جستجو برای:
سبد خرید 1
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
1

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > توسعه، معرفی و تحلیل هنر > او در معرض خیانت و اتهام واقع می شود

او در معرض خیانت و اتهام واقع می شود

۲۴ فروردین ۱۳۸۵
ارسال شده توسط دکتر جواد ابوالفضلی
توسعه، معرفی و تحلیل هنر

 

  • دکتر جواد ابوالفضلی اصفهانی:

او در معرض خیانت و اتهام واقع می‌شود

  • چهارشنبه سوری

89241337491431585093.gif

“روح‌انگیز” در آغاز روز از دل طبیعت حرکت خود را آغاز می‌کند. حرکتی که همراه با نشاط و صمیمیت است. چادرش که از سرش می‌افتد نگران آن است که دیگران شامل نامزدش او را ببینند. او در دل شهر بی‌نظم و شلوغ وارد می‌شود که این بی‌نظمی و شلوغی در دفتر کار کاملاً مشهود است. این بی‌نظمی و شلوغی در ساختمان محل کارش نیز آشکار است. او با زنی دارای روحی ناآرام به‌عنوان نشانی از شهرنشینی و مدرنیته روبه‌رو می‌شود. در همان اوان تعاملش می‌آموزد که نیاز به همدلی و صداقت نیست و می‌توان بدون اجازه نامزدش، سرخود به آرایشگاه برود، می‌آموزد که از زیبایی خود به‌عنوان ابزار سلطه بر همسر استفاده کند. چادرش را به سادگی از دست می‌دهد و به سادگی به دروغ‌گویی تمرین می‌کند و می‌آموزد که زن صاحب‌خانه چگونه ماهرانه او را می‌کارد و از خانه خارج می‌شود. کم‌کم شخصیت داستان به زن صاحب‌خانه منتقل می‌شود که می‌تواند آینده “روح‌انگیز” باشد. او مداوم به کندوکاو زندگی همسر خویش مشغول است به گونه‌ای که لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این قید رها کند تا کار به منازعه می‌کشد و عاقبت با عذرخواهی همسر، او قانع می‌شود زیرا در می‌یابد همه چیز در سلطه او است. تا این لحظه با تاکیدهای پی‌درپی، همسرش تبرئه یافته می‌نماید. این عمل با حضور در فروشگاه و استراحت در ماشین کامل می‌شود. ناگاه درب ماشین باز می‌شود و با حضور سیمین، او در معرض خیانت و اتهام واقع می‌شود. آیا او متهم است یا بازیچه دو زن شده است؟!

گرچه مشخص نیست که آغاز پیوند زندگی چگونه است آیا پیوندشان، عاشقانه، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، شهوانی، معاملاتی و یا … است؟ بهرحال یکسال است که زن زندگی را ناآرام و ناگوار کرده است گرچه قبل از آن بی‌خبریم! لیکن حداقل یکسال است که صفا از خانه آنان گریخته است و کدورت لانه کرده است. او نیز به‌جایی دیگر پناه برده است. آیا او مجبور نشده است که از خانه بگریزد؟ حال مجرم کیست؟ چه کسی محیط را ناامن کرده است؟ آیا مجازیم که برای شادی لحظه‌ای خویش محیط را ناامن کنیم؟ آیا آثار ناامنی ایجاد شده به خودمان بازمی‌گردد؟

“روح‌انگیز” که موضوع روابط را کاملاً درک نموده است به خانم منتقل می‌کند. در انتها، او در شب تاریک ناامن با مردی متهم به‌سوی خانه خود در خارج شهر راهی می‌شود. نامزدش منتظر است تقاضا می‌کند تا جلوتر پیاده شود و نامزدش با مرد متهم روبه‌رو نشود و یا نامزدش دچار سوءظن نشود. ابتدا نامزدش می‌پرسد چادرت کجاست؟ او حواله به بعد می‌دهد و نامزد به زیبایی آرایش او فریفته می‌شود. “روح انگیز” چادر از دست داده و آموزش دیده، با نامزد خویش در دل سیاهی می‌روند تا …

فیلم در یک کلام اثرپذیری فرد از اجتماع و گسترش رذالت‌های اجتماعی در محیط شهرنشینی نوین را به نمایش می‌گذارد.


  • تاریخ : پنجشنبه بیست و چهارم فروردین ۱۳۸۵
  • منبع: سایت آگاه فیلم
برچسب ها: آگاه فیلمجاودانگی واقعیت در افسانهسینماسینمای ایرانسینمای جهانشبکه آموزش مجازی سینماکانون تحلیل گران سینما
قبلی چهارشنبه سوری فیلم متوسطی است
بعدی احمد حلوی: "چارچوب هنر و زندگی را از استاد آموخته‌ام."

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • معرفی «نقدنویسی» ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • معرفی «خاطره‌نویسی» ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • شیوه بازیگری مقابل دوربین فیلم‌برداری بدون تماشاچی ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • صنعت سینما ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • معرفی لایو «سینما در کرونا» ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
دسته‌ها
نمادها

logo-samandehi

تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید

بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

بروزرسانی 24 فروردین 1385

او در معرض خیانت و اتهام واقع می شود

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::