جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > شرح احوال > آخرین بازمانده‌ی فیلم‌سازان کلاسیک جهان: “فدریکو فلینی”

آخرین بازمانده‌ی فیلم‌سازان کلاسیک جهان: “فدریکو فلینی”

۲۹ آبان ۱۳۸۷
ارسال شده توسط آگاه فیلم
شرح احوال

۱٫ “فدریکو فلینی” از آخرین بازماندگان فیلم‌سازان کلاسیک جهان بوده است.

۲٫ “فدریکو فلینی” کارگردانی است که بسیاری از منتقدان آثار او را مدرنیسم و حتی پست مدرن می‌دانند.

۳٫ “فدریکو فلینی” هیچ‌گاه فیلمی را برای فیلم بودنش نساخت بلکه او تصویری از خویش را در خلال فیلم‌هایش به نمایش می‌گذارد.

۴٫ “فدریکو فلینی” از جایی کارگردانی را شروع کرد که نئورئالیسم رو به افول نهاده بود.

۵٫ فیلم‌های او، روایت‌هایی است ناپیوسته، بدون قهرمان که در آن ابزار سینما اولویت دارند.

۶٫ “فلینی” طبق گفته‌ی خودش، شخصیت‌های آثار خود را از دورن خویش، زندگی، خاطرات، خواب‌ها و رؤیاهایش بیرون می‌کشد.

۷٫ “جاده”، نخستین فیلم از سه‌گانه‌ی کارگردان است درباره‌ی تنهایی و دو اثر دیگر او “کلاهبرداری” ۱۹۵۵ و “شب‌های کابیربا” ۱۹۵۷ می‌باشند.

۸٫ “فدریکو فلینی” “جاده” را در سال ۱۹۵۴ ساخت و از همسرش “جولیتا ماسینا”، در نقش زن فیلم استفاده کرد تا بتواند احساسات درونی خود را بهتر آشکار نماید.

۹٫ “جاده” یکی از شاهکارهای فلینی است که تأثیر اجتماعی فراوانی برجای گذاشت و اسکار بهترین فیلم خارجی را دریافت کرد.

۱۰٫ در واقع “جاده” نقطه‌ی عطفی است در تحول نئورئالیسم و تغییر دیدگاه آن از سیاست به مسائل جامعه و روابط افراد.

۱۱٫ “فلینی” با ساختن “جاده” از سوی منتقدان چپ به‌خاطر خیانت به اصول نئورئالیسم مورد انتقاد قرار گرفت.

۱۲٫ بعضی از منتقدان بر این عقیده‌اند که سینمای “فدریکو فلینی” پس از “جاده” از نئورئالیسم فاصله گرفت و شخصی و روشنفکرانه شد.

۱۳٫ اکثریت منتقدان سینما و صاحب‌نظران، فیلم “هشت و نیم” را بهترین ساخته “فلینی” می‌دانند اما او خود نظر دیگری داشت و فیلم “جاده” را بهترین اثر خود می‌دانست.

۱۴٫ در نظرخواهی (سایت اند ساوند) در دهه‌ی ۹۰ “فدریکو فلینی” با فاصله‌ی بسیار کمی بعد از “اورسن ولز” قرار گرفت.

۱۵٫ “فدریکو فلینی” به‌خاطر فیلم‌هایش چهاربار جایزه‌ی اسکار را دریافت کرد و پنجمین اسکار را به‌خاطر یک عمر فعالیت در سینما گرفت.

فیلم‌شناسی کارگردان:

۱۹۵۰؛ روشنایی‌های واریته

۱۹۵۲؛ شیخ سفید

۱۹۵۳؛ ولگردها

۱۹۵۳؛ بنگاه ازدواج (یک اپیزود)

۱۹۵۴؛ جاده

۱۹۵۵؛ کلاهبردار

۱۹۵۷؛ شب‌های کابیریا

۱۹۶۰؛ زندگی شیرین

۱۹۶۲؛ بوکاچو (یک اپیزود)

۱۹۶۳؛ هشت و نیم

۱۹۶۵؛ جولیتای ارواح

۱۹۶۸؛ داستان‌های شگفت‌انگیز (یک اپیزود)

۱۹۶۹؛ دفتر یادداشت یک کارگردان

۱۹۶۹؛ ساتیریکون

۱۹۷۱؛ دلقک‌ها

۱۹۷۲؛ رم

۱۹۷۳؛ آمارکورد

۱۹۷۶؛ کازانوا

۱۹۷۸؛ تمرین ارکستر

۱۹۸۰؛ شهر زنان

۱۹۸۳؛ و کشتی به راهش ادامه می‌دهد

۱۹۸۶؛ جینجر ومز

۱۹۸۷؛ مصاحبه

۱۹۸۹؛ آوای ماه

کانون تحلیل‌گران سینما

منصور واحدی

برچسب ها: Federico Felliniآگاه فیلمآموزش مجازی سینماآموزشگاه آزاد عکاسی و سینمایی آگاه فیلمسینماسینمای جهانشبکه آموزش مجازی سینمافدریکو فلینیفیلمکانون تحلیل گران سینماکانون تحلیل‌گران سینماکلاسیکمنصور واحدینقدنقد فیلم
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی کانون ۱۱۵ : "سایه های بلند باد" ساخته "بهمن فرمان آرا"
بعدی "فدریکو فلینی" آخرین بازمانده فیلم سازان کلاسیک جهان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • تحول و تغییر بنیادین در سامانه سیف دات آی آر ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • دموی «شناخت فیلم‌نامه» ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • کانون ۸۴ «چه کسی امیر را کشت؟» مهدی کرم‌پور ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • کی می‌خواد فیلم‌نامه‌نویس بشه؟ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • دموی تحلیل فیلم «ذهن زیبا» ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
دسته‌ها
نمادها

logo-samandehi

تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید

بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

بروزرسانی 29 آبان 1387

آخرین بازمانده‌ی فیلم‌سازان کلاسیک جهان: “فدریکو فلینی”

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::