جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > توسعه، معرفی و تحلیل هنر > فیلم برداری زیبای فیلم

فیلم برداری زیبای فیلم

7 مهر 1385
ارسال شده توسط آگاه فیلم
توسعه، معرفی و تحلیل هنر
  • منصور واحدی:
         ماهیها عاشق می شوند ؛ فیلم برداری زیبای فیلم
89241337491431585093.gif

۱) معناگرایی در آثار مجیدی بی‌سابقه نیست و قبلاَ در رنگ خدا تجربه شده است.

۲) شخصیت‌های فیلم برخلاف فیلم‌های قبلی مجیدی بچه‌ها نیستند.

۳) موضوع فیلم، شبیه فیلمی است خارجی با نام نگاه نخستین

۴) کلیت فیلم از دو قسمت نابینایی و بیناشدن یوسف تشکیل شده است، که هرچه فیلم در قسمت اول یک‌دست و روان است در قسمت دوم کمی تا قسمتی دچار نقص می‌شود.

۵) فیلم آن‌جا کم می‌آورد که به احساسات و حوادث غیرقابل پیش‌بینی روی می‌آورد.

۶) فیلم از بیان تفاوت آن‌چه را که ذهن یک نابینا در طول سالیان نابینایی متصور بوده با آن‌چه که در زمان بینایی بر او می‌گذرد، عاجز است.

۷) جبهه‌گرفتن یوسف که استاد دانشگاه است و اهل منطق، علیه گذشته، بدون آن‌که فیلم در مورد آن‌همه نفرت و دلزدگی توضیحی دهد، بعید به‌نظر می‌رسد.

۸) بید مجنون تفکر شاعرانه‌ای را دنبال می‌کند، اما به عمق نمی‌رسد.

۹) پیام فیلم به‌شدت جای بحث دارد، زیرا مشخص نمی‌شود یوسف به جرم چه گناهی مجازات می‌شود، اصل دلدادگی یوسف از این‌که عشق است یا هوس، فضیلت است یا گناه، از کار در نیامده است.

۱۰) محاسن فیلم عبارتند از:

الف- یوسف به‌دنبال درخت بید مجنون است چون معتقد است برایش شانس می‌آورد هم سمبل عشق و دلدادگی و هم پایبندی به تمایلات و احساسات درونی خویش.
ب- یوسف بعد از ۳۸ سال نابینایی، احساس تازه‌ی خود را با حرکاتی موزون در راهروهای بیمارستان به نمایش می‌گذارد.
ج- تحول نمادین یوسف آن‌جا که در زیر باران استحاله قرار می‌گیرد و باقی ماندن گل سرخ در کیف‌دستی او نمودی از عشق است.
د- بازی پرویز پرستویی، فیلم‌برداری محمود کلاری و موسیقی احمد پژمان

68294363263775865798.gif


  • تاریخ ارسال: ۸۵/۰۷/۷
  • کانون تحلیل گران سینما
برچسب ها: ماهی ها عاشق می شوندمنصور واحدی
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی باز شناخت یک فیلم ساز: استیون آلن اسپیلبرگ
بعدی درون "تریستانا" چه می گذرد؟

پست‌های مرتبط

6 اردیبهشت 1388

منصور واحدی

آگاه فیلم
ادامه مطلب

29 آبان 1387

“فدریکو فلینی” آخرین بازمانده فیلم سازان کلاسیک جهان

آگاه فیلم
ادامه مطلب

29 آبان 1387

آخرین بازمانده‌ی فیلم‌سازان کلاسیک جهان: “فدریکو فلینی”

آگاه فیلم
ادامه مطلب

9 خرداد 1387

کانون ۹۲ : “سفر مردان خاکستری” ساخته “امیرشهاب رضویان”

آگاه فیلم
ادامه مطلب

27 اردیبهشت 1387

سید امیر شهاب رضویان: احساسم از زمان و از لحظه را تبدیل به فیلم می‌کنم

ملیحه خاکنه
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • صدا، تصویر، حرکت 7 مرداد 1404
  • پروتاگونیست Protagonist 6 مرداد 1404
  • معرفی “آلفرد هیچکاک، کاشف سینما” (لایو) 5 مرداد 1404
  • اتمسفر در سینما 4 مرداد 1404
  • روش تدریس به شیوه ارسطویی 3 مرداد 1404
دسته‌ها
تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید
بروزرسانی 7 مهر 1385

فیلم برداری زیبای فیلم

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::