دموی تحلیل فیلم «لامینور»
انتشار 31 اردیبهشت 1404
بروزرسانی 25 تیر 1404
دموی تحلیل فیلم «لامینور»
این برنامه برای افراد مصمم و با اراده طراحی شده است!
فیلم سینمایی لامینور (Laminor) فیلمی اجتماعی و درام به کارگردانی داریوش مهرجویی است که در سال 1398 ساخته شده است؛ فیلمنامه فیلم لامینور را داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به صورت مشترک به رشته تحریر درآورده اند و تهیهکنندگی آن را نیز رضا درمیشیان بر عهده داشته است؛ داریوش مهرجویی بعد از فیلم اشباح در سال 92 پس از 6 سال با لامینور به فیلمسازی روی آورد؛ مهرجویی در این فیلم پس از 40 سال با علی نصیریان و عزت الله رمضانیفر همکاری کرده است؛ همچنین عبدالله اسکندری نیز به عنوان طراح گریم بار دیگر در این فیلم با مهرجویی همکاری کرده و این ششمین همکاری او پس از فیلمهای هامون، بانو، پری، درخت گلابی و دختر دایی گمشده است؛ فیلم لامینور متقاضی شرکت در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نشد و بعد از جشنواره اعلام شد در اکران نوروزی 1399 به روی پرده سینماها میرود؛ آخرین ساخته آقای مهرجویی اسفند 98 پروانه نمایش دریافت کرد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن سالنهای سینما، اکران لامینور به تعویق افتاد؛ پس از پایان جشنواره فجر 1400، مؤسسه فیلمیران اعلام کرد لامینور مهمترین گزینهاش برای اکران نوروز است و شورای صنفی نمایش، نام این فیلم را در کنار شش اثر سینمایی دیگر به عنوان فیلمهای اکران جدید اعلام کرد؛ اما در اسفند 1400، این فیلم به شکل رسمی از ترکیب اکران نوروزی 1401 خارج شد؛ داریوش مهرجویی کارگردان، تهیهکننده و فیلمنامهنویس ایرانی است؛ او یکی از فیلمسازان برجسته ایران و از چهرههای اصلی موج نوی سینمای ایران است؛ مهرجویی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز میپردازد؛ در سال 1393 از سوی سفیر فرانسه جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد؛ او فارغالتحصیل رشته فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس آمریکا است؛ مهرجویی با ساخت فیلم گاو (1348) نگاهها را متوجه سینمای ایران کرد و موج نوی سینمای ایران را شکل داد؛ پس از انقلاب 1357 مدتی از ایران مهاجرت کرد اما چند سال بعد به کشور بازگشت و به فیلمسازی پرداخت و عضو پیوسته فرهنگستان هنر شد؛ غیر از گاو، از دیگر فیلمهای مهم او میتوان به اجارهنشینها (1365)، هامون (1368)، سارا (1371)، پری (1373)، لیلا (1375)، درخت گلابی (1376)، مهمان مامان (1382) و سنتوری (1385) اشاره کرد؛ براساس نتایج یک نظرسنجی در سال 1383، مهرجویی با آفریدن هفت شخصیت، بیشترین شخصیت سینمایی ماندگار را در سینمای ایران خلق کرده است؛ همچنین، شخصیت هامون در فیلمی به همین نام از مهرجویی، ماندگارترین شخصیت در تاریخ سینمای ایران دانسته شده است؛ مهرجویی بارها جزء برترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران انتخاب شده است؛ او در رأیگیری 1398 مجله فیلم به عنوان بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایران انتخاب شد؛ فیلم لامینور داستان یک نوازنده سنتور را روایت میکند و نام آن به اولین گام و آکوردی که هنرجویان گیتار فرا میگیرند، اشاره دارد؛ جزییات زیادی از قصه اثر تازه مهرجویی منتشر نشده است، با این حال برخی خبرها حاکی از آن است که لامینور ادامه سنتوری است اما این بار به جای یک نوازنده مرد داستان حول یک نوازنده زن شکل گرفته است…
تیزر فیلم «لامینور»
«مدت 01:04»“معرفی و تاویل فیلم”
بهمعنای بررسی و تحلیل یک فیلم از جنبههای مختلف است.
این فرآیند معمولاً شامل دو بخش اصلی است:
1. معرفی فیلم:
– عنوان: نام فیلم.
– کارگردان و نویسنده: افرادی که فیلم را ساختهاند و سناریو را نوشتهاند.
– بازیگران: هنرپیشگانی که در فیلم بازی کردهاند.
– ژانر: نوع فیلم (مثلا درام، کمدی، علمی-تخیلی).
– خلاصه داستان: توضیح مختصری از plot یا داستان فیلم.
– تاریخ انتشار: زمانی که فیلم به نمایش درآمده است.
– جوایز و موفقیتها: هر گونه تحسین یا جوایزی که فیلم دریافت کرده است.
2. تاویل فیلم:
– تحلیل موضوعات: بررسی مضامین و موضوعات اصلی فیلم، مانند روابط انسانی، تنهایی، عشق، جنگ و غیره.
– شخصیتها: تجزیه و تحلیل شخصیتها و تحولات آنها طی داستان.
– سبک و تکنیکها: بررسی روشهای کارگردانی، فیلمبرداری، موسیقی و جلوههای ویژه.
– پیام و هدف: تاویل پیامها و اهداف اجتماعی، فرهنگی یا فلسفی فیلم.
– تناقضها و تضادها: شناسایی تضادها داخل فیلم و تاثیر آنها بر داستان و شخصیتها.
به این ترتیب، مخاطب میتواند درک عمیقتری از فیلم پیدا کند و ابعاد مختلف آن را بشناسد. اگر فیلم خاصی را مد نظر دارید، میتوانید عنوان آن را بفرمایید تا بهطور دقیقتر بررسی کنم.
هرگز از یادگیری دست نکشید.
معرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online
“تأویل فیلم، روی خط” یک عبارت است که ممکن است در برخی وسایل ارتباط جمعی، مانند برنامههای تلویزیونی، رادیویی یا پادکستها، شنیده شود. به طور کلی، این عبارت بهمعنی بحث و تحلیل دقیق فیلم و صحنههای آن است. در این بررسی، اکتشافات و نکات مختلفی درباره شخصیتها، داستان، سبک و فنون بازیگری، به کمک تحلیل و بررسی دقیق صحنههای فیلم، ارائه میشود. بهطور کلی، هدف از “تأویل فیلم، روی خط“، بهدست آوردن یک بررسی دقیق و جامع از فیلم و فراهم کردن فرصتی برای شناخت بهتر داستان، شخصیتها و پیامهای مخفی در فیلم است.
نگرش در حکم همهچیز است!
فیلم یک آثار هنری است که به وسیله دوربین فیلمبرداری شده و دارای داستان و شخصیتهای مختلف است. هر فیلم دارای یک پیام یا مفهوم خاصی است که از طریق داستان و تصاویر به تماشاگران منتقل میشود.
تاویل یک فرایند تفسیر و تحلیل فیلم است که به منظور درک عمیقتر از مفهوم و پیام فیلم انجام میشود. تاویل فیلم به تحلیل عناصر مختلفی از فیلم مانند داستان، شخصیتها، نحوه فیلمبرداری، موسیقی، ویرایش و … میپردازد.
هدف اصلی تاویل فیلم این است که تاویلگر، با تحلیل عناصر مختلف فیلم، به درک عمیقتری از مفهوم و پیام فیلم برسد و بتواند ارتباطات پنهان و پیامهای مخفی درون فیلم را شناسایی کند. این فرایند به تماشاگران کمک میکند تا به صورت عمیقتری با فیلم آشنا شوند و از تجربه تماشای آن لذت ببرند.
نسخۀ با کیفیت و کامل ترم «آمعرفی و تأویل فیلم، روی خط Interpretation of the movie, online» را هماکنون دریافت کنید.
هنر اگر چه نان نمیشود، اما شراب زندگی است.
دموی تحلیل فیلم «لامینور»
«مدت 01:01»ترم آموزش آنلاین
«معرفی و تأویل فیلم، روی خط»
دموی تحلیل فیلم
«لامینور»
«مدت 01:01»
به روایت مجید سیفالعلمایی
مربی و مشاور فیلمنامهنویسی و فیلمسازی
از سیف دات آی آر
مهارت آموزی سینما روی خط
(دانشنامۀ آنلاین مطالعات سینمایی)
رکورد: 21 شهریور 1401
در استودیو گلستان
درباره مجید
"مجید سیفالعلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلمنامهنویسی و فیلمسازی” از “سیفداتآیآر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلمنامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
نوشتههای بیشتر از مجیدپستهای مرتبط

20 مهر 1404

19 مهر 1404

19 مهر 1404

18 مهر 1404

17 مهر 1404

16 مهر 1404
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.