جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • آموزش راهبردی
    • فن تدریس
    • تک‌درس‌ها
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
«مجید سیف‌العلمایی» هستم، «مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی» از «سیف‌دات‌آی‌آر». ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • آموزش راهبردی
    • فن تدریس
    • تک‌درس‌ها
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > کانون تحلیل‌گران سینما > منصور واحدی: قصه‌ی فیلم “کافه ترانزیت” ملودرام است

منصور واحدی: قصه‌ی فیلم “کافه ترانزیت” ملودرام است

2 اسفند 1385
ارسال شده توسط آگاه فیلم
کانون تحلیل‌گران سینما، نقد هنری

منصور واحدی: قصه‌ی فیلم “کافه ترانزیت” ملودرام است

۱٫ شباهت‌های فیلم کافه ترانزیت با فیلم‌های واکنش پنجم (تهمینه میلانی) و ماهی‌ها عاشق می‌شوند (علی رفیعی) انکارناپذیر است.

۲٫ ظهور عشق بین یک زن ایرانی مسلمان (ریحان) و یک راننده‌ی یونانی غیرمسلمان (زاکاریو) از موارد نادری است که در سینمای بعد از انقلاب ایران اتفاق می‌افتد و کارگردان در بیان این‌که زبان عشق فارغ از تمام قراردادهای سنتی و اجتماعی، جهانی است موفق عمل کرده است.

۳٫ قهرمان فیلم؛ ریحان با بازی خوب فرشته صدرعرفانی در برابر تمام مشکلاتی که مردان جامعه‌ی سنتی دوروبرش برایش به‌وجود می‌آورند مقاومت می‌کند بدون آن‌که شعاری بدهد.

۴٫ فیلم در لحظاتی که مربوط به خانواده‌ی شوهر و برادر شوهرهای ریحان می‌شود، تا حدی کش‌دار به‌نظر می‌رسد و در زمانی‌که به رستوران و وقایعی که در آن‌جا اتفاق می‌افتد و به‌تنهایی رانندگان جاده‌ها می‌پردازد گرم و گیرا از کار درآمده است.

۵٫ نمی‌توان کافه ترانزیت را در زمره‌ی سینمای متفاوت یا هنری قرار داد، بلکه فیلم متعلق به بدنه‌ی سینمای قصه‌گوی خاص ایرانی است، بدون استفاده از کلیشه‌های فیلم‌فارسی، که در عین سرگرم کردن تماشاگران آن‌ها را به تفکر نیز وامی‌دارد.

۶٫ گرچه قصه‌ی فیلم ملودرام است، اما اشک برانگیز و سانتی‌مانتال نیست و فیلم‌ساز از پیام‌های اخلاقی و موعظه‌گرانه پرهیز کرده است.

۷٫ بازی‌های اسماعیل سلطانیان، فرشته صدرعرفانی و پرویز پرستویی قابل ستایش است.

۸٫ از دیگر نکات مثبت فیلم می‌تون به موسیقی، فیلم‌برداری و تدوین آن اشاره کرد.

منصور واحدی
۸۵/۱۲/۲

برچسب ها: فیلمقصهکافه ترانزیتملودراممنصور واحدی
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی کانون ۴۷ : بهار، تابستان، پاییز، زمستان... و بهار
بعدی کانون ۴۸ : پنهان Hidden مایکل هنک

پست‌های مرتبط

تریستانا-Tristana

29 مرداد 1404

دموی تحلیل فیلم “تریستانا” جواد اسحاقیان

مجید
ادامه مطلب
چه کسی امیر را کشت؟

26 تیر 1404

معرفی نقد آنلاین فیلم «چه کسی امیر را کشت؟»

آگاه فیلم
ادامه مطلب
عوامل سازندۀ یک فیلم

25 تیر 1404

معرفی دورۀ آموزشی: «عوامل سازنده یک فیلم»

مجید
ادامه مطلب
معما Charade

24 تیر 1404

معرفی نقد آنلاین فیلم «معما» Charade

آگاه فیلم
ادامه مطلب
درخت گلابی

23 تیر 1404

معرفی نقد آنلاین فیلم: درخت گلابی

آگاه فیلم
ادامه مطلب
فیلم بوف کور

12 تیر 1404

فیلم “بوف کور” ساخته “کیومرث درم‌بخش”

آگاه فیلم
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • درس‌گفتارهای سینمایی: «سکوت» Silence 24 آبان 1404
  • واکاوی فیلم «لورنس عربستان» 23 آبان 1404
  • حفاظت شده: روانشناسی و رفتارشناسی در سینما 22 آبان 1404
  • کاری را شروع کنیم که … 22 آبان 1404
  • واکاوی فیلم «خط باریک سرخ» 21 آبان 1404
دسته‌ها
تک‌درس‌ها

تک‌درس‌ها

تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1404
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید
بروزرسانی 2 اسفند 1385

منصور واحدی: قصه‌ی فیلم “کافه ترانزیت” ملودرام است

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

نام(ضروری)
اکنون به ما اطلاع دهید که چه چیزی در ذهن شماست. سوالی از ما دارید؟ پس لطفا بپرسید.
با تیک زدن ثابت کنید ربات نیستید!
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::