جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > توسعه، معرفی و تحلیل هنر > گوست داگ (شیوه‌ی سامورایی) : فیلمی دیگر از پست مدرن بزرگ سینما

گوست داگ (شیوه‌ی سامورایی) : فیلمی دیگر از پست مدرن بزرگ سینما

۲۹ دی ۱۳۸۵
ارسال شده توسط آگاه فیلم
توسعه، معرفی و تحلیل هنر، کانون تحلیل‌گران سینما

“گوست‌ داگ” یک قاتل حرفه‌ای ماهر و محافظه‌کار است که اصول و قواعدش بر مبنای شیوه‌ی زندگی سامورایی‌های قرن هفدهم ژاپن است. او با سردسته‌ی خود تنها با یک کبوتر نامه‌بر در ارتباط است. تعلق‌خاطر این قاتل به شیوه‌ی ساموایی‌ به این علت است که روزی در جوانی، مردی زندگی او را نجات داده و حالا او می‌خواهد تا ابد به شیوه‌ی سامورایی‌ها، در اختیار اربابش باشد . “گوست‌ داگ” بر فراز زمین کنار پرندگان در اتاقک کوچکی روی شیروانی ساختمانی متروک زندگی می‌کند. او تحت‌تاثیر یک متن قدیمی سامورایی، قاتلی حرفه‌ای است که شب‌ها دست به جنایت می‌زند و روزها بدون جلب‌توجه، در شهر رفت‌وآمد می‌کند. یک خانواده‌ی سامورایی که او را به استخدام خود درآورده‌اند، به کد شناسایی‌اش پی‌می‌برند. در نتیجه “گوست‌ داگ” وکنشی مطابق با شیوه‌ی سامورایی بروز می‌دهد. پای او به‌تدریج به یک قتل مشکوک و پیچیده کشیده می‌شود و بر اساس منطق جنگجویان قدیمی ژاپن وکنش نشان می‌دهد.

به گفته‌ی خودش: ما مانند دو قبیله‌ی قدیمی هستیم که رو به انحلال می‌روند … انگار همه چیز در اطرافمان در حال تغییر است.

فیلمی طنز‌آلود و غریب از فیلم‌ساز بزرگ آمریکایی “جیم جارموش”. باز هم با همان استادی همیشگی در ترسیم تنهایی و در کنار آن گرمای روابط انسانی با حداقل کلام. آدم‌هایی که حتی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف یکدیگر را درک می‌کنند. و باز هم نمایش آدم‌هایی که انگار در خواب راه می‌روند و از جای دور تحت کنترل هستند. و حضور ذکاوت و هوشمندی فیلم‌سازی که وفادار به سبک و سیاق همیشگی فیلم‌‌هایش، ‌به راه خود ادامه می‌دهد. “جارموش” در دهه‌ی هشتاد با “عجیب‌تر از بهشت”، شوکی به سینمای خواب‌زده‌ی آن دهه، ‌وارد کرد. سبک او انقلابی به تمام‌معنا در سینمای جهان بود. سبکی که گرما و نجابت سینمای کلاسیک را با روش‌های نوین بیانی سینما در‌آمیخت. “جارموش” با ” Down By Law” و “قطار اسرارآمیز” دهه‌ی هشتاد را به پایان رساند، دو فیلمی که هرچند آثاری درخشان بودند اما توقعات منتقدینی که هر ساله انتظار یک “عجیب‌تر از بهشت” را داشتند برآورده نساخت. “شب روی زمین”، “جارموش” را در انفعالی‌ترین وضع ممکن قرار داد. دیگر همه معتقد بودند که دوران او به پایان رسیده است، اما فیلم “مرد مرده”، احیای دوباره‌ی “جارموش” بود. “جارموش” با این فیلم نگاه خود را از مسائل روزمره‌ی جامعه که به‌تدریج در فیلم‌های او به ورطه‌ی تکرار می‌افتادند، خارج ساخت و با نگاهی به اسطوره‌ی سینمای وسترن در یک ساختارشکنی حیرت‌انگیز، یکی از بهترین فیلم‌های سال ۹۵ جهان را ساخت. “گوست‌ داگ” شیوه‌ی سامورایی”، بار دیگر نشان داد از رویه‌ی جدید “جارموش” این پست‌مدرن بزرگ سینمای امروز در کار با بازمایه‌ها و پژواک های سینمای کلاسیک دارد. منتقدین در کن، برخوردهای متفاوتی با این فیلم داشتند، اما در انتها دست “جارموش” از جوایز کوتاه ماند. فیلم‌برداری “روبی مولر” از مهم‌ترین شاخصه‌های فیلم است.

تاریخ ارسال:۲۹ دی ۱۳۸۵

برچسب ها: ghost dogآگاه فیلمپست مدرنجیم جارموشسینماسینمای جهانشیوه ساموراییشیوه‌ی ساموراییفیلمکانون تحلیل گران سینماکانون تحلیل‌گران سینماگوست داگنقد فیلم
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی کانون ۴۲ : هملت Hamlet کنت برانا
بعدی کانون ۴۳ : گوست داگ Ghost Dog جیم جارموش

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • تحول و تغییر بنیادین در سامانه سیف دات آی آر ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • دموی «شناخت فیلم‌نامه» ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • کانون ۸۴ «چه کسی امیر را کشت؟» مهدی کرم‌پور ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • کی می‌خواد فیلم‌نامه‌نویس بشه؟ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • دموی تحلیل فیلم «ذهن زیبا» ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
دسته‌ها
نمادها

logo-samandehi

تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید

بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

بروزرسانی 29 دی 1385

گوست داگ (شیوه‌ی سامورایی) : فیلمی دیگر از پست مدرن بزرگ سینما

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::