جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > توسعه، معرفی و تحلیل هنر > تلفیقی بین سینمای جشنواره ای و گیشه

تلفیقی بین سینمای جشنواره ای و گیشه

۲۵ بهمن ۱۳۸۴
ارسال شده توسط آگاه فیلم
توسعه، معرفی و تحلیل هنر

دیشب باباتو دیدم آیدا

  • منصور واحدی:

تلفیقی بین سینمای جشنواره ای و گیشه

  • کانون تحلیل گران سینما
  • منبع: سایت آگاه فیلم
  • تاریخ ارسال: ۸۴/۱۱/۲۵

89241337491431585093.gif

۱) بعد از فیلم‌های اولیه‌ی آقای رسول صدرعاملی، گل‌های داودی و قربانی (برگرفته از فیلم‌فارسی)، تغییر مسیر او بیشتر به جهت فیلم‌های گزارش‌گونه بوده است، شیوه‌ای ژورنالیستی

۲) بیان مسائل اجتماعی در سینما با آن‌چه که در جملات و روزنامه‌های زرد می‌گذرد بسیار متفاوت است.

۳) این‌که خانواده‌ها از پدر و مادر گرفته تا فرزندان باید مواظب یکدیگر باشند، در زمره‌ی همان صفحات حوادث روزنامه‌هاست، اگر قرار است فیلمی درباره‌ی آن‌ها ساخته شود باید به زبان سینما باشد، نه این‌که فیلم‌ساز در نقش مشاوره‌ی خانواده‌ها ظاهر و آن‌ها را نصیحت کند.

۴) بعد از فیلم “خانه دوست کجاست؟” عباس کیارستمی و فیلم‌های بعدی این فیلم‌ساز که موفقیت جهانی را برایش به ارمغان آورد و شیوه‌ی فیلم‌سازیش مورد تقلید فراوان قرار گرفت، رسول صدرعاملی، شیوه‌ی میانه را انتخاب نمود یعنی تلفیقی بین سینمای جشنواره‌ای و گیشه و فیلم‌های دختری با کفش‌های کتانی، من ترانه ۱۵ سال دارم و دیشب باباتو دیدم آیدا.

۵) دیشب باباتو دیدم آیدا، مثل تمام فیلم‌هایی از این قبیل، از یک قصه‌ی یک خطی تشکیل شده است که ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل شدن به یک فیلم بلند سینمایی را ندارد.

۶) فیلم با ریتمی کند پیش می‌رود و در آن از شخصیت‌پردازی خبری نیست.

۷) ضعف کارگردان برای به پایان رساندن فیلم کاملا مشهود است و وی را وادار به نتیجه‌گیری شتابزده می‌نماید.

برچسب ها: آگاه فیلمبازیگرسینماسینمای ایرانکانون تحلیل گران سینمامنصور واحدینقد فیلم
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی سهراب سلیمی
بعدی کانون ۵ : زمانی برای مستی اسب ها / بهمن قبادی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • معرفی «نقدنویسی» ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • معرفی «خاطره‌نویسی» ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • شیوه بازیگری مقابل دوربین فیلم‌برداری بدون تماشاچی ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • صنعت سینما ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • معرفی لایو «سینما در کرونا» ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
دسته‌ها
نمادها

logo-samandehi

تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید

بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

بروزرسانی 25 بهمن 1384

تلفیقی بین سینمای جشنواره ای و گیشه

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::