جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > توسعه، معرفی و تحلیل هنر > د نیرو و تجربه کارگردانیش

د نیرو و تجربه کارگردانیش

۲۵ اسفند ۱۳۸۵
ارسال شده توسط آگاه فیلم
توسعه، معرفی و تحلیل هنر، شرح احوال

رابرت د نیرو
robert de niro
دنیرو و تجربه کارگردانیش

“رابرت  دونیرو“، ست کار او را در چند فیلم دیده باشم به طوری که مرا تشویق کند که از او برای فیلم خودم استفاده کنم.

* در مورد بازی”آنجلینا جولی” در نقش کلور همسر “مت دامون” چی؟

درباره‌ی او هم همین‌طور. طی ملاقات‌هایی که داشتیم، او علاقه‌ی وافری برای بازی در این نقش ابراز می‌داشت و این مرا متعجب می‌کرد؛ همین‌طور بازی خوبی که ارائه داد من را متعجب‌تر کرد.

* “مت دامون” نقش کسی را بازی می‌کند که مجبور است رازهای زیادی را در دلش نگاه دارد، هنگام  بازی چه مباحثی بین شما و “دامون” رد و بدل می‌شد؟

خوب آن مسائلی بود که راجع به آن صحبت نمی‌شد، فقط باید درک می‌شد. با نگاه به چهره‌ی شخصیت باید احساسات او منتقل می‌شد. همه‌ی آن‌ها از قبل برنامه‌ریزی می‌شدند اما مرحله به مرحله و صحنه به صحنه روی آن کار می‌کردیم. خوب کار زیاد آسانی هم نبود.

* از تحقیق و مطالعه‌ای که درباره‌ی CIA داشتید چه چیزی دستگیرتان شده است؟

اینکه مردمی که در دنیای اطلاعات زندگی می‌کنند خیلی زیرک، باهوش و جالب‌توجه‌تر هستند نسبت به بقیه‌ی افراد. و البته جنبه‌ی دیگر که طبیعت این نوع ارتباطات است یعنی فریب و نیرنگ که البته در خیلی از فیلم‌های دیگر هم وجود دارد، و من سعی کردم وجود آن را در فیلم تا حد ممکن قابل باور بسازم.

* “ادوارد ویلسون” زندگی سری داشت، چه اطلاعاتی را لازم داشتید و آیا جایی بود که این اطلاعات را به دست بیاورید؟

نه، مرکزی یا چیزی شبیه به آن نبود و من اطلاعات را از کتاب‌ها به صورت جسته‌گریخته که بیشتر منبع آن “اریک” Eric’s بود برداشت کردم و همه‌ی مطالب ارگانیزنشده را به صورت منسجم در کنار هم آوردم و امید داشتم غنی باشد. خوب انتظار نداشتم واقعا  همان کارهایی که آن‌ها انجام می دادند را روی صحنه بیاورم ما فقط می‌توانستیم سعی‌مان را بکنیم و چیزی شبیه به آن‌چه که اتفاق افتاده را بسازیم، به طوری که نه زیاد احساساتی و نه احمقانه به نظر برسد.

* آیا شما از این‌که بینندگان حس همراهی با کاراکتر مت دامون را از دست بدهند نگران نیستید؟

من هیچ‌وقت به این موضوع فکر نمی‌کنم. چون در واقع زمانی که شما داستان را دنبال می‌کنید یعنی شخصیت‌ها و حرکاتی که از آن‌ها سرمی‌زند را دنبال می‌کنید.

* مقایسه‌ی شما از «پدرتعمیدی» Godfather و «چوپان مهربان» چیست؟

پدر تعمیدی در واقع پروژه‌ای از “اریک‌راس” بود که توسط “کاپولا” شروع شد و در آخر توسط کارگردان‌های دیگر به پایان رسید. خوب شباهت‌هایی بین این دو فیلم است «پدر تعمیدی» هم مانند «چوپان مهربان» درباره‌ی مسائل مخفی در جامعه است اما از نوع دیگرش و مانند «چوپان مهربان» به مسائل سیاسی آمریکایی پرداخته نشده است.

* فیلم‌برداری فیلم هم خیلی گیرا و عالی بود.

بله، فیلم‌بردارمان “باب ریچاردسون” بود. فیلم برداری فوق‌العاده. واقعاً بدون او نمی‌توانستم کارکنم.

* آیا صحنه‌هایی که فیلم‌برداری می‌شود را از قبل طرح آن را در سر دارید؟

فقط بعضی قسمت‌ها، اما همیشه با این مدل کار کردن مشکل داشته‌ام. مثلا اگر شما بخواهید یک صحنه‌ی اکشن را بسازید ابتدا راجع به آن بسیار فکر می‌کنید و بعد طرح آن را در سرتان می‌پرورانید، آن‌گاه شروع به فیلم‌برداری می‌کنید. اما من احساس راحتی بیشتری می‌کنم اگر همانجا در محل فیلم‌برداری تصمیم نهایی گرفته شود. چون معمولا نظریه‌های من تا آخرین دقایق دستخوش تغییر می‌شوند. و همیشه یک نقر از بین عوامل پیدا می‌شود که یک نظر جالب را مطرح می‌کند؛ فیلم‌بردار، “باب ریچاردسون” که همیشه با هم در مورد چگونگی گرفتن نماها بحث می‌کردیم و حتی هنرپیشه‌ها و دست‌آخر خود من که با توجه به شرایط حاکم نظر نهایی را می‌دادم. به هرحال این تغییرات همیشه وجود دارد و یک کارگردان موفق باید در پذیرش نظر دیگران انعاف‌پذیر باشد.


مترجم: فرزانه قنبری
تاریخ ارسال: ۲۵ اسفند ۱۳۸۵

برچسب ها: 1385آگاه فیلمبازیگررابرت دنیروسینماسینمای جهانفرزانه قنبریفیلمفیلم‌بردارکارگردانکانون تحلیل گران سینما
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی دکتر علی خزاعی فر: "سرگیجه" Vertigo فیلمی متفاوت در سینمای "آلفرد هیچکاک"
بعدی "مردگان" به‌گونه‌ای متفاوت ساخته شد

پست‌های مرتبط

توصیه استیو جابز

۱۶ تیر ۱۴۰۴

«توصیۀ استیو جابز»

مجید
ادامه مطلب
پیام استاد داود کیانیان

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

داوود کیانیان، آقا معلم تئاتر مشهد

آگاه فیلم
ادامه مطلب
سینما همین است

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

علیرضا سبحانی

آگاه فیلم
ادامه مطلب
سینما همین است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

حمیدرضا سهیلی

آگاه فیلم
ادامه مطلب

۲۰ آذر ۱۴۰۳

روش نگارش طرح فیلم‌نامه داستانی

مجید
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • غلاف تمام فلزی ۲۱ تیر ۱۴۰۴
  • سینمای جنگ ۲۰ تیر ۱۴۰۴
  • معرفی دورۀ آموزشی: «عوامل سازنده یک فیلم» ۱۹ تیر ۱۴۰۴
  • دموی تحلیل فیلم «امیلی» ۱۹ تیر ۱۴۰۴
  • به اشتراک گذاشتن الهامات ۱۸ تیر ۱۴۰۴
دسته‌ها
تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1403
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید

بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

بروزرسانی 25 اسفند 1385

د نیرو و تجربه کارگردانیش

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="false"]
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::