جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > توسعه، معرفی و تحلیل هنر > قصه فیلم ملودرام است

قصه فیلم ملودرام است

۲ اسفند ۱۳۸۴
ارسال شده توسط آگاه فیلم
توسعه، معرفی و تحلیل هنر

89241337491431585093.gifکافه ترانزیت
قصه‌ی فیلم ملودرام است

منصور واحدی
آگاه فیلم
کانون تحلیل گران سینما

ارسال: ۸۴/۱۲/۲

۱٫ شباهت‌های فیلم کافه ترانزیت با فیلم‌های واکنش پنجم (تهمینه میلانی) و ماهی‌ها عاشق می‌شوند (علی رفیعی) انکارناپذیر است.

۲٫ ظهور عشق بین یک زن ایرانی مسلمان (ریحان) و یک راننده‌ی یونانی غیرمسلمان (زاکاریو) از موارد نادری است که در سینمای بعد از انقلاب ایران اتفاق می‌افتد و کارگردان در بیان این‌که زبان عشق فارغ از تمام قراردادهای سنتی و اجتماعی، جهانی است موفق عمل کرده است.

۳٫ قهرمان فیلم؛ ریحان با بازی خوب فرشته صدرعرفانی در برابر تمام مشکلاتی که مردان جامعه‌ی سنتی دوروبرش برایش به‌وجود می‌آورند مقاومت می‌کند بدون آن‌که شعاری بدهد.

۴٫ فیلم در لحظاتی که مربوط به خانواده‌ی شوهر و برادر شوهرهای ریحان می‌شود، تا حدی کش‌دار به‌نظر می‌رسد و در زمانی‌که به رستوران و وقایعی که در آن‌جا اتفاق می‌افتد و به‌تنهایی رانندگان جاده‌ها می‌پردازد گرم و گیرا از کار درآمده است.

68294363263775865798.gif

۵٫ نمی‌توان کافه ترانزیت را در زمره‌ی سینمای متفاوت یا هنری قرار داد، بلکه فیلم متعلق به بدنه‌ی سینمای قصه‌گوی خاص ایرانی است، بدون استفاده از کلیشه‌های فیلم‌فارسی، که در عین سرگرم کردن تماشاگران آن‌ها را به تفکر نیز وامی‌دارد.

۶٫ گرچه قصه‌ی فیلم ملودرام است، اما اشک برانگیز و سانتی‌مانتال نیست و فیلم‌ساز از پیام‌های اخلاقی و موعظه‌گرانه پرهیز کرده است.

۷٫ بازی‌های اسماعیل سلطانیان، فرشته صدرعرفانی و پرویز پرستویی قابل ستایش است. ۸٫ از دیگر نکات مثبت فیلم می‌تون به موسیقی، فیلم‌برداری و تدوین آن اشاره کرد.

برچسب ها: آگاه فیلمتهمینه میلانیسینماسینمای ایرانعلی رفیعیفیلمکافه ترانزیتکانون تحلیل گران سینماماهی ها عاشق می شوندمنصور واحدینقد فیلم
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی کانون ۵ : زمانی برای مستی اسب ها / بهمن قبادی
بعدی سفرنامه هرات

پست‌های مرتبط

۲۰ آذر ۱۴۰۳

روش نگارش طرح فیلم‌نامه داستانی

مجید
ادامه مطلب

۱۳ دی ۱۴۰۲

“بیگانگان در ترن” اثر “هیچکاک” (۲۱ شهریور ۱۳۷۶)

مجید
ادامه مطلب

۲۳ اسفند ۱۳۹۷

فیلم‌نامه‌نویسی با ۲۱ سوال کلیدی

آگاه فیلم
ادامه مطلب

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

روز ملی سینما ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۵ رباط طرق

آگاه فیلم
ادامه مطلب

۱۰ اسفند ۱۳۹۵

میزانسن

آگاه فیلم
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • فیلم‌نامه‌نویسی مثل هلو ۱۳ تیر ۱۴۰۴
  • دموی تحلیل فیلم «امیلی» ۱۲ تیر ۱۴۰۴
  • چگونه می‌توانیم با تلاشی واقعی، در کار موفق شویم؟ ۱۰ تیر ۱۴۰۴
  • دموی تحلیل فیلم “مین” Mine 2016 ۸ تیر ۱۴۰۴
  • سینما در قاب: سفر به دنیای فیلم و هنر ۶ تیر ۱۴۰۴
دسته‌ها
تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید

بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

بروزرسانی 2 اسفند 1384

قصه فیلم ملودرام است

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::