جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • آموزش راهبردی
    • فن تدریس
    • تک‌درس‌گفتارهای سینمایی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
«مجید سیف‌العلمایی» هستم، «مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی» از «سیف‌دات‌آی‌آر». ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • آموزش راهبردی
    • فن تدریس
    • تک‌درس‌گفتارهای سینمایی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > نقد هنری > بررسی فیلم “بودن یا نبودن” ساخته “کیانوش عیاری”

بررسی فیلم “بودن یا نبودن” ساخته “کیانوش عیاری”

29 مهر 1381
ارسال شده توسط مجید
نقد هنری

بررسی فیلم “بودن یا نبودن” ساخته “کیانوش عیاری”
مجید سیف العلمایی

http://www1.jamejamonline.ir/Media/images/1387/06/23/100948995761.jpg
«بودن یا نبودن»

کیانوش عیاری

نمایش فیلم عصر دوشنبه ۱۳۸۱/۰۷/۲۹ در سالن نمایش مجتمع

تحلیل فیلم عصر دوشنبه ۱۳۸۱/۰۸/۰۶ در کلاس

شخصیت‏ پردازی:

دختر، خانواده ‏اش (مادر، پدر و برادر) دوست برادر (محمّدرضا).

دکتر.

شخصیت شوهر عمه، عمه، پسر (متحول می‏شود) و دختر (آزاده).

داماد، عروس، خانواده ‏ی داماد (برادر، پدر، مادر، و…).

معصومه، خانواده ‏اش (پدر، مادر و عمو).

کادر پزشکی (رئیس بیمارستان، جاسوس، پرستارها،

افراد دیگر (آدم‏های محله، گروه گزارش‏گر،

 استفاده از نابازیگر:

استفاده از لهجه

صحنه:

بیمارستان، بیرون بیمارستان، محله‏ ی اصلی، امامزاده، کلیسا، خانه‏ ها (خانه‏ ی داماد، خانه‏ ی عمه، خانه‏ ی دختر)

سود جُستن دراماتیک از آکسیون صحنه. (پله‏ ها، موش ‏ها، رفوی قالی، پرده‏ ی بهداری، رنگ و مدل اتومبیل ‏ها، موبایل، دوربین و…)

طراحی ‏صحنه و لباس:

صحنه‏ ها شلوغ، در طبیعی جلوه دادن و به مستندگونگی اثر کمک شایانی نموده است.

آغاز و پایان:

آغاز و پایان و ارتباط نمایشی با هم

با مصاحبه (در مقابل دوربین، دوربین به‏ عنوانِ ناظر، ) آغاز و در مقابل دوربین پایان می‏ یابد.

آغاز، پایان داستانی بوده و پایان؛ آغاز داستانی دیگر.

صدا:

استفاده از اصوات تأثیرگذار مثل؛ صدای پرندگان. زنگ موبایل.

تدوین:

به ‏استثنای چند مورد ریتم و ضربآهنگ تدوین مناسب و در خدمت فیلم است.

فیلم‏ برداری:

حرکت‏ های دوربین در خدمت داستان (شخصیت‏ ها و ماجراها) قرار دارد.

برادر داماد با آن همه های و هو راننده نمی‏داند.

۱۳۸۱/۰۷/۲۹

برچسب ها: تدویندراماتیکسینماسینمای ایرانشخصیتصحنهطراحی صحنهفضاسازیفیلمکیانوش عیاریلباسماجرامجید سیف العلمایینقد فیلم
درباره مجید

"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.

نوشته‌های بیشتر از مجید
قبلی به یاد "اوگوست لومیر" Auguste Marie
بعدی هفت عادت تاسف آور افراد غمگین

پست‌های مرتبط

20 آذر 1403

روش نگارش طرح فیلم‌نامه داستانی

مجید
ادامه مطلب
تأویل فیلم، روی خط

13 دی 1402

“بیگانگان در ترن” اثر “هیچکاک” (21 شهریور 1376)

مجید
ادامه مطلب
فیلم_نامه_نویسی با ۲۱ سوال کلیدی به زبان ساده در یک جلسه

23 اسفند 1397

فیلم‌نامه‌نویسی با ۲۱ سوال کلیدی

مجید
ادامه مطلب

21 شهریور 1397

روز ملی سینما ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۵ رباط طرق

آگاه فیلم
ادامه مطلب

10 اسفند 1395

میزانسن

آگاه فیلم
ادامه مطلب

5 خرداد 1395

ئی.تی. فرا زمینی

آگاه فیلم
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • واکاوی فیلم «درخشش» یا «تلألو» 14 آذر 1404
  • «رازهایی که استادان سینما به شما نمی‌گویند!» 13 آذر 1404
  • مدیریت افکار و احساسات دردناک برای فیلم‌سازان: از روانشناسی تا پردهٔ نقره‌ای 12 آذر 1404
  • واکاوی فیلم «فارگو» 11 آذر 1404
  • «سه ستون یک زندگی ایده‌آل» برایان تریسی 10 آذر 1404
دسته‌ها
تک‌درس‌گفتارهای سینمایی

تک‌درس‌گفتارهای سینمایی

تمرین کن!

logo-samandehi

ارتباط با ما در واتساپ یا تلگرام هم‌اکنون.

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1404
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید
رکورد 29 مهر 1381
بروزرسانی 29 مهر 1381

سینما آموختنی است.

بررسی فیلم “بودن یا نبودن” ساخته “کیانوش عیاری”

این برنامه برای افراد مصمم و با اراده طراحی شده است!

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هرگز از یادگیری دست نکشید.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

WhatsApp

واتساپ

Telegram

تلگرام

نام(ضروری)
اکنون به ما اطلاع دهید که چه چیزی در ذهن شماست. سوالی از ما دارید؟ پس لطفا بپرسید.
با تیک زدن ثابت کنید ربات نیستید!
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::