جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > توسعه، معرفی و تحلیل هنر > جاده ؛ یکی از شاخص ترین فیلم های تاریخ سینماست

جاده ؛ یکی از شاخص ترین فیلم های تاریخ سینماست

۱۴ مهر ۱۳۸۵
ارسال شده توسط آگاه فیلم
توسعه، معرفی و تحلیل هنر

89241337491431585093.gif

  جاده
  یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست
  منصور واحدی
  کانون تحلیل گران سینما
  آگاه فیلم
  ارسال: ۸۵/۰۷/۱۴

۱٫ فیلم “جاده” یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست که هم تماشاگران عادی را که برای تفنن به سینما می‌روند و هم منتقدان و صاحب‌نظران آگاه به مفاهیم سینما را ارضا کرده است.

۲٫ فیلم “جاده” در حقیقت یک سیر و سلوک نفسانی است در طول جاده‌ای بی‌انتها و تقابل دو انسان متضاد که سرانجام به عشقی دراماتیک تبدیل می‌شود.

۳٫ “جاده” حدیث تنهایی انسان‌هاست، ابتدا “جلسومینا”ی تک‌افتاده را می‌بینیم و سپس “زامپانو”ی تنها را که به همراه احتیاج دارند.

۴٫ در نمایی دیگر فیلم، جهانی را نشان می‌دهد با مردمانی بی‌احساس و بدون گذشت که انسان‌های دیگر را برای بهره‌گیری خویش در بند، نگاه می‌دارند.

۵٫ فیلم، شرایط زندگی بعضی از زنان را نشان می‌دهد که موجوداتی تحت استثمار مردان هستند، در واقع نشانه‌ی اندوه فیلم‌ساز است از تیره‌روزی آن‌ها.

۶٫ زن فیلم، تشنه‌ی محبت است ولی فقط با کودکان می‌تواند ارتباط برقرار کند و در دنیای بزرگترها برای او جایی نیست.

۷٫ فیلم، به‌طور واقع‌گرایانه مسأله‌ی فقر آدمیان را در ایتالیا پس از جنگ به زیبایی نمایان می‌سازد. “جلسومینا”ی فقیر به یک دوره‌گرد مفلس‌تر از خود فروخته می‌شود.

۸٫ در فیلم “جاده”، “ماتو” که بندباز سیرک است و سرخوشانه زندگی می‌کند، “جلسومینا” را که از نظر قوای ذهنی و درک مسائل با مشکل روبه‌رو است، با پایگاه اجتماعی‌اش آشنا می‌سازد و باعث می‌شود “جلسومینا” در عشق خود نسبت به “زامپانو” وفادار و پایدار بماند.

۹٫ نقطه اوج و دراماتیک فیلم، آن‌جاست که “زامپانو” “جلسومینا”ی پریشان‌حال را در کنار “جاده” تنها رها می‌کند و در پایان فیلم “زامپانو”ی تنها و سرگردان به‌دنبال یافتن نیمه‌ی گمشده‌ی خویش است و برای مرگ “جلسومینا” اشک می‌ریزد.

۱۰٫ زمان اتفاق فیلم “جاده”، ایتالیای پس از جنگ است، که به‌علت شرایط بد اقتصادی و فقر ارزش‌های اخلاقی اعتباری ندارد.

۱۱٫ شخصیت‌های فیلم “جاده”، خاکستری‌اند و نفرت‌انگیز نیستند. حتی “زامپانو”. چون به‌علت فقر این‌گونه افراد ضامن گذران خویش هستند که در حال نابودی است.

۱۲٫ فیلم “جاده” بیش از پنجاه جایزه‌ی جهانی کسب کرده است از جمله ونیز، منتقدان نیویورک و اسکار.

۱۳٫ فیلم “جاده”، از هر نظر فیلم کاملی است و نشان‌دهنده‌ی تسلط “فدریکو فلینی” به زبان و ابزار سینماست.

۱۴٫ در خاتمه باید از نقش‌آفرینی “آنتونی کوئین” و “جولیتا ماسینا” با تحسین یاد کرد. هم‌چنان‌که فیلم‌برداری زیبا و موسیقی سحرانگیز آن‌را نمی‌توان از یاد برد.

برچسب ها: آنتونی کوئینتاریخ سینماجادهسینمافدریکو فلینیفیلمکانون تحلیل گران سینمامنصور واحدی
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی کانون ۲۸ : جاده La Strada فدریکو فلینی
بعدی جایگاه سینمای نئورئالیسم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • معرفی «خاطره‌نویسی» ۳ خرداد ۱۴۰۴
  • از تصمیم تا نتیجه ۳ خرداد ۱۴۰۴
  • معرفی لایو «مارتین اسکورسیزی و آثارش» ۳ خرداد ۱۴۰۴
  • سینماگر باید بداند! ۱ خرداد ۱۴۰۴
  • دموی تحلیل فیلم “تریستانا” جواد اسحاقیلن ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
دسته‌ها
نمادها

logo-samandehi

تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید

بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

بروزرسانی 14 مهر 1385

جاده ؛ یکی از شاخص ترین فیلم های تاریخ سینماست

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::