جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > نقد هنری > دوئل ؛ از نظر تکنیک و جلوه های ویژه نقطه عطفی در تاریخ سینمای ایران

دوئل ؛ از نظر تکنیک و جلوه های ویژه نقطه عطفی در تاریخ سینمای ایران

4 آبان 1384
ارسال شده توسط آگاه فیلم
نقد هنری

http://pic30.persiangig.com/z/985/%D8%AF%D9%88%D8%A6%D9%84.jpg

  • منصور واحدی
  • کانون تحلیل گران سینما
  دوئل ؛ از نظر تکنیک و جلوه های ویژه نقطه عطفی در تاریخ سینمای ایران

89241337491431585093.gif

۱٫ “دوئل” از نظر تکنیک و جلوه‌های ویژه نقطه عطفی در تاریخ سینمای ایران است.

۲٫ “دوئل” فیلمی متعلق به صنعت سینماست نه هنر سینما.

۳٫ از این که “دوئل” در وانفسای سینمای ایران موفق به جذب مخاطب گردیده است قابل احترام است.

۴٫ “دوئل” در قالب سینمای جنگ ساخته شده است، اما خط سینمای وسترن در آن نمایان است.

۵٫ فیلم‌نامه‌ی “دوئل” بی‌رمق و جذاب به‌نظر نمی‌رسد و باتوجه به هزینه‌ی چند میلیاردی تولید فیلم و به تعبیری پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینما بهتر می‌بود کارگردان فیلم آقای احمدرضا درویش، این زحمت بسیار را برای فیلمی با قصه‌ی محکم‌تری می‌کشید.

۶٫ فیلم‌نامه‌ی “دوئل” ، از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت اول آن مربوط به سینمای جنگ است و قسمت دوم آن یک شبه وسترن است.

۷٫ در قسمت اول فیلم، کارگردان بسیار موفق عمل کرده است، خصوصاً در صحنه‌ی حمله‌ی هواپیماهای دشمن و انفجارها که در سینمای ایران بی‌نظیر است.

۸٫ قسمت دوم فیلم آن جا که مبارزه‌ی مردان خوب و بد فیلم جهت به‌دست آوردن صندوق طلاها شروع می‌شود، دچار لکنت و خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد.

۹٫ “دوئل” بیشتر یک فیلم حادثه‌ای در قالب سینمای جنگ است و خط داستان آن براساس حادثه‌ها پیش می‌رود نه شخصیت‌ها.

۱۰٫ مشخص است که برای تهیه‌ی فیلم زحمات بسیاری کشیده شده است، بازی‌ها قابل قبول است مخصوصاً بازی آقایان پژمان بازغی (زینال) و سعید راد (اسکندر). در ضمن فیلم‌برداری (بهرام بدخشانی)، تدوین (مصطفی خرقه‌پوش). جلوه‌های ویژه (محسن روزبهانی) و صدابرداری (بهمن اردلان) بسیار بالاتر از حد استاندارد سینمای ایران است.

  • ارسال: ۸۴/۰۸/۴

–منصور واحدی (بحث) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۷:۳۸ (IRDT)

برچسب ها: ایرانتاریخ سینماتکنیکتکنیک فیلمدوئلسعید رادسینمای ایرانفیلمکارگردانکانون تحلیل گران سینماکانون تحلیل‌گران سینمامنصور واحدی
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی قبل از هنرمند بودن باید انسان بود
بعدی مشهد؛ بار دیگر شهری که دوست می داشتم

پست‌های مرتبط

20 آذر 1403

روش نگارش طرح فیلم‌نامه داستانی

مجید
ادامه مطلب
روز سینما 21 شهریور 1387

13 دی 1402

“بیگانگان در ترن” اثر “هیچکاک” (21 شهریور 1376)

مجید
ادامه مطلب
فیلم_نامه_نویسی با ۲۱ سوال کلیدی به زبان ساده در یک جلسه

23 اسفند 1397

فیلم‌نامه‌نویسی با ۲۱ سوال کلیدی

مجید
ادامه مطلب

21 شهریور 1397

روز ملی سینما ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۵ رباط طرق

آگاه فیلم
ادامه مطلب

10 اسفند 1395

میزانسن

آگاه فیلم
ادامه مطلب

19 خرداد 1395

درخشش

آگاه فیلم
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • «تیتراژ فیلم» Séquence de titre 28 شهریور 1404
  • «اسپویلر» Spoiler در فیلم و سریال 27 شهریور 1404
  • به یاد «رابرت فلاهرتی» 26 شهریور 1404
  • وظایف بازیگر فیلم 25 شهریور 1404
  • معرفی «رهبری مدرن و مقتدرانه» اثر “دکتر علی صاحبی” برای سینماگران 24 شهریور 1404
دسته‌ها
تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1404
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید
بروزرسانی 4 آبان 1384

دوئل ؛ از نظر تکنیک و جلوه های ویژه نقطه عطفی در تاریخ سینمای ایران

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

نام(ضروری)
اکنون به ما اطلاع دهید که چه چیزی در ذهن شماست. سوالی از ما دارید؟ پس لطفا بپرسید.
با تیک زدن ثابت کنید ربات نیستید!
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::