جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > توسعه، معرفی و تحلیل هنر > یادداشت های جشنواره ای ۱ روز روشن

یادداشت های جشنواره ای ۱ روز روشن

۱۶ بهمن ۱۳۹۱
ارسال شده توسط آگاه فیلم
توسعه، معرفی و تحلیل هنر

روز روشن – حسین شهابی


  • محبت محبی:

یادداشت های جشنواره ای

۱

روز روشن


03395791889983694744.jpeg

سی و یکمین جشنواره فیلم فجرروز روشن فیلم قابل تحملی است – البته به جز ۳۰ دقیقه کشدار ابتدایی- و شاید در وانفسای این روزهای سینمای ایران، این نکته مهمی باشد. فیلم را بازی بازیگرانش، به‌ویژه مهران احمدی سرپا نگه می دارد.

یک راننده آژانس متشخص، که از انتخاب نوع ماشین، نوع پوشش، کلام، حتی نوع عصبانیت کنترل شده و لبخندهای معنی‌دار، همه در راستای بیان شخصیتی هستند که عملگرا است و باز هم کم داریم از این شخصیت های عملگرا در سینمای ایران.

اما پانته آ بهرام، علیرغم بازی خوب، به زعم نگارنده، انتخاب مناسبی برای این نقش نیست و نوع فاصله گذاری سنی او و کیانی و به تبع، نوع رابطه اشان ممکن است از این منظر آسیب ببیند.

روز روشن، فیلم‌نامه‌ای نسبتا قابل قبول دارد، اگر چه پر دیالوگ بودن و شاید بی‌شناسنامه بودن شخصیت‌ها، از معایب آن محسوب شود.

هم چنین در چنین فیلم‌نامه‌هایی، داستانک‌ها و جزییات می‌توانست ریتم کار و ارتباط با مخاطب را پویا نگه دارد که از این نظر روز روشن، بسیار در مضیقه است.

خرید فال حافظ از پسرک و باز کردن آن در انتهای فیلم، در حالی‌که مخاطب هم وارد قضیه نمی‌شود، از مستندنمایی فیلم می‌کاهد و اساسا وصله ناجوری است.

پایان بندی باز فیلم مورد علاقه نگارنده است، ما با یک برشی از زندگی مواجهه بوده ایم که از پیشینه اش کمی می‌دانیم و از ادامه اش هیچ نمی دانیم، پایان بندی که با جنس کار، همبستگی بالایی دارد.


  • تاریخ ارسال: ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
  • منبع: سایت آگاه فیلم
برچسب ها: آگاه فیلمجشنوارهمحبت محبی
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی ابراهیم گلستان : میهن یک قطعه خاک نیست.
بعدی یادداشت های جشنواره ای ۲ برف و خاکستر

پست‌های مرتبط

۲۰ آذر ۱۴۰۳

روش نگارش طرح فیلم‌نامه داستانی

مجید
ادامه مطلب

۱۳ دی ۱۴۰۲

“بیگانگان در ترن” اثر “هیچکاک” (۲۱ شهریور ۱۳۷۶)

مجید
ادامه مطلب

۲۳ اسفند ۱۳۹۷

فیلم‌نامه‌نویسی با ۲۱ سوال کلیدی

آگاه فیلم
ادامه مطلب

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

روز ملی سینما ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۵ رباط طرق

آگاه فیلم
ادامه مطلب

۱۰ اسفند ۱۳۹۵

میزانسن

آگاه فیلم
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • فیلم‌نامه‌نویسی مثل هلو ۱۳ تیر ۱۴۰۴
  • دموی تحلیل فیلم «امیلی» ۱۲ تیر ۱۴۰۴
  • چگونه می‌توانیم با تلاشی واقعی، در کار موفق شویم؟ ۱۰ تیر ۱۴۰۴
  • دموی تحلیل فیلم “مین” Mine 2016 ۸ تیر ۱۴۰۴
  • سینما در قاب: سفر به دنیای فیلم و هنر ۶ تیر ۱۴۰۴
دسته‌ها
تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید

بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

بروزرسانی 16 بهمن 1391

یادداشت های جشنواره ای ۱ روز روشن

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::