دموی تحلیل فیلم “تریستانا” جواد اسحاقیلن
انتشار ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
بروزرسانی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
دموی تحلیل فیلم “تریستانا” جواد اسحاقیلن
این برنامه برای افراد مصمم و با اراده طراحی شده است!
تریستانا (به اسپانیایی: Tristana)
فیلمی اسپانیایی به کارگردانی لوئیس بونوئل و محصول سال ۱۹۷۰ است. فیلم محصول مشترک سه کشور اسپانیا، فرانسه و ایتالیا است.
در این فیلم که بر اساس رمانی از بنیتو پرز گالدوس ساخته شده است، بازیگرانی همچون کاترین دنو و فرناندو ری به ایفای نقش میپردازند. صدای کاترین دونو، بازیگر فرانسوی و همینطور صدای فرانکو نرو، بازیگر ایتالیایی، به اسپانیایی دوبله شده است.
فیلم در تولدو، اسپانیا فیلمبرداری شدهاست. فیلم تریستانا نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد و در جشنواره فیلم کن ۱۹۷۰ هم به نمایش در آمد، اما وارد مرحلهٔ نهایی نشد.
تریستانا
Tristana
فیلمی اسپانیایی به کارگردانی لوئیس بونوئل و محصول سال ۱۹۷۰است.
فیلم محصول مشترک سه کشور اسپانیا، فرانسه و ایتالیا است.
تاریخ اکران: ۲۹ مارس ۱۹۷۰ (مادرید)
کارگردان: لوئیس بونوئل
داستان از: بنیتو پرز گالدوس
آهنگساز: فردریک شوپن
فیلمنامه: لوئیس بونوئل، خولیو آلخاندرو
تریستانا
Tristana
جلسه ۸۹ کانون تحلیلگران سینما
جمعه ۳ اسفند ۱۳۸۶ سینما یاسمن
با حضور
دکتر علی خزاعیفر (مدت ۲۸:۲۰)
استاد جواد اسحاقیان (مدت ۴۳:۳۲)
به کوشش
مجید سیفالعلمایی
“معرفی و تاویل فیلم”
بهمعنای بررسی و تحلیل یک فیلم از جنبههای مختلف است.
این فرآیند معمولاً شامل دو بخش اصلی است:
۱. معرفی فیلم:
– عنوان: نام فیلم.
– کارگردان و نویسنده: افرادی که فیلم را ساختهاند و سناریو را نوشتهاند.
– بازیگران: هنرپیشگانی که در فیلم بازی کردهاند.
– ژانر: نوع فیلم (مثلا درام، کمدی، علمی-تخیلی).
– خلاصه داستان: توضیح مختصری از plot یا داستان فیلم.
– تاریخ انتشار: زمانی که فیلم به نمایش درآمده است.
– جوایز و موفقیتها: هر گونه تحسین یا جوایزی که فیلم دریافت کرده است.
۲. تاویل فیلم:
– تحلیل موضوعات: بررسی مضامین و موضوعات اصلی فیلم، مانند روابط انسانی، تنهایی، عشق، جنگ و غیره.
– شخصیتها: تجزیه و تحلیل شخصیتها و تحولات آنها طی داستان.
– سبک و تکنیکها: بررسی روشهای کارگردانی، فیلمبرداری، موسیقی و جلوههای ویژه.
– پیام و هدف: تاویل پیامها و اهداف اجتماعی، فرهنگی یا فلسفی فیلم.
– تناقضها و تضادها: شناسایی تضادها داخل فیلم و تاثیر آنها بر داستان و شخصیتها.
به این ترتیب، مخاطب میتواند درک عمیقتری از فیلم پیدا کند و ابعاد مختلف آن را بشناسد. اگر فیلم خاصی را مد نظر دارید، میتوانید عنوان آن را بفرمایید تا بهطور دقیقتر بررسی کنم.
هرگز از یادگیری دست نکشید.
معرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online
“تأویل فیلم، روی خط” یک عبارت است که ممکن است در برخی وسایل ارتباط جمعی، مانند برنامههای تلویزیونی، رادیویی یا پادکستها، شنیده شود. به طور کلی، این عبارت بهمعنی بحث و تحلیل دقیق فیلم و صحنههای آن است. در این بررسی، اکتشافات و نکات مختلفی درباره شخصیتها، داستان، سبک و فنون بازیگری، به کمک تحلیل و بررسی دقیق صحنههای فیلم، ارائه میشود. بهطور کلی، هدف از “تأویل فیلم، روی خط“، بهدست آوردن یک بررسی دقیق و جامع از فیلم و فراهم کردن فرصتی برای شناخت بهتر داستان، شخصیتها و پیامهای مخفی در فیلم است.
نگرش در حکم همهچیز است!
فیلم یک آثار هنری است که به وسیله دوربین فیلمبرداری شده و دارای داستان و شخصیتهای مختلف است. هر فیلم دارای یک پیام یا مفهوم خاصی است که از طریق داستان و تصاویر به تماشاگران منتقل میشود.
تاویل یک فرایند تفسیر و تحلیل فیلم است که به منظور درک عمیقتر از مفهوم و پیام فیلم انجام میشود. تاویل فیلم به تحلیل عناصر مختلفی از فیلم مانند داستان، شخصیتها، نحوه فیلمبرداری، موسیقی، ویرایش و … میپردازد.
هدف اصلی تاویل فیلم این است که تاویلگر، با تحلیل عناصر مختلف فیلم، به درک عمیقتری از مفهوم و پیام فیلم برسد و بتواند ارتباطات پنهان و پیامهای مخفی درون فیلم را شناسایی کند. این فرایند به تماشاگران کمک میکند تا به صورت عمیقتری با فیلم آشنا شوند و از تجربه تماشای آن لذت ببرند.
نسخۀ با کیفیت و کامل ترم «آمعرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online» را هماکنون دریافت کنید.
هنر اگر چه نان نمیشود، اما شراب زندگی است.

دموی تحلیل فیلم "تریستانا" جواد اسحاقیلن
«مدت ۰۳:۰۶»ترم آموزش آنلاین
«معرفی و تأویل فیلم، روی خط»
دموی تحلیل فیلم
«تریستانا»
Tristana
«مدت ۰۳:۰۶»
به روایت جواد اسحاقیلن
به کوشش مجید سیف العلمایی
مربی و مشاور فیلمنامهنویسی و فیلمسازی
از سیف دات آی آر
مهارت آموزی سینما روی خط
(دانشنامۀ آنلاین مطالعات سینمایی)
رکورد: سوم اسفند ۱۳۸۶
در استودیو آگاه فیلم
درباره مجید
"مجید سیفالعلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلمنامهنویسی و فیلمسازی” از “سیفداتآیآر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلمنامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
نوشتههای بیشتر از مجید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.