کانون ۱۲۶ : سگ کشی / بهرام بیضایی
آخرین بروزرسانی: ۲۶ فروردین ۱۳۸۸
کانون ۱۲۶ : سگ کشی / بهرام بیضایی
سگ کشی
فیلمنامهنویس، کارگردان، تهیهکننده و تدوینگر: بهرام بیضایی
مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی جم
موسیقی متن: وارتان ساهاکیان، صبا خضوعی
طراحی صحنه و لباس: ایرج رامین فر
چهرهپرداز: فرهنگ معیری
صدابردار: جهانگیر میرشکاری، مهران ملکوتی
بازیگران: مژده شمسایی، مجید مظفری، میترا حجار، رضا کیانیان، داریوش ارجمند، احمد نجفی، حسن پورشیرازی، فردوس کاویانی، حبیب دهقان نسب، بهزاد فراهانی، عنایت بخشی، کاظم افرندنیا، کامران باختر، رابعه اسکویی، اسماعیل شنگله، …
محصول: ۱۳۷۹ ایران
فروش در اکران تهران: ۳۳۰ میلیون تومان
خلاصه داستان فیلم:
یک بانوی نویسنده ایرانی به نام گلرخ کمالی، که سال گذشته شوهرش، ناصر معاصر را به حال قهر و به گمان رابطهای میان او و منشی شرکتش ترک کرده بود، با پایان جنگ به تهران برمی گردد و شوهرش را میبیند که ورشکست شده و در حال رفتن به زندان است. گلرخ متوجه میشود که شریک شوهرش با صحنه سازی، تمامی سرمایه ی شرکت را برداشته و به طور غیر قانونی از مرز خارج شده و شوهرش مانده با تمامی بدهیهای شرکت و فشارهای طلبکاران. گلرخ کمالی وظیفه ی خود میداند در جبران سوءظن بیجای خود، حالا به نجات شوهرش بشتابد و با تلاش برای پرداخت خرید طلبها و اثبات بی گناهی او، و گرفتن رضایت شاکیان از شوهرش، برای آزادی اش از زندان بکوشد. در واقع، گلرخ کمالی با ساده دلی اش وارد حرفه و دنیایی میشود که با اندیشههای او فرسنگها فاصله دارد. دنیای داد و ستد و مسلخ بازار. او با یک یک طلبکاران و شاکیان وارد بده بستان و معامله میشود تا رضایت آنها از شوهرش را جلب کند. و در این کار تا جایی پیش میرود که دیگر راه بازگشت ندارد و میفهمد وارد جنگی شده که دیگر نباید در آن شکست بخورد. او همه را تحمل میکند. از تحقیر و توهین تا آزار و تجاوز، و در پایان شوهرش را آزاد میکند، و شوهرش به عنوان تشکر طلاقنامه اش را به او میدهد. گلرخ کمالی هان در مییابد که همه ی این بازی صحنه سازی شوهرش بوده که با ترساندن و گریزاندن شریکش سرمایه ی شرکت را تصاحب کند، و حالا با در دست داشتن رضایت شاکیان – که گلرخ گرفته – عملا صاحب قانونی آنست و قصد دارد به عنوان اولین قدم با منشی شرکتش برای ماه عسل به خارج برود. گلرخ ضربه را با وقار و سختی تحمل میکند. اما نقشه ی ناصر معاصر نمیگیرد، زیرا شریک بازگشته ی او، و دیگرانی که گلرخ را در تمامی دوندگیهایش دنبال میکردند نیز به اندازه ناصر معاصر هشیار و منتظر بودهاند و حالا از راه میرسند…
توضیح:
سگ کشی پس از ۱۰ سال عدم امکان ساخت فیلم توسط بهرام بیضایی در ایران تولید و در سال ۱۳۸۰ اکران شد و عنوان پرفروشترین فیلم سال را یافت.
داریوش ارجمند برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در دوره ۱۹ جشنواره فیلم فجر و دوره ۱۶ منتخب نویسندگان و منتقدان به خاطر بازی در این فیلم شد. این فیلم از آثار مطرح دهه هشتاد سینمای ایران و همچنین در میان ساختههای بهرام بیضایی به شمار میرود.
از تفاوتهای این فیلم نسبت به فیلمهای دیگر بیضایی جایگزین شدن مباحث اجتماعی بجای مباحث فلسفی و تاریخی است.
کانون ۱۲۶ : سگ کشی / بهرام بیضایی
آگاه فیلم: استاد رضا صابری، دانوش یزدانپناه، حسین عصاران، با حضور تلفنی بهرام بیضایی
۱۳۷۹, آگاه فیلم, احمد نجفی, اسماعیل شنگله، … محصول, اصغر رفیعی جم, اکران, ایران, ایرج رامین فر چهرهپرداز, بازیگران, بهرام بیضایی, بهزاد فراهانی, تدوینگر, تهران, تهیهکننده, جهانگیر میرشکاری, حبیب دهقان نسب, حسن پورشیرازی, حسین عصاران, داریوش ارجمند, دانوش یزدان پناه, رابعه اسکویی, رضا صابری, رضا کیانیان, سگ کشی, سینما, صدابردار, عنایت بخشی, فردوس کاویانی, فرهنگ معیری, فروش, فیلم, فیلمنامهنویس, کارگردان, کاظم افرندنیا, کامران باختر, کانون تحلیل گران سینما, کانون تحلیلگران سینما, مجید سیف العلمایی, مجید مظفری, مدیر فیلمبرداری, مژده شمسایی, مهران ملکوتی, موسیقی متن, میترا حجار, وارتان ساهاکیان، صبا خضوعی طراحی صحنه و لباس
محصولات و دورههای آموزشی آنلاین:
چرا، چه و چگونه فیلم ببینیم؟ (لایو)
لایو آموزشی
درسگفتارهای سینمایی
“چرا، چه و چگونه فیلم ببینیم؟”
Why, what and how to watch a movie?
مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: لایو آموزشی “چرا، چه و چگونه فیلم ببینیم؟”
کارشناس: مجید سیف العلمایی
مخاطبان: دانشجویان، فیلمنامهنویسان و فیلمسازان (از مبتدی تا حرفهای) و همچنین منتقدان فیلم.
هدف: از جمله اهداف، ارائۀ تعریفی ویژه از چرایی، چهای و چگونگی تماشا فیلم. و مصادیق، و مثالهای بسیاری دیگر.
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: ۱ ویدئو
مدت زمان: ۳۳ دقیقه ۵۲ ثانیه
زمان اجرا: ساعت ۲۱ دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نوع دسترسی: قابل مشاهده بلافاصله پس از خرید
نقد آنلاین فیلم «تریستانا» Tristana
برنامۀ آموزشی:
نقد آنلاین فیلم “تریستانا”
Tristana
مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: نقد آنلاین فیلم “تریستانا”
کارشناسان: استاد جواد اسحاقیان و دکتر علی خزاعیفر
مخاطبان: دانشجویان، فیلمنامهنویسان و فیلمسازان (از مبتدی تا حرفهای)
هدف: از جمله اهداف، آشنایی با سینمای لوئیس بونوئل و سبک سوررئالیسم با محوریت فیلم تریستانا tristana
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: ۳ ویدئو
مدت زمان: ۱ ساعت ۱۲ دقیقه ۵۰ ثانیه
نوع دسترسی: قابل مشاهده بلافاصله پس از خرید
چگونه سخنران خوبی باشیم؟
وبکست آموزشی و تخصصی:
“چگونه سخنران خوبی باشیم؟”
How to be a good speaker?
۱۴ مهارت برای اینکه یک سخنران عالی باشید!
مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: وبکست آموزشی و تخصصی “چگونه سخنران خوبی باشیم؟” How to be a good speaker? camera without an audience
کارشناس: مجید سیفالعلمایی
مخاطبان: دانشجویان و مدرسان فیلمنامهنویسی و فیلمسازی و نیز فعالان هنری (از مبتدی تا حرفهای)
هدف: هدف اصلی این برنامه آموزشی ارتقای مهارتهای سخنرانی و ارتباطات در شرکتکنندگان است. با ارائه راهکارها و تمرینهای عملی، این برنامه سعی دارد به شرکتکنندگان کمک کند تا به یک سخنران موثر و جذاب تبدیل شوند و بتوانند ایدهها و پیامهای خود را بهصورت قاطع و موثر به مخاطبان ارائه کنند. این برنامه همچنین به شرکتکنندگان کمک میکند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و به موفقیت در ارتباطات شخصی و حرفهای دست یابند.
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: ۱ ویدئو
مدت زمان: ۰۰:۲۸:۲۶
نوع دسترسی: قابل مشاهده بلافاصله پس از خرید
ترم آموزش آنلاین «معرفی و تأویل فیلم، روی خط»
معرفی و تأویل فیلم، روی خط
Interpretation of the movie, online
“تأویل فیلم، روی خط” یک عبارت است که ممکن است در برخی وسایل ارتباط جمعی، مانند برنامههای تلویزیونی، رادیویی یا پادکستها، شنیده شود.
به طور کلی، این عبارت بهمعنی بحث و تحلیل دقیق فیلم و صحنههای آن است.
در این بررسی، اکتشافات و نکات مختلفی درباره شخصیتها، داستان، سبک و فنون بازیگری، به کمک تحلیل و بررسی دقیق صحنههای فیلم، ارائه میشود.
بهطور کلی، هدف از “تأویل فیلم، روی خط“، بهدست آوردن یک بررسی دقیق و جامع از فیلم و فراهم کردن فرصتی برای شناخت بهتر داستان، شخصیتها و پیامهای مخفی در فیلم است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.