معرفی نقد آنلاین فیلم «آب، باد، خاک»
انتشار 6 فروردین 1404
بروزرسانی 26 تیر 1404
معرفی نقد آنلاین فیلم «آب، باد، خاک»
این برنامه برای افراد مصمم و با اراده طراحی شده است!
برنامۀ آموزشی:
نقد آنلاین فیلم “آب باد خاک“
مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: نقد آنلاین فیلم “آب باد خاک“
جلسه 102 کانون تحلیلگران سینما 1387/05/04 آگاه فیلم
کارشناسان: حسین عصاران، دکتر جواد ابوالفضلی و مجید سیفالعلمایی
مخاطبان: دانشجویان، فیلمنامهنویسان و فیلمسازان (از مبتدی تا حرفهای)
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: 1 ویدئو
مدت زمان: 00:33:23
نوع دسترسی: بلافاصله پس از عضویت و پرداخت شهریه، امکان شرکت و حضور در کلاس فراهم و دسترسی به تمام درسها و محتوای دوره میسر میشود.
نگرش در حکم همهچیز است!
برنامۀ آموزشی:
نقد آنلاین فیلم
“آب باد خاک“
جلسه 102 کانون تحلیلگران سینما
1387/05/04 آگاه فیلم
با حضور: حسین عصاران، دکتر جواد ابوالفضلی و مجید سیفالعلمایی
به کوشش
مجید سیفالعلمایی
“معرفی و تاویل فیلم”
بهمعنای بررسی و تحلیل یک فیلم از جنبههای مختلف است.
این فرآیند معمولاً شامل دو بخش اصلی است:
1. معرفی فیلم:
– عنوان: نام فیلم.
– کارگردان و نویسنده: افرادی که فیلم را ساختهاند و سناریو را نوشتهاند.
– بازیگران: هنرپیشگانی که در فیلم بازی کردهاند.
– ژانر: نوع فیلم (مثلا درام، کمدی، علمی-تخیلی).
– خلاصه داستان: توضیح مختصری از plot یا داستان فیلم.
– تاریخ انتشار: زمانی که فیلم به نمایش درآمده است.
– جوایز و موفقیتها: هر گونه تحسین یا جوایزی که فیلم دریافت کرده است.
2. تاویل فیلم:
– تحلیل موضوعات: بررسی مضامین و موضوعات اصلی فیلم، مانند روابط انسانی، تنهایی، عشق، جنگ و غیره.
– شخصیتها: تجزیه و تحلیل شخصیتها و تحولات آنها طی داستان.
– سبک و تکنیکها: بررسی روشهای کارگردانی، فیلمبرداری، موسیقی و جلوههای ویژه.
– پیام و هدف: تاویل پیامها و اهداف اجتماعی، فرهنگی یا فلسفی فیلم.
– تناقضها و تضادها: شناسایی تضادها داخل فیلم و تاثیر آنها بر داستان و شخصیتها.
به این ترتیب، مخاطب میتواند درک عمیقتری از فیلم پیدا کند و ابعاد مختلف آن را بشناسد. اگر فیلم خاصی را مد نظر دارید، میتوانید عنوان آن را بفرمایید تا بهطور دقیقتر بررسی کنم.
هرگز از یادگیری دست نکشید.
با کم شروع کنید و بتدریج به رشد برسید.
آب، باد، خاک فیلمی ایرانی به کارگردانی امیر نادری و محصول سال ۱۳۶۴ است. این فیلم آخرین فیلم نادری در ایران بود که پس از سه سال توقیف در در سال ۱۳۶۷ در سینما عصر جدید اکران شد.
عوامل فیلم
کارگردان: امیر نادری
دستیار کارگردان و عکاس: مانی پتگر
فیلمنامه: امیر نادری
محقق: فرهاد ورهرام
مدیر فیلمبرداری: رضا پاکزاد
دستیار فیلمبردار: بهروز آذریون
صدابردار صحنه: نظامالدین کیایی
دستیار صدا: محمدرضا دلپاک، محمود ویسان
امور فنی صدا: اسحاق خانزادی
برش نگاتیو: شهروز صفوی
امور فنی: منصور نیرومند، بهروز مقصودلو، احمد جلیلی، کیوان انصاریان
تدوین: امیر نادری با همکاری مانی پتگر
بازیگران: مجید نیرومند
مدیر تولید: فریدون آزما
تدارکات: شاهنظر برآهویی، محمد شهبخش
فرمت پرونده: ۳۵ میلیمتری، رنگی
مدت زمان: ۷۰ دقیقه
سال تولید: ۱۳۶۴
چاپ و لابراتوار: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
محصول: گروه فیلم و سریال شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران
جوایز
جایزه بزرگ بهترین فیلم جشنواره سه قاره نانت، فرانسه، ۱۹۸۹
معرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online
“تأویل فیلم، روی خط” یک عبارت است که ممکن است در برخی وسایل ارتباط جمعی، مانند برنامههای تلویزیونی، رادیویی یا پادکستها، شنیده شود. به طور کلی، این عبارت بهمعنی بحث و تحلیل دقیق فیلم و صحنههای آن است. در این بررسی، اکتشافات و نکات مختلفی درباره شخصیتها، داستان، سبک و فنون بازیگری، به کمک تحلیل و بررسی دقیق صحنههای فیلم، ارائه میشود. بهطور کلی، هدف از “تأویل فیلم، روی خط“، بهدست آوردن یک بررسی دقیق و جامع از فیلم و فراهم کردن فرصتی برای شناخت بهتر داستان، شخصیتها و پیامهای مخفی در فیلم است.
چرا باید فیلم «آب باد خاک» را دید؟
تحلیل فیلم «آب باد خاک» چه کمکی در فهم فیلم خواهد کرد؟
پس از تمایش فیلم «آب باد خاک» و دیدن نقد و تحلیل آن، لطفا و حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید!
نگرش در حکم همهچیز است!
فیلم یک آثار هنری است که به وسیله دوربین فیلمبرداری شده و دارای داستان و شخصیتهای مختلف است. هر فیلم دارای یک پیام یا مفهوم خاصی است که از طریق داستان و تصاویر به تماشاگران منتقل میشود.
تاویل یک فرایند تفسیر و تحلیل فیلم است که به منظور درک عمیقتر از مفهوم و پیام فیلم انجام میشود. تاویل فیلم به تحلیل عناصر مختلفی از فیلم مانند داستان، شخصیتها، نحوه فیلمبرداری، موسیقی، ویرایش و … میپردازد.
هدف اصلی تاویل فیلم این است که تاویلگر، با تحلیل عناصر مختلف فیلم، به درک عمیقتری از مفهوم و پیام فیلم برسد و بتواند ارتباطات پنهان و پیامهای مخفی درون فیلم را شناسایی کند. این فرایند به تماشاگران کمک میکند تا به صورت عمیقتری با فیلم آشنا شوند و از تجربه تماشای آن لذت ببرند.
نسخۀ با کیفیت و کامل ترم «آمعرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online» را هماکنون دریافت کنید.
هنر اگر چه نان نمیشود، اما شراب زندگی است.

دموی تحلیل فیلم «آب، باد، خاک»
«مدت 02:41»برنامۀ آموزشی:
نقد آنلاین فیلم
“آب باد خاک“
جلسه 102 کانون تحلیلگران سینما
1387/05/04 آگاه فیلم
با حضور: حسین عصاران، دکتر جواد ابوالفضلی و مجید سیفالعلمایی
به کوشش
مجید سیفالعلمایی
پستهای مرتبط

23 شهریور 1404

6 فروردین 1404

21 شهریور 1404

17 شهریور 1404

16 شهریور 1404

15 شهریور 1404
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.