معرفی نقد آنلاین فیلم «مسافران»
انتشار 2 فروردین 1404
بروزرسانی 26 تیر 1404
معرفی نقد آنلاین فیلم «مسافران»
این برنامه برای افراد مصمم و با اراده طراحی شده است!
برنامۀ آموزشی:
نقد آنلاین فیلم “مسافران“
مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: نقد آنلاین فیلم “مسافران”
کارشناسان: حسین عصاران، افشین پویان، دانوش یزدانپناه و …
مخاطبان: دانشجویان، فیلمنامهنویسان و فیلمسازان (از مبتدی تا حرفهای)
هدف: از جمله اهداف، آشنایی با سینمای بهرام بیضایی و سبکشناسی آثارش با محوریت فیلم مسافران
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: 1 ویدئو
مدت زمان: 1 ساعت 34 دقیقه 28 ثانیه
نوع دسترسی: قابل مشاهده بلافاصله پس از خرید
برنامۀ آموزشی:
نقد آنلاین فیلم “مسافران“
هشتاد و ششمین جلسهی “کانون تحلیل گران سینما” که در روز جمعه ۱۲ بهمنماه ۱۳۸۶ در آگاه فیلم بر پا شد،
به نمایش و تحلیل فیلم “مسافران” (بهرام بیضایی) اختصاص داشت.
این نشست تخصصی با حضور؛ آقایان “مهندس حسین عصاران” و “مهندس دانوش یزدان پناه” و “افشین پویان” برگزار شد.
«چرا باید فیلم مسافران ساخته بهرام بیضایی را دید؟»
فیلم مسافران ساخته بهرام بیضایی یکی از آثار مهم سینمای ایران است که دلایل زیادی برای تماشای آن وجود دارد. در ادامه چند مورد از مهمترین دلایل را برای دیدن این فیلم توضیح میدهم:
1. نگاهی عمیق به جامعه و تاریخ ایران: بیضایی در این فیلم با نگاه منتقدانه و هوشمندانهای وضعیت جامعه و سیاستهای زمنیهای را بررسی میکند. داستان و شخصیتهایی که در فیلم به تصویر کشیده شدهاند، نمادهایی از احساسات و بحرانهای اجتماعی زمانه هستند.
2. تکنیک سینمایی و هنر فیلمسازی: بیضایی به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانان ایرانی، در این فیلم از تکنیکهای فیلمسازی استادانه بهره برده است. کادرهای سینمایی، بازی بازیگران، و استفاده از زبان بصری در این اثر بسیار قابل توجه است.
3. **پیامهای عمیق و فلسفی: فیلم مسافران با موضوعاتی مانند آزادی، محدودیت، جنبش واید، و سرنوشت فردی و جمعی، پرسشهایی مهم درباره انسان و جامعه مطرح میکند که پس از دیدن، فلسفی و تفکری خواهید داشت.
4. ارزش تاریخی و فرهنگی: این فیلم بخشی از میراث سینمایی ایران است و تماشای آن کمک میکند تا بهتر با تاریخ فرهنگی و هنری کشور آشنا شوید و ارزشهای هنری و فکری بیضایی را درک کنید.
5. روایتی متفاوت و شاعرانه: بیضایی در این اثر، داستانی را روایت میکند که در کنار پیامهای سیاسی، جنبههای شعری و فلسفی نیز دارد، و این ترکیب، تجربهای خاص و متفاوت را برای تماشاگر رقم میزند.
اگر دوست دارید درباره فرهنگ، تاریخ، و دغدغههای هنری ایران بیشتر بدانید یا به دنبال تماشای فیلمی هستید که در کنار داستان، مفاهیم عمیقی را هم منتقل کند، دیدن *مسافران* پیشنهاد بسیار خوبی است.
آیا میخواهید بیشتر درباره موضوعات خاص یا جزئیات فنی فیلم بدانید؟
فیلم سینمایی
«مسافران»
مسافران دهمین فیلم بهرام بیضایی و هشتمین فیلم بلند سینمایی اوست که سال ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ ساخته شد؛ و سالِ سپسین، کتابِ فیلمنامهاش که نوشتهٔ فیلمساز است چاپ شد. بیضایی تا ۱۰ سال پس از مسافران فیلم بلند نساخت.
کارگردان: بهرام بیضایی
فیلمنامه: بهرام بیضایی
آهنگساز: بابک بیات
ژانر: فیلم درام
خلاصه داستان:
مهتاب، خواهر ماهرخ، همراه شوهر و دو پسر خردسالش با یک سواری از شمال به تهران راه میافتند تا آینه موروثی نوعروس خانواده را به جشن عروسی ماهرخ برسانند. آنها در راه و در تصادف با یک نفتکش جان میسپارند. خبر به خانواده میرسد و عروسی به سوگواری تبدیل میشود. گزارشات پلیس گرچه صحت تصادف و کشته شدن مسافران را نشان میدهد، اما نشانی از آینهٔ موروثی پیدا نمیشود. در حالی که همه خانواده مرگ مسافران را پذیرفتهاند، خانم بزرگ دل به سوگ نمیسپارد و چشم به راه میماند تا مهتاب با آینه نوعروس از راه برسد، تا اینکه…
“معرفی و تاویل فیلم”
بهمعنای بررسی و تحلیل یک فیلم از جنبههای مختلف است.
این فرآیند معمولاً شامل دو بخش اصلی است:
1. معرفی فیلم:
– عنوان: نام فیلم.
– کارگردان و نویسنده: افرادی که فیلم را ساختهاند و سناریو را نوشتهاند.
– بازیگران: هنرپیشگانی که در فیلم بازی کردهاند.
– ژانر: نوع فیلم (مثلا درام، کمدی، علمی-تخیلی).
– خلاصه داستان: توضیح مختصری از plot یا داستان فیلم.
– تاریخ انتشار: زمانی که فیلم به نمایش درآمده است.
– جوایز و موفقیتها: هر گونه تحسین یا جوایزی که فیلم دریافت کرده است.
2. تاویل فیلم:
– تحلیل موضوعات: بررسی مضامین و موضوعات اصلی فیلم، مانند روابط انسانی، تنهایی، عشق، جنگ و غیره.
– شخصیتها: تجزیه و تحلیل شخصیتها و تحولات آنها طی داستان.
– سبک و تکنیکها: بررسی روشهای کارگردانی، فیلمبرداری، موسیقی و جلوههای ویژه.
– پیام و هدف: تاویل پیامها و اهداف اجتماعی، فرهنگی یا فلسفی فیلم.
– تناقضها و تضادها: شناسایی تضادها داخل فیلم و تاثیر آنها بر داستان و شخصیتها.
به این ترتیب، مخاطب میتواند درک عمیقتری از فیلم پیدا کند و ابعاد مختلف آن را بشناسد. اگر فیلم خاصی را مد نظر دارید، میتوانید عنوان آن را بفرمایید تا بهطور دقیقتر بررسی کنم.
هرگز از یادگیری دست نکشید.
معرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online
“تأویل فیلم، روی خط” یک عبارت است که ممکن است در برخی وسایل ارتباط جمعی، مانند برنامههای تلویزیونی، رادیویی یا پادکستها، شنیده شود. به طور کلی، این عبارت بهمعنی بحث و تحلیل دقیق فیلم و صحنههای آن است. در این بررسی، اکتشافات و نکات مختلفی درباره شخصیتها، داستان، سبک و فنون بازیگری، به کمک تحلیل و بررسی دقیق صحنههای فیلم، ارائه میشود. بهطور کلی، هدف از “تأویل فیلم، روی خط“، بهدست آوردن یک بررسی دقیق و جامع از فیلم و فراهم کردن فرصتی برای شناخت بهتر داستان، شخصیتها و پیامهای مخفی در فیلم است.
نگرش در حکم همهچیز است!
فیلم یک آثار هنری است که به وسیله دوربین فیلمبرداری شده و دارای داستان و شخصیتهای مختلف است. هر فیلم دارای یک پیام یا مفهوم خاصی است که از طریق داستان و تصاویر به تماشاگران منتقل میشود.
تاویل یک فرایند تفسیر و تحلیل فیلم است که به منظور درک عمیقتر از مفهوم و پیام فیلم انجام میشود. تاویل فیلم به تحلیل عناصر مختلفی از فیلم مانند داستان، شخصیتها، نحوه فیلمبرداری، موسیقی، ویرایش و … میپردازد.
هدف اصلی تاویل فیلم این است که تاویلگر، با تحلیل عناصر مختلف فیلم، به درک عمیقتری از مفهوم و پیام فیلم برسد و بتواند ارتباطات پنهان و پیامهای مخفی درون فیلم را شناسایی کند. این فرایند به تماشاگران کمک میکند تا به صورت عمیقتری با فیلم آشنا شوند و از تجربه تماشای آن لذت ببرند.
نسخۀ با کیفیت و کامل ترم «آمعرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online» را هماکنون دریافت کنید.
هنر اگر چه نان نمیشود، اما شراب زندگی است.

دموی تحلیل فیلم «مسافران»
«مدت 02:51»پستهای مرتبط

20 مهر 1404

19 مهر 1404

19 مهر 1404

18 مهر 1404

17 مهر 1404

16 مهر 1404
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.