جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • آموزش راهبردی
    • فن تدریس
    • تک‌درس‌گفتارهای سینمایی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
«مجید سیف‌العلمایی» هستم، «مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی» از «سیف‌دات‌آی‌آر». ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • آموزش راهبردی
    • فن تدریس
    • تک‌درس‌گفتارهای سینمایی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > نقد هنری > بی علتی در فیلم “کنعان”

بی علتی در فیلم “کنعان”

17 دی 1387
ارسال شده توسط آگاه فیلم
نقد هنری
  • دانوش یزدان پناه:
بی‌علتی در فیلم "کنعان"
  • آگاه فیلم
  • کانون تحلیل گران سینما
  • تاریخ ارسال: ۸۷/۱۰/۱۷

89241337491431585093.gifدر فیلم “کنعان” یک بحث، بحث علت و معلول است. و ما در فیلم‌نامه باید علت و معلولی داشته باشیم که این‌ها را به هم پیوند دهیم. در خود داستان فیلم، علت جدایی “مرتضی” از “مینا” اصلا پرداخت نمی‌شود. من اعتقاد دارم که با علت‌هایی از این ضعیف‌تر هم می‌شود طلاق گرفت، اما همین علت ضعیف هم باید پرداخت شود.

و یک بحث دیگر هم در این‌جا پس و پیش بودن است، ببینید، من نمی‌توانم قبول کنم وقتی‌که سانتیمانتالیسم در سینمای ما وارد می‌شود و وقتی‌که ما می‌خواهیم همه‌چیز را خیلی زیباتر و اغراق شده‌تر نمایش دهیم، چه‌طور می‌توانیم یک خانمی را نشان دهیم که مانتویش پاره شده و با همان مانتو زندگی می‌کند و می‌خوابد و با آن می‌رود شمال و با تکه‌‌ای از آن دخیل می‌بندد. این بیننده را نمی‌گیرد. ما این‌ها را بد می‌فهمیم.

ما همیشه آن معلول را داریم و بعد می‌آییم علت را برایش درست می‌کنیم. نه، این‌ها باید با هم بخواند. اگر شما یک شخصیت خیابانی داشتید که از اول تا آخر یک‌جور لباس داشت می‌شد قبول کرد اما این‌جا، نه.

وقتی‌که ما در سینما با سانتیمانتالیسم روبه‌رو هستیم و وقتی هنرپیشه در باد می‌آید و آرایشش به هم نمی‌خورد این چنین چیزی را هم نمی‌شود قبول داشت.

برچسب ها: آگاه فیلمدانوش یزدان پناهسینماشخصیتفیلمکانون تحلیل گران سینما
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی کانون ۱۱۹ : تهران، روزگار نو
بعدی کانون ۱۲۰ : زی - زد - z ساختهٔ کوستا گاوراس

پست‌های مرتبط

20 آذر 1403

روش نگارش طرح فیلم‌نامه داستانی

مجید
ادامه مطلب
تأویل فیلم، روی خط

13 دی 1402

“بیگانگان در ترن” اثر “هیچکاک” (21 شهریور 1376)

مجید
ادامه مطلب
فیلم_نامه_نویسی با ۲۱ سوال کلیدی به زبان ساده در یک جلسه

23 اسفند 1397

فیلم‌نامه‌نویسی با ۲۱ سوال کلیدی

مجید
ادامه مطلب

21 شهریور 1397

روز ملی سینما ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۵ رباط طرق

آگاه فیلم
ادامه مطلب

10 اسفند 1395

میزانسن

آگاه فیلم
ادامه مطلب

19 خرداد 1395

درخشش

آگاه فیلم
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • حفاظت شده: تک‌درس‌گفتار سینمایی: «دریچه‌ای به جهان سینما» 2 آذر 1404
  • واکاوی فیلم «رستگاری در شاوشنک»  1 آذر 1404
  • «سه ستون یک زندگی ایده‌آل» برایان تریسی 30 آبان 1404
  • معرفی و تاویل فیلم «آخرین وسوسهٔ مسیح» B 29 آبان 1404
  • حفاظت شده: تک‌درس «قدرت سکون در میان حرکت» 28 آبان 1404
دسته‌ها
تک‌درس‌گفتارهای سینمایی

تک‌درس‌گفتارهای سینمایی

تمرین کن!

logo-samandehi

ارتباط با ما در واتساپ یا تلگرام هم‌اکنون.

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1404
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید
رکورد 17 دی 1387
بروزرسانی 17 دی 1387

سینما آموختنی است.

بی علتی در فیلم “کنعان”

این برنامه برای افراد مصمم و با اراده طراحی شده است!

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هرگز از یادگیری دست نکشید.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

WhatsApp

واتساپ

Telegram

تلگرام

نام(ضروری)
اکنون به ما اطلاع دهید که چه چیزی در ذهن شماست. سوالی از ما دارید؟ پس لطفا بپرسید.
با تیک زدن ثابت کنید ربات نیستید!
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::