگریتئاترتهرانجواد طوسیداود کیانیانداوود کیانیانرضا وثوقیعباس رثاییکارگردانیمجید فداییمکبثنمایشنمایش‏نامهویلیام شکسپیر
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی یادگیری و اهمیت آن
بعدی لطفا مرا معرفی کنید!

پست‌های مرتبط

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

چرا باید در کارگاه‌های هنری شرکت کنیم؟

آگاه فیلم
ادامه مطلب

۲۲ دی ۱۴۰۲

آشنایی با حرفه و شغل فیلم‌نامه‌نویسی

مجید
ادامه مطلب

۱۹ دی ۱۴۰۲

صدا در سینما (۱۹ دیماه ۱۳۹۵)

مجید
ادامه مطلب

۷ آبان ۱۳۹۹

ابزارهای مدرن سینمایی

آگاه فیلم
ادامه مطلب

۲۰ اسفند ۱۳۹۶

ابزارهای فیلم‌نامه‌نویس

آگاه فیلم
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • دموی «بزرگترین قانون در فیلم‌نامه‌نویسی چیست؟» ۲۷ تیر ۱۴۰۴
  • معرفی نقد آنلاین فیلم «چه کسی امیر را کشت؟» ۲۶ تیر ۱۴۰۴
  • معرفی دورۀ آموزشی: «عوامل سازنده یک فیلم» ۲۵ تیر ۱۴۰۴
  • معرفی نقد آنلاین فیلم «معما» Charade ۲۴ تیر ۱۴۰۴
  • معرفی نقد آنلاین فیلم: درخت گلابی ۲۳ تیر ۱۴۰۴
دسته‌ها
تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید
بروزرسانی 13 فروردین 1403

مکبث اثر ویلیام شکسپیر و به کارگردانی و بازیگری عباس رثایی

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::