زندگی را خودت بساز
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
ارسال شده توسط آگاه فیلم AgahFilm
زندگی را خودت بساز
راه و رمز موفقیت برای زندگی بهتر
جملاتی زیبا از
برایان تریسی
Brian Tracy
راه و رمز موفقیت برای زندگی بهتر
جملاتی زیبا از
برایان تریسی
Brian Tracy
* برای آن که یک دوست خوب داشته باشید، یک دوست خوب باشید.
* اگر می خواهید روی دیگران تاثیر بگذارید، شما هم باید از دیگران تاثیر بگیرید.
* هر پیشرفتی در زندگی با یک ایده شروع می شود.
برایان تریسی:
کیفیت زندگی شما بستگی دارد به کیفیت مدیریت شما در استفاده بهتر از وقت
وقت با ارزش ترین منبع مالی و تمام موجودی شما برای خرید چیزهایی است که در زندگی خواهان آن هستید
به جای اینکه چند کار را همزمان با هم انجام دهید، بر روی انجام یک کار تمرکز کنید و آن را درست انجام دهید.
آزادی شما به اندازه انتخاب های درست شماست.
همیشه طرح و یا انتخاب دیگری به عنوان پروژه عقب نشینی برای زمانی که ممکن است طرح اول موفق نشود داشته باشید
یکی از بهترین راه های استفاده از وقت این است که قابلیت های خود را در زمینه هایی که نتایج کلیدی را برای شما به بار می آورد افزایش دهید.
برای آنکه در آمدتان بیشتر شود باید بیشتر چیز یاد بگیرید
در مورد هر تصمیمی که می گیرید احتمال بدهید که ممکن است شکست هم بخورید.
پس پیش بینی کنید که در این صورت چه خواهید کرد
فکر کردن همراه با پیش بینی را تمرین کنید.
چه اتفاقی ممکن است پیش بیاید و در آن صورت چه کار باید بکنید؟
مرتب از خودتان بپرسید: آیا کاری که در حال حاضر انجام می دهم نقشی در رسیدن به مهم ترین هدفم دارد؟
جلسات ابزار ضروری تجارت است.
شما باید تمام توان تان را به کار گیرید تا از اوقات جلسات حداکثر استفاده را بکنید
اولین قرار ملاقات روز را صبح زود بگذارید.
زود از خواب بلند شوید، زود از خانه بیرون بروید و مشغول کار شوید
هرگز وسوسه نشوید که ابتدا کارهای جزئی را انجام دهید.
این کار ممکن است همه زحمات شما را به باد دهد
برای غلبه بر تعلل در کار، قبل از شروع ، با تهیه لیستی از تمام مراحل انجام کار خود را کاملا آماده کنید
در آمد دلخواه سالانه خود را بر ۲۰۰۰ ساعتی که در سال کار می کنید تقسیم کنید و از این به بعد فقط کارهایی را قبول کنید که دستمزدی به همان میزان یا بالاتر از آن داشته باشد
رشد شخصیت عامل اصلی صرفه جویی در وقت است.
هر قدر انسان برتری شوید با صرف وقت کمتری می توانید به هدف های خود برسید.
انسان های معمولی ۵۰% از وقت خود را صرف معاشرت ها و انجام کارهای شخصی بیهوده می کنند.
شما چهطور؟
در جایی که کار می کنید به سخت کوش ترین فرد معروف باشید.
این کار موفقیت شما را تضمین می کند
هنگامی که احساس می کنید کارهای زیادی است که باید انجام دهید و وقت کافی هم برای انجام تمام آنها ندارید به خودتان یادآوری کنید که تمام کاری که می خواهید انجام دهید تما م کاری است که می توانید انجام دهید
اگر برای ماندن و کار کردن در جایی که هستید فقط یک ماه دیگر فرصت داشته باشید مایلید چه کاری را به اتمام برسانید؟
بیدرنگ برای انجام آن دست به کار شوید و تا آن را به پایان نرسانیده اید دست از کار نکشید
هر روز مقداری از وقتتان را به این اختصاص دهید که در مورد هدف های اصلی و واقعی خود و راه های بهتری که از طریق آنها میتوانید روز به روز به هدف های خود نزدیک تر شوید فکر و تامل کنید
خلاقیت بالقوه خود را شکوفا کنید . مرتبا به دنبال راه های بهتری باشید که با استفاده از آنها بتوان کارهایی را که هم اکنون مشغول انجام آن هستید با صرف وقت و هزینه کمتری به انجام رساند
در اغلب موارد، انجام ۲۰% از یک کار منجر به دست یافتن به ۸۰%از نتایج آن می شود
در هر کاری ۳۰% از وقت معمولا صرف جست و جو برای یافتن چیزهایی می شود که معلوم نیست کجا گذاشته شده اند. اطلاعات و مدارک خود را با دقت بایگانی کنید.
یک خوش بین تمام عیار باشید.
در هر موقعیتی به دنبال چیزهای مثبت باشید تا بتوانید از آنها استفاده کنید
انسان های مثبت و موفق همیشه درباره راه حل ها فکر و صحبت می کنند و انسانهای ناموفق در مورد مشکلات و شما جزء کدام گروه هستید؟
همیشه از خودتان بپرسید: با ارزش ترین استفاده ای که در حال حاضر می توانم از وقتم بکنم چیست ؟
مدیریت زمان وسیله ای است که می تواند شما را از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید برساند
یاد گیری مداوم حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید . هر روز چیز جدیدی بیاموزید
هر فعالیت یا عدم فعالیتی مستلزم انتخابی است بین آنچه بیشتر اهمیت دارد و آنچه کمتر اهمیت دارد
تمرین کنید کارهایتان رایک تنه انجام دهید، وقتی کاری را شروع کردید تا آن را تکمیل نکرده اید دست از کار نکشید
برای اینکه به حداکثر بهروری دست پیدا کنید، با تکرار پی در پی این جمله به خودتان نظم و ترتیب بدهید:
خوب ، برگردیم سر کار
شما در محیط کار وقت چه کسی را تلف می کنید و این کار را چهطور انجام می دهید؟
اختلالاتی را که مکالمات تلفنی در کارتان ایجاد می کند به حداقل برسانید.
آیا مکالمات تلفنی خود را تحت کنترل دارید؟
وقت از بین رفتنی است، نمی توان آن را پس انداز کرد. فقط می توان آن را به روش های مختلف خرج کرد
مدیریت زمان بیش از هر چیز نیاز به انضباط فردی، خویشتن داری و تسلط بر نفس دارد
چشم انداز دراز مدت خود را شرح و بسط دهید.
میخواهید ظرف پنج سال آینده به کجا برسید؟
توانایی شما در به تعویق انداختن خوشی های کوتاه مدت تعیین کننده میزان پیشرفت مالی شما در دراز مدت است.
خوشبختی زمانی حاصل میشود که شما به کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید، آن را خوب بشناسید و دوست داشته باشید
آیا در گذشته خود را درگیر کاری کرده اید که اگر اطلاعات امروزتان را داشتید حاضر نمی شدید به آن تن دهید؟
علت هر شکستی عمل کردن بدون فکر کردن است . آلکس مکنزی( متخصص مدیریت زمان )
برای مدیریت زمان خود ، باید خوشبختی را هدف اصلی زندگی تان قرار دهید.
پاداش هایی که در زندگی می گیرید بستگی به این دارد که چه کاری می کنید، چهقدر خوب آن را انجام می دهید و چهقدر مشکل است که بتوان کسی را جایگزین شما کرد
قانون کاشت و برداشت اصل اساسی زندگی بشر است.
شما امروز محصولی را برداشت می کنید که در گذشته بذر آن را کاشته اید.
راه کارهای مدیریت زمان قدرت قضاوت، پیش بینی، اطمینان و انضباط فردی را افزایش میدهد
مدیریت زمان شما را قادر می سازد نه تنها سخت کوش تر بلکه هوشیارتر عمل کنید
در حین کار مرتبا برای جلوگیری از خستگی جسمی و ذهنی، از جا برخیزید، چند حرکت کششی انجام دهید و کمی راه بروید
استراحت کوتاه یکی از ابزار های مدیریت زمان است.
یک استراحت کوتاه می تواند شما را برای ساعاتی که در پیش دارید شارژ کند
داشتن ذهن انعطاف پذیر کلید مدیریت زمان و استفاده بهتر از وقت است.
آیا وقتی در موردی تغییر عقیده می دهید به راحتی می توانید به آن اعتراف کنید؟
به هنگام تحولات سریع خواهید دید ۷۰% از تصمیم گیری های شما اشتباه از کار در می آید.
پذیرش این واقعیت یکی از عوامل کلیدی صرفه جویی در وقت است
شادی و خوشبختی را هدف اصلی زندگی تان قرار دهید و کلیه فعالیت هایتان را بر اساس این هدف سازمان دهی کنید
نگران نباشید که مردم در مورد شما چه فکر می کنند.
آنها احتمالا اصلا در مورد شما فکر نمی کنند
کار اصلی یک فروشنده جست و جو ، عرضه و پیگیری است.
سایر کارها جنبه فرعی دارند
۸۰% از وقت خود را به جست و جو و عرضه اختصاص دهید و فقط ۲۰% از وقتتان را صرف پی گیری کنید
کاملا مراقب سلامت جسمانی خود باشید.
خستگی و بیماری از عوامل مهم اتلاف وقت هستند.
اگر قرار است فردا صبح کار کنید شب زود به رختخواب بروید . زود به رختخواب رفتن و زود از خواب برخاستن یکی از رموز موفقیت است
انسانهای برتر از وقت خود به گونه ای استفاده می کنند که گویی دیگران نظاره گر اعمال آنها هستند ، حتی وقتی که تنها هستند و کسی آنها را نمی بیند.
همیشه برای انجام کارهایتان جدول زمان بندی شده داشته باشید و تمام کارها و قرار ملاقات ها را در آن بنویسید
اولین ساعت روز را که به ” ساعت طلایی ” معروف است صرف خودتان کنید
هر روز صبح ۳۰ تا ۶۰ دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه کنید تا توانایی های خود را به روز کرده و حضور ذهن خود را تقویت کنید
تمام روز را کار کنید و هر دقیقه را هم به حساب بیاورید
اگر هر روز دو بار و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه برای صرف چای دست از کار بکشید و اگر در سال ۵۰ هفته کار کنید روی هم رفته معادل ۱۰۰۰۰ دقیقه یا ۱۶۶ ساعت در سال وقت صرف این کار کرده اید.
از وقت خود عاقلانه استفاده کنید
حافظه خود را طوری تقویت کنید که بسته به نیازتان بتوانید توانایی خود را در به یاد آوردن نام ها، اعداد و ارقام، مطالب و اطلاعات لازم افزایش دهید
در مطالعه مجلات ، به منظور صرفه جویی در وقت ، مقالات مورد نیاز خود را جدا کنید و برای مطالعه بعدی بایگانی کنید
پیش از آنکه یک کتاب را به طور کامل بخوانید، با ورق زدن و مرور سریع مطالب، سرعت خود را در خواندن کتاب بالا ببرید
امروزه هر فردی مطالب زیادی را باید بخواند اما قانون جمع آوری اطلاعات این است: اگر بیش از شش ماه از آن می گذرد دیگر ارزشی ندارد
قبل از بایگانی و نگهداری هر مطلبی ابتدا از خود بپرسید: آیا باز هم به این اطلاعات نیاز پیدا خواهم کرد.
۸۰% از کلیه اطلاعاتی که بایگانی و ذخیره میشوند هرگز مورد استفاده مجدد قرار نمی گیرند.
وقتی کارهایی که باید انجام دهید زیادتر از حد معمول است برای آنکه دوباره بتوانید زندگی تان را تحت کنترل در آورید ابتدا لیستی از تمام کارهای کوچک و بزرگی که باید انجام دهید تهیه کنید
هر هفته یک روز ، هر چهار ماه یک تعطیلات آخر هفته طولانی و هر سال حداقل دو هفته کامل به تعطیلات بروید . به تعطیلات رفتن یکی از بهترین راه های استفاده از وقت است
هر وقت ممکن است ، از پول برای صرفه جویی در وقت استفاده کنید.
خیلی کارها را می توانید به کسانی بسپارید که آن را سریع تر از شما انجام می دهند.
به مدیریت زمان بهعنوان مجموعه ای از مهارتها و ابزار هایی نگاه کنید که می توانید از آنها برای ساختن یک زندگی فوق العاده استفاده کنید.
برای اینکه در کسب عادت های مدیریت زمان پیشرفت کنید، از شخص دیگری که بطور فوق العاده ای منظم و مرتب است تقلید کنید.
عناصر تشکیل دهنده خوشبختی عبارتند از: خودشناسی، احترام به خود و عزت نفس که همگی از طریق مدیریت درست زمان حاصل میشوند.
قبل از شروع یک کار پیچیده ، همه کارها ، وظایف و فعالیتهایی را که باید انجام دهید لیست کنید
از همان آغاز کار، پایان آن را در نظر داشته باشید . وقتی کار از هر نظر به بهترین نحو انجام شود ، پروژه مورد نظر باید چه وضعیتی داشته باشد؟
در هر کار مهمی تکنیک پیش بینی بحران را به کار گیرید: از خودتان بپرسید “چه مشکلی ممکن است در کار پیش بیاید؟”
فرض های نادرست ریشه تمام شکست هاست.
فرض های غلط شما چه هستند؟
شما به عنوان یک شخص ، بر اساس ضروریاتی که برای خودتان تعیین می کنید رشد و نمو پیدا میکنید.
راه کارهای مدیریت زمان، شخصیت، اعتماد به نفس و خودباوری خدشه ناپذیری را در شما پرورش می دهد.
توانایی اداره پروژه ها، یا به عبارت دیگر ، انجام همزمان چند کار مرتبط عاملی حیاتی در موفقیت شماست
به یاد داشته باشید که قانون مورفی در مورد هر کاری که انجام می دهید صدق می کند:
-هرکاری بیش از آنچه انتظار می رود به طول انجامد.
– هر چیزی بیش از آنچه در ابتدا برآورد می کنید هزینه در برخواهد داشت
– هر مشکلی که قرار است یش بیاید ، پیش خواهد آمد
– از میان مشکلاتی که قرار است پیش بیاید ، بدترین آن ها در بدترین زمان ممکن پیش خواهد آمد و بسیار بیشتر از حد انتظار شما خسارت وارد خواهد کرد. مورفی فردی خوش بین بود.
هر دقیقه را هم به حساب بیاورید . به هنگام مسافرت و یا زمان اضافی بین جلسات از موهبت زمان برای مطالعه ، یادگیری و رشد فکری استفاده کنید
نظریه تنگناها (constraints) می گوید: همیشه گلوگاه یا تنگنایی وجو دارد که میزان موفقیت نهایی هر پروژه ای را تعیین می کند.
تنگنای شما چیست؟
قانون ۸۰/۲۰ در مورد تنگناها نیز عمل می کند.
در ۸۰% موارد دلیل شکست در پیشرفت در درون خود شماست
وقت با ارزش ترین منبع مالی و تمام موجودی شما برای خرید چیزهایی است که در زندگی خواهان آن هستید
به جای اینکه چند کار را همزمان با هم انجام دهید، بر روی انجام یک کار تمرکز کنید و آن را درست انجام دهید.
آزادی شما به اندازه انتخاب های درست شماست.
همیشه طرح و یا انتخاب دیگری به عنوان پروژه عقب نشینی برای زمانی که ممکن است طرح اول موفق نشود داشته باشید
یکی از بهترین راه های استفاده از وقت این است که قابلیت های خود را در زمینه هایی که نتایج کلیدی را برای شما به بار می آورد افزایش دهید.
برای آنکه در آمدتان بیشتر شود باید بیشتر چیز یاد بگیرید
در مورد هر تصمیمی که می گیرید احتمال بدهید که ممکن است شکست هم بخورید.
پس پیش بینی کنید که در این صورت چه خواهید کرد
فکر کردن همراه با پیش بینی را تمرین کنید.
چه اتفاقی ممکن است پیش بیاید و در آن صورت چه کار باید بکنید؟
مرتب از خودتان بپرسید: آیا کاری که در حال حاضر انجام می دهم نقشی در رسیدن به مهم ترین هدفم دارد؟
جلسات ابزار ضروری تجارت است.
شما باید تمام توان تان را به کار گیرید تا از اوقات جلسات حداکثر استفاده را بکنید
اولین قرار ملاقات روز را صبح زود بگذارید.
زود از خواب بلند شوید، زود از خانه بیرون بروید و مشغول کار شوید
هرگز وسوسه نشوید که ابتدا کارهای جزئی را انجام دهید.
این کار ممکن است همه زحمات شما را به باد دهد
برای غلبه بر تعلل در کار، قبل از شروع ، با تهیه لیستی از تمام مراحل انجام کار خود را کاملا آماده کنید
در آمد دلخواه سالانه خود را بر ۲۰۰۰ ساعتی که در سال کار می کنید تقسیم کنید و از این به بعد فقط کارهایی را قبول کنید که دستمزدی به همان میزان یا بالاتر از آن داشته باشد
رشد شخصیت عامل اصلی صرفه جویی در وقت است.
هر قدر انسان برتری شوید با صرف وقت کمتری می توانید به هدف های خود برسید.
انسان های معمولی ۵۰% از وقت خود را صرف معاشرت ها و انجام کارهای شخصی بیهوده می کنند.
شما چهطور؟
در جایی که کار می کنید به سخت کوش ترین فرد معروف باشید.
این کار موفقیت شما را تضمین می کند
هنگامی که احساس می کنید کارهای زیادی است که باید انجام دهید و وقت کافی هم برای انجام تمام آنها ندارید به خودتان یادآوری کنید که تمام کاری که می خواهید انجام دهید تما م کاری است که می توانید انجام دهید
اگر برای ماندن و کار کردن در جایی که هستید فقط یک ماه دیگر فرصت داشته باشید مایلید چه کاری را به اتمام برسانید؟
بیدرنگ برای انجام آن دست به کار شوید و تا آن را به پایان نرسانیده اید دست از کار نکشید
هر روز مقداری از وقتتان را به این اختصاص دهید که در مورد هدف های اصلی و واقعی خود و راه های بهتری که از طریق آنها میتوانید روز به روز به هدف های خود نزدیک تر شوید فکر و تامل کنید
خلاقیت بالقوه خود را شکوفا کنید . مرتبا به دنبال راه های بهتری باشید که با استفاده از آنها بتوان کارهایی را که هم اکنون مشغول انجام آن هستید با صرف وقت و هزینه کمتری به انجام رساند
در اغلب موارد، انجام ۲۰% از یک کار منجر به دست یافتن به ۸۰%از نتایج آن می شود
در هر کاری ۳۰% از وقت معمولا صرف جست و جو برای یافتن چیزهایی می شود که معلوم نیست کجا گذاشته شده اند. اطلاعات و مدارک خود را با دقت بایگانی کنید.
یک خوش بین تمام عیار باشید.
در هر موقعیتی به دنبال چیزهای مثبت باشید تا بتوانید از آنها استفاده کنید
انسان های مثبت و موفق همیشه درباره راه حل ها فکر و صحبت می کنند و انسانهای ناموفق در مورد مشکلات و شما جزء کدام گروه هستید؟
همیشه از خودتان بپرسید: با ارزش ترین استفاده ای که در حال حاضر می توانم از وقتم بکنم چیست ؟
مدیریت زمان وسیله ای است که می تواند شما را از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید برساند
یاد گیری مداوم حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید . هر روز چیز جدیدی بیاموزید
هر فعالیت یا عدم فعالیتی مستلزم انتخابی است بین آنچه بیشتر اهمیت دارد و آنچه کمتر اهمیت دارد
تمرین کنید کارهایتان رایک تنه انجام دهید، وقتی کاری را شروع کردید تا آن را تکمیل نکرده اید دست از کار نکشید
برای اینکه به حداکثر بهروری دست پیدا کنید، با تکرار پی در پی این جمله به خودتان نظم و ترتیب بدهید:
خوب ، برگردیم سر کار
شما در محیط کار وقت چه کسی را تلف می کنید و این کار را چهطور انجام می دهید؟
اختلالاتی را که مکالمات تلفنی در کارتان ایجاد می کند به حداقل برسانید.
آیا مکالمات تلفنی خود را تحت کنترل دارید؟
وقت از بین رفتنی است، نمی توان آن را پس انداز کرد. فقط می توان آن را به روش های مختلف خرج کرد
مدیریت زمان بیش از هر چیز نیاز به انضباط فردی، خویشتن داری و تسلط بر نفس دارد
چشم انداز دراز مدت خود را شرح و بسط دهید.
میخواهید ظرف پنج سال آینده به کجا برسید؟
توانایی شما در به تعویق انداختن خوشی های کوتاه مدت تعیین کننده میزان پیشرفت مالی شما در دراز مدت است.
خوشبختی زمانی حاصل میشود که شما به کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید، آن را خوب بشناسید و دوست داشته باشید
آیا در گذشته خود را درگیر کاری کرده اید که اگر اطلاعات امروزتان را داشتید حاضر نمی شدید به آن تن دهید؟
علت هر شکستی عمل کردن بدون فکر کردن است . آلکس مکنزی( متخصص مدیریت زمان )
برای مدیریت زمان خود ، باید خوشبختی را هدف اصلی زندگی تان قرار دهید.
پاداش هایی که در زندگی می گیرید بستگی به این دارد که چه کاری می کنید، چهقدر خوب آن را انجام می دهید و چهقدر مشکل است که بتوان کسی را جایگزین شما کرد
قانون کاشت و برداشت اصل اساسی زندگی بشر است.
شما امروز محصولی را برداشت می کنید که در گذشته بذر آن را کاشته اید.
راه کارهای مدیریت زمان قدرت قضاوت، پیش بینی، اطمینان و انضباط فردی را افزایش میدهد
مدیریت زمان شما را قادر می سازد نه تنها سخت کوش تر بلکه هوشیارتر عمل کنید
در حین کار مرتبا برای جلوگیری از خستگی جسمی و ذهنی، از جا برخیزید، چند حرکت کششی انجام دهید و کمی راه بروید
استراحت کوتاه یکی از ابزار های مدیریت زمان است.
یک استراحت کوتاه می تواند شما را برای ساعاتی که در پیش دارید شارژ کند
داشتن ذهن انعطاف پذیر کلید مدیریت زمان و استفاده بهتر از وقت است.
آیا وقتی در موردی تغییر عقیده می دهید به راحتی می توانید به آن اعتراف کنید؟
به هنگام تحولات سریع خواهید دید ۷۰% از تصمیم گیری های شما اشتباه از کار در می آید.
پذیرش این واقعیت یکی از عوامل کلیدی صرفه جویی در وقت است
شادی و خوشبختی را هدف اصلی زندگی تان قرار دهید و کلیه فعالیت هایتان را بر اساس این هدف سازمان دهی کنید
نگران نباشید که مردم در مورد شما چه فکر می کنند.
آنها احتمالا اصلا در مورد شما فکر نمی کنند
کار اصلی یک فروشنده جست و جو ، عرضه و پیگیری است.
سایر کارها جنبه فرعی دارند
۸۰% از وقت خود را به جست و جو و عرضه اختصاص دهید و فقط ۲۰% از وقتتان را صرف پی گیری کنید
کاملا مراقب سلامت جسمانی خود باشید.
خستگی و بیماری از عوامل مهم اتلاف وقت هستند.
اگر قرار است فردا صبح کار کنید شب زود به رختخواب بروید . زود به رختخواب رفتن و زود از خواب برخاستن یکی از رموز موفقیت است
انسانهای برتر از وقت خود به گونه ای استفاده می کنند که گویی دیگران نظاره گر اعمال آنها هستند ، حتی وقتی که تنها هستند و کسی آنها را نمی بیند.
همیشه برای انجام کارهایتان جدول زمان بندی شده داشته باشید و تمام کارها و قرار ملاقات ها را در آن بنویسید
اولین ساعت روز را که به ” ساعت طلایی ” معروف است صرف خودتان کنید
هر روز صبح ۳۰ تا ۶۰ دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه کنید تا توانایی های خود را به روز کرده و حضور ذهن خود را تقویت کنید
تمام روز را کار کنید و هر دقیقه را هم به حساب بیاورید
اگر هر روز دو بار و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه برای صرف چای دست از کار بکشید و اگر در سال ۵۰ هفته کار کنید روی هم رفته معادل ۱۰۰۰۰ دقیقه یا ۱۶۶ ساعت در سال وقت صرف این کار کرده اید.
از وقت خود عاقلانه استفاده کنید
حافظه خود را طوری تقویت کنید که بسته به نیازتان بتوانید توانایی خود را در به یاد آوردن نام ها، اعداد و ارقام، مطالب و اطلاعات لازم افزایش دهید
در مطالعه مجلات ، به منظور صرفه جویی در وقت ، مقالات مورد نیاز خود را جدا کنید و برای مطالعه بعدی بایگانی کنید
پیش از آنکه یک کتاب را به طور کامل بخوانید، با ورق زدن و مرور سریع مطالب، سرعت خود را در خواندن کتاب بالا ببرید
امروزه هر فردی مطالب زیادی را باید بخواند اما قانون جمع آوری اطلاعات این است: اگر بیش از شش ماه از آن می گذرد دیگر ارزشی ندارد
قبل از بایگانی و نگهداری هر مطلبی ابتدا از خود بپرسید: آیا باز هم به این اطلاعات نیاز پیدا خواهم کرد.
۸۰% از کلیه اطلاعاتی که بایگانی و ذخیره میشوند هرگز مورد استفاده مجدد قرار نمی گیرند.
وقتی کارهایی که باید انجام دهید زیادتر از حد معمول است برای آنکه دوباره بتوانید زندگی تان را تحت کنترل در آورید ابتدا لیستی از تمام کارهای کوچک و بزرگی که باید انجام دهید تهیه کنید
هر هفته یک روز ، هر چهار ماه یک تعطیلات آخر هفته طولانی و هر سال حداقل دو هفته کامل به تعطیلات بروید . به تعطیلات رفتن یکی از بهترین راه های استفاده از وقت است
هر وقت ممکن است ، از پول برای صرفه جویی در وقت استفاده کنید.
خیلی کارها را می توانید به کسانی بسپارید که آن را سریع تر از شما انجام می دهند.
به مدیریت زمان بهعنوان مجموعه ای از مهارتها و ابزار هایی نگاه کنید که می توانید از آنها برای ساختن یک زندگی فوق العاده استفاده کنید.
برای اینکه در کسب عادت های مدیریت زمان پیشرفت کنید، از شخص دیگری که بطور فوق العاده ای منظم و مرتب است تقلید کنید.
عناصر تشکیل دهنده خوشبختی عبارتند از: خودشناسی، احترام به خود و عزت نفس که همگی از طریق مدیریت درست زمان حاصل میشوند.
قبل از شروع یک کار پیچیده ، همه کارها ، وظایف و فعالیتهایی را که باید انجام دهید لیست کنید
از همان آغاز کار، پایان آن را در نظر داشته باشید . وقتی کار از هر نظر به بهترین نحو انجام شود ، پروژه مورد نظر باید چه وضعیتی داشته باشد؟
در هر کار مهمی تکنیک پیش بینی بحران را به کار گیرید: از خودتان بپرسید “چه مشکلی ممکن است در کار پیش بیاید؟”
فرض های نادرست ریشه تمام شکست هاست.
فرض های غلط شما چه هستند؟
شما به عنوان یک شخص ، بر اساس ضروریاتی که برای خودتان تعیین می کنید رشد و نمو پیدا میکنید.
راه کارهای مدیریت زمان، شخصیت، اعتماد به نفس و خودباوری خدشه ناپذیری را در شما پرورش می دهد.
توانایی اداره پروژه ها، یا به عبارت دیگر ، انجام همزمان چند کار مرتبط عاملی حیاتی در موفقیت شماست
به یاد داشته باشید که قانون مورفی در مورد هر کاری که انجام می دهید صدق می کند:
-هرکاری بیش از آنچه انتظار می رود به طول انجامد.
– هر چیزی بیش از آنچه در ابتدا برآورد می کنید هزینه در برخواهد داشت
– هر مشکلی که قرار است یش بیاید ، پیش خواهد آمد
– از میان مشکلاتی که قرار است پیش بیاید ، بدترین آن ها در بدترین زمان ممکن پیش خواهد آمد و بسیار بیشتر از حد انتظار شما خسارت وارد خواهد کرد. مورفی فردی خوش بین بود.
هر دقیقه را هم به حساب بیاورید . به هنگام مسافرت و یا زمان اضافی بین جلسات از موهبت زمان برای مطالعه ، یادگیری و رشد فکری استفاده کنید
نظریه تنگناها (constraints) می گوید: همیشه گلوگاه یا تنگنایی وجو دارد که میزان موفقیت نهایی هر پروژه ای را تعیین می کند.
تنگنای شما چیست؟
قانون ۸۰/۲۰ در مورد تنگناها نیز عمل می کند.
در ۸۰% موارد دلیل شکست در پیشرفت در درون خود شماست
بازدیدها: ۰
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.