جستجو برای:
سبد خرید 8
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
8

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > تی وی توس > معرفی نقد آنلاین فیلم «سگ کشی»

معرفی نقد آنلاین فیلم «سگ کشی»

30 فروردین 1404
ارسال شده توسط آگاه فیلم
تی وی توس، دمو، فیلم‌شناخت، کانون تحلیل‌گران سینما
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
انتشار 30 فروردین 1404
بروزرسانی 26 تیر 1404

معرفی نقد آنلاین فیلم «سگ کشی»

این برنامه برای افراد مصمم و با اراده طراحی شده است!

برنامۀ آموزشی: 
نقد آنلاین فیلم “سگ کشی“
در گفت‌وگوی مستقیم تلفنی با بهرام بیضایی:

من نمی‌خواهم مرده به دنیا بیایم و مرده از دنیا بروم.

مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: نقد آنلاین فیلم “سگ کشی”
جلسه 126 کانون تحلیل‌گران سینما 1386/01/26 آگاه فیلم
کارشناسان: رضا صابری، حسین عصاران و دانوش یزدان‌پناه و …
به اهتمام: مجید سیف‌العلمایی
مخاطبان: دانشجویان، فیلم‌نامه‌نویسان و فیلم‌سازان (از مبتدی تا حرفه‌ای)
هدف: از جمله اهداف، آشنایی با سینمای بهرام بیضایی و سبک‌شناسی آثارش با محوریت فیلم سگ کشی
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: 1 ویدئو
مدت زمان: 54 دقیقه 45 ثانیه
نوع دسترسی: بلافاصله پس از عضویت و پرداخت شهریه، امکان شرکت و حضور در کلاس فراهم و دسترسی به تمام درس‌ها و محتوای دوره میسر می‌شود.

معرفی نقد آنلاین فیلم «سگ کشی»

صد و بیست و ششمین نشست تخصصی – آموزشی به نمایش، تحلیل و بررسی فیلم سگ کشی ساختۀ بهرام بیضایی اختصاص داشت
که ساعت 5 عصر چهارشنبه 26 فروردین 1388 برگزار و با استقبال پرشور سینما دوستان مشهد مواجه شد.
و گفت‌وگوی مستقیم تلفنی با جناب بیضایی این شور و هیجان حاضران را دو چندان کرد.
بعد از نمایش فیلم، کارشناسان برنامه رضا صابری، حسین عصاران و دانوش یزدان‌پناه گردانندگان جلسه بودند
که سوالاتی را به صورت تلفنی از بهرام بیضایی پرسیدند.

“معرفی و تاویل فیلم”
به‌معنای بررسی و تحلیل یک فیلم از جنبه‌های مختلف است.
این فرآیند معمولاً شامل دو بخش اصلی است:

1. معرفی فیلم:
– عنوان: نام فیلم.
– کارگردان و نویسنده: افرادی که فیلم را ساخته‌اند و سناریو را نوشته‌اند.
– بازیگران: هنرپیشگانی که در فیلم بازی کرده‌اند.
– ژانر: نوع فیلم (مثلا درام، کمدی، علمی-تخیلی).
– خلاصه داستان: توضیح مختصری از plot یا داستان فیلم.
– تاریخ انتشار: زمانی که فیلم به نمایش درآمده است.
– جوایز و موفقیت‌ها: هر گونه تحسین یا جوایزی که فیلم دریافت کرده است.

2. تاویل فیلم:
– تحلیل موضوعات: بررسی مضامین و موضوعات اصلی فیلم، مانند روابط انسانی، تنهایی، عشق، جنگ و غیره.
– شخصیت‌ها: تجزیه و تحلیل شخصیت‌ها و تحولات آنها طی داستان.
– سبک و تکنیک‌ها: بررسی روش‌های کارگردانی، فیلمبرداری، موسیقی و جلوه‌های ویژه.
– پیام و هدف: تاویل پیام‌ها و اهداف اجتماعی، فرهنگی یا فلسفی فیلم.
– تناقض‌ها و تضادها: شناسایی تضادها داخل فیلم و تاثیر آنها بر داستان و شخصیت‌ها.

به این ترتیب، مخاطب می‌تواند درک عمیق‌تری از فیلم پیدا کند و ابعاد مختلف آن را بشناسد. اگر فیلم خاصی را مد نظر دارید، می‌توانید عنوان آن را بفرمایید تا به‌طور دقیق‌تر بررسی کنم.

هرگز از یادگیری دست نکشید.

برنامۀ آموزشی:

معرفی نقد آنلاین فیلم «سگ کشی»

من نمی‌خواهم مرده به دنیا بیایم و مرده از دنیا بروم.

فیلم سینمایی
«سگ کشی»

فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، تهیه‌کننده و تدوین‌گر: بهرام بیضایی 
مدیر فیلم‌برداری: اصغر رفیعی جم
موسیقی متن: وارتان ساهاکیان، صبا خضوعی 
طراحی صحنه و لباس: ایرج رامین فر
چهره‌پرداز: فرهنگ معیری 
صدابردار: جهانگیر میرشکاری، مهران ملکوتی
بازیگران: مژده شمسایی، مجید مظفری، میترا حجار، رضا کیانیان، داریوش ارجمند، احمد نجفی، حسن پورشیرازی، فردوس کاویانی، حبیب دهقان نسب، بهزاد فراهانی، عنایت بخشی، کاظم افرندنیا، کامران باختر، رابعه اسکویی، اسماعیل شنگله، …
محصول: ۱۳۷۹ ایران
فروش در اکران تهران: ۳۳۰ میلیون تومان

توضیح:

سگ کشی پس از ۱۰ سال عدم امکان ساخت فیلم توسط بهرام بیضایی در ایران تولید و در سال ۱۳۸۰ اکران شد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را یافت.

داریوش ارجمند برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در دوره ۱۹ جشنواره فیلم فجر و دوره ۱۶ منتخب نویسندگان و منتقدان به خاطر بازی در این فیلم شد. این فیلم از آثار مطرح دهه هشتاد سینمای ایران و همچنین در میان ساخته‌های بهرام بیضایی به شمار می‌رود.

از تفاوت‌های این فیلم نسبت به فیلم‌های دیگر بیضایی جایگزین شدن مباحث اجتماعی بجای مباحث فلسفی و تاریخی است.

خلاصه داستان فیلم:

یک بانوی نویسنده ایرانی به نام گلرخ کمالی، که سال گذشته شوهرش، ناصر معاصر را به حال قهر و به گمان رابطه‌ای میان او و منشی شرکتش ترک کرده بود، با پایان جنگ به تهران برمی گردد و شوهرش را می‌بیند که ورشکست شده و در حال رفتن به زندان است. گلرخ متوجه می‌شود که شریک شوهرش با صحنه سازی، تمامی سرمایه ی شرکت را برداشته و به طور غیر قانونی از مرز خارج شده و شوهرش مانده با تمامی بدهی‌های شرکت و فشارهای طلبکاران. گلرخ کمالی وظیفه ی خود می‌داند در جبران سوءظن بیجای خود، حالا به نجات شوهرش بشتابد و با تلاش برای پرداخت خرید طلبها و اثبات بی گناهی او، و گرفتن رضایت شاکیان از شوهرش، برای آزادی اش از زندان بکوشد. در واقع، گلرخ کمالی با ساده دلی اش وارد حرفه و دنیایی می‌شود که با اندیشه‌های او فرسنگها فاصله دارد. دنیای داد و ستد و مسلخ بازار. او با یک یک طلبکاران و شاکیان وارد بده بستان و معامله می‌شود تا رضایت آنها از شوهرش را جلب کند. و در این کار تا جایی پیش می‌رود که دیگر راه بازگشت ندارد و می‌فهمد وارد جنگی شده که دیگر نباید در آن شکست بخورد. او همه را تحمل می‌کند. از تحقیر و توهین تا آزار و تجاوز، و در پایان شوهرش را آزاد می‌کند، و شوهرش به عنوان تشکر طلاقنامه اش را به او می‌دهد. گلرخ کمالی هان در می‌یابد که همه ی این بازی صحنه سازی شوهرش بوده که با ترساندن و گریزاندن شریکش سرمایه ی شرکت را تصاحب کند، و حالا با در دست داشتن رضایت شاکیان – که گلرخ گرفته – عملا صاحب قانونی آنست و قصد دارد به عنوان اولین قدم با منشی شرکتش برای ماه عسل به خارج برود. گلرخ ضربه را با وقار و سختی تحمل می‌کند. اما نقشه ی ناصر معاصر نمی‌گیرد، زیرا شریک بازگشته ی او، و دیگرانی که گلرخ را در تمامی دوندگیهایش دنبال می‌کردند نیز به اندازه ناصر معاصر هشیار و منتظر بوده‌اند و حالا از راه می‌رسند…

معرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online

“تأویل فیلم، روی خط” یک عبارت است که ممکن است در برخی وسایل ارتباط جمعی، مانند برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی یا پادکست‌ها، شنیده شود. به طور کلی، این عبارت به‌معنی بحث و تحلیل دقیق فیلم و صحنه‌های آن است. در این بررسی، اکتشافات و نکات مختلفی درباره شخصیت‌ها، داستان، سبک و فنون بازیگری، به کمک تحلیل و بررسی دقیق صحنه‌های فیلم، ارائه می‌شود. به‌طور کلی، هدف از “تأویل فیلم، روی خط“، به‌دست آوردن یک بررسی دقیق و جامع از فیلم و فراهم کردن فرصتی برای شناخت بهتر داستان، شخصیت‌ها و پیام‌های مخفی در فیلم است.

نگرش در حکم همه‌چیز است!

فیلم یک آثار هنری است که به وسیله دوربین فیلمبرداری شده و دارای داستان و شخصیت‌های مختلف است. هر فیلم دارای یک پیام یا مفهوم خاصی است که از طریق داستان و تصاویر به تماشاگران منتقل می‌شود.

تاویل یک فرایند تفسیر و تحلیل فیلم است که به منظور درک عمیق‌تر از مفهوم و پیام فیلم انجام می‌شود. تاویل فیلم به تحلیل عناصر مختلفی از فیلم مانند داستان، شخصیت‌ها، نحوه فیلم‌برداری، موسیقی، ویرایش و … می‌پردازد.

هدف اصلی تاویل فیلم این است که تاویل‌گر، با تحلیل عناصر مختلف فیلم، به درک عمیق‌تری از مفهوم و پیام فیلم برسد و بتواند ارتباطات پنهان و پیام‌های مخفی درون فیلم را شناسایی کند. این فرایند به تماشاگران کمک می‌کند تا به صورت عمیق‌تری با فیلم آشنا شوند و از تجربه تماشای آن لذت ببرند.

نسخۀ با کیفیت و کامل ترم «آمعرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online» را هم‌اکنون دریافت کنید.

«معرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online»

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

فیلم «سگ کشی»
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

دموی تحلیل فیلم «سگ کشی»

«مدت 02:51»

«چرا باید فیلم سگ کشی ساخته بهرام بیضایی را دید؟»

ساختن فیلم‌هایی درباره موضوعات حساس و انتقادی، مانند “سگ کشی” که اثر بهرام بیضایی است، می‌تواند دلایل متعددی برای تماشا و بررسی داشته باشد. در ادامه چندین دلیل مهم را برای دیدن این فیلم ذکر می‌کنم:

  1. پرورش دیدگاه انتقادی: این فیلم، نگاهی انتقادی و تیزبینانه به موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد که ممکن است در قالب‌های دیگر کمتر دیده شوند. دیدن آن باعث آگاهی بیشتر درباره واقعیت‌هایی می‌شود که شاید در رسانه‌های عمومی کم‌تر مطرح شده باشند.

  2. ارزیابی هنر و فیلمنامه‌نویسی: بهرام بیضایی از کارگردانان برجسته و استاد هنر سینما است. سبک نوآورانه، دیالوگ‌های قدرتمند و ساختار هنری ویژه او در این فیلم نمونه‌ای از هنر اصیل ایرانی است.

  3. درک بهتر تاریخ و جامعه ایران: “سگ کشی” در برهه‌ای خاص از تاریخ معاصر ایران ساخته شده و بازتابی است از وقایع و فضایی که بر جامعه تأثیر گذاشته است. تماشای این فیلم کمک می‌کند به درک عمیق‌تر تاریخ معاصر و تحولات اجتماعی ایران.

  4. هشدار درباره اخلاق و انسانیت: موضوع فیلم و پیام‌هایی که در آن نهفته است، درباره اهمیت انسانیت، اخلاق و فلسفه‌های زندگی است. این فیلم می‌تواند تفکر درباره مفاهیم ارزشمند زندگی را برانگیزد.

  5. تجارب فرهنگی و هنری بی‌نظیر: دیدن آثار ماندگار و کلاسیک سینما، تجربه‌ای فرهنگی و هنری است که می‌تواند الهام‌بخش و غنی‌کننده باشد.

در مجموع، اگر به هنر، فرهنگ، تاریخ یا مسایل اجتماعی علاقه‌مندید، تماشای “سگ کشی” بی‌بیایی یک فرصت ارزنده است. مایلم اگر دوست دارید درباره موضوع خاصی در فیلم یا دیدگاه‌های بیضایی بیشتر صحبت کنیم، کمک کنم!

آگاه فیلم, آموزش مجازی سینما, آنلاین, ایران, بهرام بیضایی, تاویل فیلم, تدوینگر, جنگ, درام, دراماتیک, رضا کیانیان, روان‌شناسی, سینما, سینمای جنگ, سینمای جهان, فیلم, کارگردان, کانون تحلیل گران سینما, کانون تحلیل‌گران سینما, مجید سیف العلمایی, نقد, نقد فیلم

محصولات و دوره‌های آموزشی آنلاین:
تأویل فیلم، روی خط

ترم آموزش آنلاین «معرفی و تأویل فیلم، روی خط»

روی خط (آنلاین)
بدون امتیاز 0 رای
مجید سیف‌العلمایی
حدود 35 ساعت
9,900,000 تومان
مدرسه فیلم‌سازی

مدرسه فیلم‌سازی

روی خط (آنلاین)
بدون امتیاز 0 رای
مجید سیف‌العلمایی
حدود 300 دقیقه
8,900,000 تومان
مربی و مشاور موثر شو

مربی و مشاور موثر شو.

روی خط (آنلاین)
بدون امتیاز 0 رای
مجید سیف‌العلمایی
حدود 300 دقیقه
8,900,000 تومان
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
برچسب ها: آگاه فیلمآموزش مجازی سینماآنلاینایرانبهرام بیضاییتاویل فیلمتدوینگرجنگدرامدراماتیکرضا کیانیانروان‌شناسیسینماسینمای جنگسینمای جهانفیلمکارگردانکانون تحلیل گران سینماکانون تحلیل‌گران سینمامجید سیف العلمایینقدنقد فیلم
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی فعالان هنری بدانند!
بعدی فیلم‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه بنویس

پست‌های مرتبط

اصول تدوین فیلم - معرفی دوره

7 مرداد 1404

صدا، تصویر، حرکت

مجید
ادامه مطلب
حرفه، فیلم نامه نویسی

6 مرداد 1404

پروتاگونیست Protagonist

مجید
ادامه مطلب
آلفرد هیچکاک، کاشف سینما (لایو)

5 مرداد 1404

معرفی “آلفرد هیچکاک، کاشف سینما” (لایو)

مجید
ادامه مطلب
فردی همه فن حریف در آموزش

4 مرداد 1404

اتمسفر در سینما

مجید
ادامه مطلب
مربی و مشاور موثر شو

3 مرداد 1404

روش تدریس به شیوه ارسطویی

مجید
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • صدا، تصویر، حرکت 7 مرداد 1404
  • پروتاگونیست Protagonist 6 مرداد 1404
  • معرفی “آلفرد هیچکاک، کاشف سینما” (لایو) 5 مرداد 1404
  • اتمسفر در سینما 4 مرداد 1404
  • روش تدریس به شیوه ارسطویی 3 مرداد 1404
دسته‌ها
تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید