جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > نقد هنری > دنیای امروز، دنیای علایم و نشانه‌هاست

دنیای امروز، دنیای علایم و نشانه‌هاست

18 مرداد 1385
ارسال شده توسط آگاه فیلم
نقد هنری

دنیای امروز، دنیای علایم و نشانه‌هاست

بدو لولا بدو

دنیای امروز، دنیای علایم و نشانه‌هاست

  • دانوش یزدان پناه

 

فیلم “بدو لولا بدو!” در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۸۵ در هفتمین جلسه کانون تحلیل گران سینما در آگاه فیلم به نمایش در آمد و مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت

چکیده‌ی نگاه دوستان حاضر در جلسه اکران فیلم “بدو لولا بدو!”

  • تأکید بر دویدن به‌جای استفاده از تکنولوژی. این‌که توان انسان فراتر از همه‌ی این‌هاست و عنوان‌بندی فیلم هم خیلی قابل توجه است.
  • اتفاقاتی که می‌افتاد نشان‌دهنده‌ی این است که بازتاب کارهای آدم‌هاست.
  • این‌که هستی نود دقیقه است و همه‌ی کارهایمان را ما در نود دقیقه انجام می‌دهیم.
  • دستمالچیان: فیلم یک کلاس درس تدوین است سبک‌های مونتاژ و ریتم و تم و …. غیر از دویدن هیچ ریتمی در این فیلم قرار نمی‌گیرد. چیزی که خیلی برایم جالب است: وقتی تیکور در فیلم‌نامه شخصیت‌های فرعی را وارد می‌کنی بالعکس بقیه‌ی فیلم‌ها فقط با چند تا کات سریع شخصیت را معرفی می‌کند تا شخصیت اصلی پررنگ شود.
  • فرهادی‌نیا: احساس می‌کنم اندیشه‌های مولانا در این کار دیده می‌شود که از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود؟ نوعی نگاه شرقی به هستی دارد. در روان‌شناسی جدید هم به‌نوعی نگاه مثبت به همه‌ی وقایع اطراف ما هست. شاید فیلم‌ساز بدون آگاهی از اندیشه‌های مولانا یا تئوری‌های جدید روان‌شناسی تأثیر پذیرفته است و نکته ی دیگر این‌که در سینما از عنصری به‌نام وایپ کمتر استفاده می‌کنیم ولی این‌جا استفاده‌ی هوشمندانه‌ای شده به‌ویژه در نوع کادربندی از خطوطی که در خیابان بود یا از رنگ. چرا باید موهای لولا قرمز باشد یا آمبولانس قرمز باشد که ذهن ما را تحریک می‌کند.
  • مجید سیف العلمایی: در این‌جا می‌توان گفت که براساس سعی شما به شما پاداش داده می‌شود. آیا می‌شود گفت که جبر و اختیار هم برای آدم‌ها جبر و اختیار دارد؟ بعنی هرکس به تناسب مقامی که دارد از از این جبر و اختیار بهره می برد.
  • خسرو هوشیار: هنرمند نوعی فیلسوف است که به شیوه‌ای تا حدودی غیرمتعارف‌تر از فیلسوفان کلاسیک عمل می‌کند. ما از پنجره‌ی خودمان به هستی نگاه می‌کنیم و به اثر نگاه می‌کنیم.

  • تاریخ ارسال: ۸۵/۰۵/۱۸
  • منبع: سایت آگاه فیلم
  • –دانوش یزدان پناه (بحث) ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۴:۵۶ (IRDT)
برچسب ها: آگاه فیلمبدو لولا بدودانوش یزدان پناهکانون تحلیل گران سینمامجید سیف العلماییمحمدرضا فرهادی نیا
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی نقد شفاهی دکتر محمدرضا صباغ بر فیلم: انجیل به روایت متا / IL Vangelo Secondo Mateo / پیرپائولو پازولینی
بعدی انجیل به روایت متا / IL Vangelo Secondo Mateo / پیرپائولو پازولینی

پست‌های مرتبط

20 آذر 1403

روش نگارش طرح فیلم‌نامه داستانی

مجید
ادامه مطلب
روز سینما 21 شهریور 1387

13 دی 1402

“بیگانگان در ترن” اثر “هیچکاک” (21 شهریور 1376)

مجید
ادامه مطلب
فیلم_نامه_نویسی با ۲۱ سوال کلیدی به زبان ساده در یک جلسه

23 اسفند 1397

فیلم‌نامه‌نویسی با ۲۱ سوال کلیدی

مجید
ادامه مطلب

21 شهریور 1397

روز ملی سینما ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۵ رباط طرق

آگاه فیلم
ادامه مطلب

10 اسفند 1395

میزانسن

آگاه فیلم
ادامه مطلب

19 خرداد 1395

درخشش

آگاه فیلم
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • خوانشی از جلسه نقد فیلم 20 مهر 1404
  • واکاوی فیلم سینمایی «فارست گامپ» 1997 19 مهر 1404
  • روش تدریس به شیوۀ ارسطویی 19 مهر 1404
  • واکاوی فیلم سینمایی »هفت» Se7en 18 مهر 1404
  • «تمرکز بر هدف در فیلم‌سازی» 17 مهر 1404
دسته‌ها
تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1404
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید
بروزرسانی 18 مرداد 1385

دنیای امروز، دنیای علایم و نشانه‌هاست

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

نام(ضروری)
اکنون به ما اطلاع دهید که چه چیزی در ذهن شماست. سوالی از ما دارید؟ پس لطفا بپرسید.
با تیک زدن ثابت کنید ربات نیستید!
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::