درود بر شما کاربر نازنین!

چنانچه تمایل به همکاری دارید، می توانید متن زیر را خوانش کرده و برای ما ایمیل کنید تا صدای شما را به نام خودتان در همین صفحه قرار دهیم.

یازده ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻃﻼیی ﻣﺪﻳﺮیت ﺯﻣﺎن

ﺁﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻓﮑﺮ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﮐﺎﺵ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﻫﺎﻱ‌ﺗﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻴﺪ؟

ﺁﻳﺎ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻓﮑﺮ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﮐﺎﺵ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻴﺪ ﻭﻗﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﻔﻴﺪﺗﺮﻱ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﻫﯿﺪ؟

ﺁﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﺎ ﮐﻤﺒﻮﺩ ﻭﻗﺖ ﺷﺪﻳﺪ ﺩﺭﮔﻴﺮ ﻫﺴﺘﻴﺪ؟

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻬﺎﺭﺗﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﻲ‌ﮐﻨﺪ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺳﺮ ﻭﻗﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ ﮔﺎﻩ ﺩﭼﺎﺭ ﮐﻤﺒﻮﺩ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﺸﻮﻳﺪ.

ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﻓﮑﺮ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻢ ﺗﮏ ﺗﮏ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻥ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﺧﻴﻠﻲ ﺳﺎﺩﻩ ﻧﻴﺴﺖ.

ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺩﻳﺪﻥ ﺗﻴﺘﺮ ﭼﺸﻢ‌ﻫﺎﻱ‌ﺗﺎﻥ ﺑﺮﻕ ﺯﺩ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺑﺎﺷﻴﺪ.

ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ یازده ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻃﻼﻳﻲ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻓﻮﻕ‌ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﺮﻭﺭ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﮐﺮﺩ.

ﻳﮏ: ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﻳﮏ ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ!

ﺧﻮﺏ ﺍﻳﻦ ﺧﻴﻠﻲ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻳﮏ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻣﺎ ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﻧﻤﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮔﻮﻝ ﺑﺰﻧﻴﺪ؟

ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﻤﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ!

ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻳﮏ ﺭﻭﺯ ﻓﻘﻂ ﻭ ﻓﻘﻂ ۲۴ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ۲۴ ﺳﺎﻋﺖ ﻫﻢ ﺧﻮﺍﻩ ﻧﺎﺧﻮﺍﻩ ﻣﻲ‌ﮔﺬﺭﺩ.

ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ، ﺑﺎﻳﺪ «ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﮐﻨﻴﺪ» ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﮐﺎﺭﻫﺎ.

ﺍﻳﻦ ﺭﺍﺯ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻬﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﻲ‌ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺩﻗﻴﻖ‌ﺗﺮ ﺑﺸﻮﻳﺪ.

ﺩﻭ: ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺟﺎﻫﺎﻳﻲ ﺑﮕﺮﺩﻳﺪ ﮐﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻠﻒ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﺪ.

ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻗﺪﻡ ﺩﺭ ﻣﺪﯾﺮﺕ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺳﺎﺭﻗﻴﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﮕﺮﺩﻳﺪ.

ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﮐﺠﺎ ﻭﻗﺖ‌ﺗﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻫﺪﺭ ﻣﻴﺮﻭﺩ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺑﻬﺮﻩ‌ﻭﺭﻱ ﺑﺒﺮﻳﺪ.

ﺧﻴﻠﻲ ﻭﺏ‌ﮔﺮﺩﻱ ﺍﻟﮑﻲ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﺪ؟

ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺗﻠﻔﻦ ﻣﻲ‌ﺳﻮﺯﺍﻧﻴﺪ؟

ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﮔﺎﺭ sms ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪﻳﺪ؟

ﺑﺮﺍﻱ ﻭﻗﺖ‌ﮔﺬﺍﺭﻱ ﮐﺎﺭﺗﻮﻥ‌ﻫﺎﻳﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻓﻮﺗﺒﺎﻟﻴﺴﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﺪ؟

ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻭﻗﺖ ﮐﻢ ﻧﻴﺎﻭﺭﻳﺪ؟

ﺳﻪ: ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻼﺵ‌ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺪﻑ ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ.

ﻳﺎﺩﺁﻭﺭﻱ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻢ،

ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﻭﻱ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺯﻣﺎﻥ [ﮔﺎﻡ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﻳﮏ].

ﻳﮑﻲ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺟﺎﻫﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺮﻭﻉ ﺍﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﺬﻑ ﺟﺎﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﻗﺖ ﺷﻤﺎ ﺍﻟﮑﻲ ﺗﻠﻒ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ [ﮔﺎﻡ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺩﻭ] ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺜﻼ ﻳﮏ ﻫﻔﺘﻪ ﺳﻌﻲ ﮐﻨﻴﺪ ﻳﮏ ﻫﺪﻓﻲ ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺣﺘﻤﺎ ﻫﻢ ﺍﻧﺠﺎﻣﺶ ﺑﺪﻫﻴﺪ.

ﻧﮕﺎﻩ ﻧﮑﺮﺩﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻋﻤﻮ ﭘﻮﺭﻧﮓ ﮐﻪ ﺳﺨﺖ ﻧﻴﺴﺖ!

ﻫﺪﻑ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻧﺰﺩﻥ sms ﺑﺮﺍﻱ ﻳﮏ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

ﭼﻬﺎﺭ: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ‌ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺟﺮﺍﻳﻲ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺍﻳﻦ ﺷﺎﻳﺪ ﻳﮏ ﺟﻮﺭﻫﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﮔﺎﻡ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺳﻪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺭﺩﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﺷﻤﺎ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻴﺪ ﻳﮏ ﻫﺪﻑ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻳﮏ ﻣﺪﺕ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﺎﻡ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﻳﮏ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻓﺸﺎﺭ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ.

ﻧﺘﺮﺳﻴﺪ ﺑﻪ ﺫﺧﺎﻳﺮ ﭼﺮﺑﻲ ﺷﻤﺎ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﻤﻲ‌ﺷﻮﺩ.

ﺷﻤﺎ ﮐﻢ‌ﮐﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎﻱ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺭﺍ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺯﻳﺎﺩ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺜﺎﻝ ﺑﺮﺍﻱ ﻳﮏ ﻣﺎﻩ ﻧﻪ sms ﺑﺰﻧﻴﺪ.

ﻧﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎﻱ ﻭﻗﺖ‌ﮔﻴﺮ ﻭ ﺑﻌﻀﺎ ﻭﻗﺖ ﺗﻠﻒ‌ﮐﻦ ﺗﻠﻮیزﻳﻮﻥ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﻴﺪ.

ﻧﻪ ﻭﺑﮕﺮﺩﻱ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﻧﻪ …

ﻃﺒﻴﻌﺘﺎ ﻭﻗﺘﻲ ﻗﺪﻡ ﺳﻮﻡ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻴﺪ ﺑﺎ ﮐﻤﻲ ﺗﻼﺵ ﺍﻳﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ.

ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺷﺎﻳﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﺳﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﺮﺳﺪ!

ﭘﻨﺞ: ﺍﺯ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺧﻮﺏ ﺑﺪﻳﻬﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺘﻲ ﻳﮏ ﺑﺮﮒ ﮐﺎﻏﺬ ﻫﻢ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ،

ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﮐﺎﺭﻫﺎﻱ‌ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺮﺗﺐ ﻭ ﻣﻨﻈﻢ ﺭﻭﻱ ﺁﻥ ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﻬﻢ ﮐﺎﺭ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﺎﺳﺖ.

ﭼﻪ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﻫﺎﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﭼﻪ outlook ﺳﺎﺩﻩ ﻫﻤﻪ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﻘﺼﻮﺩﺗﺎﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﻨﺪ.

ﻣﻬﻢ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﻪ ﻧﻮﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﻱ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﮐﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻨﺪﻱ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ ﻭ ﮐﻼﻩ‌ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﺎﺿﻲ ﮐﻨﻴﺪ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﮐﺠﺎﻱ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮐﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﮐﺠﺎﻫﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﺭﻓﺘﻴﺪ.

ﭘﺸﺖ ﮔﻮﺵ ﻧﻨﺪﺍﺯﻳﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﺯﻭﺩ ﻋﻴﺐ ﻭ ﺍﻳﺮﺍﺩﻫﺎﻱ ﮐﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻳﺪ.

ﺷﺶ: ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻲ‌ﺭﺣﻤﺎﻧﻪ ﺍﻭﻟﻮﻳﺖ‌ﺑﻨﺪﻱ ﮐﻨﻴﺪ.

ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺷﻤﺎ ۱۰ ﺗﺎ ﮐﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﺁﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺩﺭ ﻳﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺮ ۱۰ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻴﺪ؟

ﺍﮔﺮ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻴﺪ. ﻓﺮﺷﺘﻪ‌ﺍﻱ ﭼﻴﺰﻱ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ!

ﮐﺎﺭﻫﺎﻱ‌ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻭﻟﻮﻳﺖ‌ﺑﻨﺪﻱ ﮐﻨﻴﺪ.

ﻣﺴﻠﻤﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎﻳﻲ ﺑﺮﻣﻲ‌ﺧﻮﺭﻳﺪ ﮐﻪ ﺳﺮﻳﻊ‌ﺗﺮ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﻧﺪ ﻳﺎ ﮐﺎﺭﻫﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻋﻘﺐ ﺑﻴﺎﻓﺘﻨﺪ ﺿﺮﺭ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻨﺪ.

ﻳﺎﺩﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺍﻭﻟﻮﻳﺖ‌ﺑﻨﺪﻱ ﮐﻨﻴﺪ ﺿﺮﺭ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﺪ ﭘﺲ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺁﺳﻴﺐ‌ﻫﺎﻱ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻲ‌ﺭﺣﻢ ﻭ ﺧﺸﻦ ﺑﺎﺷﻴﺪ.

ﻫﻔﺖ: «ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻣﺤﻮﻝ ﮐﺮﺩﻥ» ﺭﺍ ﻳﺎﺩ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ.

ﺍﻳﻦ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻴﺰﻳﻨﺲ ﻭ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﺠﺎﺭﻱ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺷﺨﺼﻲ ﻫﻢ ﺗﻌﻤﻴﻤﺶ ﺩﺍﺩ.

ﺷﻤﺎ ﻣﺪﻳﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻭ ﻧﻪ ﮐﺴﻲ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﻤﻪ ﻓﻦ ﺣﺮﻳﻔﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺥ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﮑﺸﺪ.

ﺳﻌﻲ ﮐﻨﻴﺪ ﻳﺎﺩ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ چه طور ﺑﺎﺭ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﮐﻪ ﺳﻮﭘﺮﻭﺍﻳﺰﺭ ﻳﺎ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﺸﺎﻥ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﮐﻨﻴﺪ.

decide to delegate ﻳﮏ ﻣﻨﺒﻊ ﺍﻧﮕﻠﻴﺴﻲ ﺧﻮﺏ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺒﮏ ﺍﺳﺖ.

ﻫﺸﺖ: ﻳﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻭﺯﻣﺮﻩ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﮐﻨﻴﻢ.

ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﻳﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻭﺯﻣﺮﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺜﺎﻝ

ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻴﺪ ﺻﺒﺢ ﮐﻪ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﺷﺪﻳﺪ ﮐﺎﺭ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﻳﮏ ﺭﺍ ﺑﮑﻨﻴﺪ (ﻣﺜﻼ ﺍﻳﻤﻴﻞ ﭼﮏ ﮐﺮﺩﻥ)

ﻭ ﺳﭙﺲ ﮐﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﺭﺍ ﺑﮑﻨﻴﺪ (ﻣﺜﻼ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺑﺎﻧﮏ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺎﻟﻲ)

ﻭ … ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﻫﻢ ﻳﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺟﻤﻊ‌ﺑﻨﺪﻱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ [ﮔﺎﻡ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﭘﻨﺞ ].

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﭘﻴﺪﺍﻳﺶ ﺑﺤﺮﺍﻥ‌ﻫﺎﻱ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﮔﺮ ﺑﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻭﺯﻣﺮﻩ ﺧﻮﺩ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭ ﺑﻤﺎﻧﻴﺪ، ﮐﻤﺘﺮ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻳﺪ.

ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﮐﻢ‌ﮐﻢ ﺑﻪ ﻳﮏ ﻣﺪﻳﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻮﻓﻖ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻳﺪ.

ﻧﻬﻢ: ﻋﺎﺩﺕ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﺑﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎﻱ ﻣﺤﺪﻭﺩﻱ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ‌ﻫﺎ

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﻃﻼﯾﯽ ﻣﺪﯾﺮﺕ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻋﺎﺩﺕ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﺑﻴﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﺪ ﻳﮏ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻳﮏ ﺳﺮﻱ ﮐﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﺎﺹ٫ ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ﻣﺜﺎﻝ ﺑﺰﻧﻢ.

ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﮐﻞ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻳﻤﻴﻞ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﮕﺬﺭﺍﻧﻴﺪ.

ﻭﻟﻲ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﻴﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ‌ﻫﺎﻱ‌ﺗﺎﻥ ﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎﻱ ﮐﻮﺗﺎﻩ ۱۵ ﺩﻗﻴﻘﻪ‌ﺍﻱ ﺑﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ email ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺑﺪﻫﻴﺪ.

ﻫﻤﺎﻥ ۱۵ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻫﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺻﻮﻟﻲ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺑﻲ‌ﺟﻬﺖ ﺍﻳﻤﻴﻞ ﭼﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺭﺍ ﮐﺶ ﻧﺪﺍﺩ!

ﺩﻫﻢ: ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺸﻮﻳﺪ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﻣﺮﺗﺐ ﻭ ﻣﻨﻈﻢ ﺍﺳﺖ.

ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﻗﺎﻧﻮﻧﻬﺎﯼ ﻃﻼﯾﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﻈﻢ ﺍﺳﺖ.

ﺍﺯ ﮐﻮﺩﮐﻲ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻳﺎﺩ ﺩﺍﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻣﻲ‌ﺩﺍﺭﻳﺪ ﺳﺮ ﺟﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ﻳﺎ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﺎ ﻭﻗﺘﻲ ﮐﻤﻲ ﻣﺸﻐﻮﻟﻴﺖ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﻢ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺍﺻﻞ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﻲ‌ﮐﻨﻴﻢ.

ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺜﺎﻝ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻓﺎﻳﻞ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﮐﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ‌ﮔﺮﺩﻳﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻳﮏ ﺑﺎﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻳﻢ ﻭ ﻧﻈﻢ ﺑﺨﺸﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩﻳﻢ ﺩﻳﮕﺮ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﺗﻼﻑ ﻭﻗﺖ ﻧﺒﻮﺩﻳﻢ.

ﻫﻤﻴﻦ ﺭﺍ ﺗﻌﻤﻴﻢ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂ ﮐﺎﺭ.

ﻧﻈﻢ ﻭ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺳﺮﻗﺖ ﻭﻗﺖ ﺷﻤﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺍﺳﺖ.

ﺑﻪ ﺯﻳﺮﺩﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ (ﻣﺜﻼ ﺑﻪ ﺑﭽﻪ‌ﻫﺎ ﻭﻗﺘﻲ ﻣﺎﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻳﺎ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﻭﻗﺘﻲ ﺳﺮﮐﺎﺭﮔﺮ ﻫﺴﺘﻴﺪ) ﻳﺎﺩ ﺩﻫﻴﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎ ﻧﻈﻢ ﺩﺭ ﺑﻬﻴﻨﻪ‌ﺳﺎﺯﻱ ﻭﻗﺖ ﮐﻞ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻳﺎﺭﻱ‌ﮔﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﻳﺎﺯﺩﻫﻢ: ﻭﻗﺖ‌ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻃﻮﺭﻱ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﺍﺳﻴﺮ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻧﺸﻮﻳﺪ.

ﺷﻤﺎ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﻪ ﻣﻄﺐ ﺩﻧﺪﺍﻥ‌ﭘﺰﺷﮏ ﺗﺎﻥ ﺑﺮﻭﻳﺪ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻤﺎﻧﻴﺪ ﺗﺎ ﻭﻗﺖ ﻭﻳﺰﻳﺖ‌ﺗﺎﻥ ﺑﺮﺳﺪ.

ﺍﻣﺎ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺷﻤﺎ ﺍﺻﻼ ﻧﻴﺎﺯﻱ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ ﺑﺮﻭﻳﺪ ﺁﻧﺠﺎ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻧﮕﺸﺖ‌ﻫﺎﻱ‌ﺗﺎﻥ ﺑﺎﺯﻱ ﮐﻨﻴﺪ ﻳﺎ ﻣﺠﻼﺗﻲ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ ﮐﻪ ﺗﺎﺭﻳﺨﺸﺎﻥ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﺎﻝ ۸۵ ﺍﺳﺖ.

ﺑﺎ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﻳﺎ pda ﻳﮏ ﻟﻴﺴﺖ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻫﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﮑﻨﻴﺪ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺑﺮﺍﻱ ﻳﮏ ﺯﻥ ﺧﺎﻧﻪ‌ﺩﺍﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺧﺮﻳﺪ ﻣﺎﻳﺤﺘﺎﺝ، ﺗﻠﻔﻦ ﺯﺩﻥ ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﺜﻼ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﺎﻧﻪ، ﺭﻓﺘﻦ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺑﭽﻪ‌ﻫﺎ ﻳﺎ ﮐﺎﺭﻫﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻭﻗﺖ‌ﮔﻴﺮ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ.
ﺣﺎﻻ ﺧﻴﻠﻲ ﺭﺍﺣﺖ‌ﺗﺮ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﮐﻪ ﻃﻮﺭﻱ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﻳﺰﻱ ﮐﻨﻴﺪ ﺩﺭ ﺻﻒ ﻳﺎ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻧﺎﻳﺴﺘﻴﺪ ﻳﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ ﺑﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﭘﻴﺶ‌ﺑﻴﻨﻲ ﺩﺭﺳﺘﻲ ﺍﺯ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﭘﻴﺶ ﺭﻭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ.

ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﻱ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﺷﻤﺎ ﻣﻲ‌ﺁﻳﺪ.

ﺩﻳﮕﺮ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻼﺵ ﮐﻨﻴﺪ ﺍﻳﻦ ۱۱ ﮔﺎﻡ مدیریت ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﺗﺎﺛﻴﺮﺍﺕ ﺷﮕﻔﺖ‌ﺍﻧﮕﻴﺰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻃﻮﻻﻧﻲ ﻣﺪﺕ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ.

5/5

مطالب مرتبط:

تی وی توس
شهاب ملت خواه

منو شهاب و طرقبه

منو شهاب و طرقبه منو شهاب و طرقبه1394.02.23 به روایت مجید سیف العلمایی “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف دات آی آر” (دانشنامۀ

ادامه مطلب »
تی وی توس
مجید سیف‌العلمایی

فروش محصولات هنری

فروش محصولات هنری “فروش محصولات هنری“05:09به روایت مجید سیف‌العلماییمربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازیاز سیف دات آی آرمهارت آموزی سینما روی خط(دانشنامۀ آنلاین مطالعات سینمایی)رکورد:

ادامه مطلب »
تی وی توس
مجید سیف‌العلمایی

در انتظار قاسم

در انتظار قاسمگزارشی کوتاه در صبح جمعه 24 شهریور 1402 در گلستان به وقت انتظار استاد قاسم گلمکانی که بیاید تا برای تهیه فیلم مستند

ادامه مطلب »
تی وی توس
مجید سیف‌العلمایی

فعالان هنری، بهترست بدانید!

فعالان هنری، بهترست بدانید! “فعالان هنری، بهترست بدانید!“مدت: 11:59به روایت مجید سیف‌العلماییمربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازیاز سیف دات آی آرمهارت آموزی سینما روی خط(دانشنامۀ

ادامه مطلب »