جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
"مجید سیف‌العلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف‌دات‌آی‌آر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلم‌نامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
  • 05135420705
  • sayfdotir@gmail.com
  • محصولات آموزشی
  • تماس با ما
  • پرداخت / تسویه حساب
SAYF.IR
  • خانه
  • آموزش روی خط
    • فیلم‌سازی
    • فیلم‌نامه‌نویسی
    • نویسندگی
    • عکاسی
  • آموزش آنلاین
    • فن تدریس
    • آموزش راهبردی
    • عضویت الماسی
  • آموزش رایگان
    • هنر انتخاب
    • کتاب‌های ما
    • عکاسی و فیلم‌سازی با موبایل
    • سینمای جوان، از دیروز تا فردا
  • بلاگ
    • دمو
    • الماسی
    • تی وی توس
    • شرح احوال
    • مقاله – یادداشت
    • کانون تحلیل‌گران سینما
  • خوبه بدونید
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • مدیر مسئول
    • مجید سیف‌العلمایی
    • مدرسان
    • قوانین و مقررات
    • سیاست حریم خصوصی
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

SAYF.IR > بلاگ > شرح احوال > پیتر کونیگ : مدل‌های ۳ بعدی

پیتر کونیگ : مدل‌های ۳ بعدی

3 بهمن 1385
ارسال شده توسط آگاه فیلم
شرح احوال، نقد هنری

پیتر کونیگ : مدل‌های ۳ بعدی
Peter Koenig: 3D models

مترجم: فرزانه قنبری
با تشکر ویژه از آقای پیتر کونیگ که وقت گرانبهایشان را در استودیوی تیپت به صحبت با ما اختصاص دادند با این موضوع که ببینیم چگونه به این پیشرفت در کار انیمیشن و مدلسازی رسیده‌اند.
برایمان راجع به خودت بگو، اهل کجا هستی و زمانی که تصمیم گرفتی یک مدلساز شوی چند سالت بود؟

من در هالیوود کالیفرنیا متولد شدم، اما در سانفرانسیسکو در منطقه بای بزرگ شدم و فکر می‌کنم حدود ۴ یا ۵ ساله بودم، که حشره‌ها را می‌گرفتم تا از روی آن‌ها دیو یا غول بسازم. اما در واقع سال‌ها بعد از این بود که تصمیم گرفتم این کار را در تمام طول عمرم ادامه دهم. اولین هدف کاری من پیکر‌تراشی بود. البته فکر می‌کنم منظور شما از مدلساز همان پیکر‌تراش است؛ یعنی آماده‌سازی و به‌کار‌گیری خاک رس برای ساختن کاراکتر‌ها و مخلوقاتم.

 می‌توانی برایمان بگویی اولین مدلی که ساختی شبیه به چی بود؟

فکر می‌کنم اولین آن‌ها مربوط به زمانی می‌شود که پیش‌دبستانی بودم. آن موقع من نسبت به شخصیت گودزیلا عقده‌ای شده بودم و می‌خواستم حتما آن شخصیت را خودم بسازم. اما در سال‌های نوجوانی بود که رسما یک مدلساز شدم. مطمئن نبودم آخر و عاقبت این کار چه خواهد شد یا این‌که چطور شد روزی به فیلم‌سازی روی آوردم فقط این‌را می‌دانستم که خیلی به این‌کار عشق می‌ورزم.

 تحصیلات‌تان را به صورت آکادمیک فرا گرفتید یا خود‌آموز؟

قسمت اعظم آموخته‌هایم خودآموز است، اما اغلب در مجله‌های سینمایی و کتاب‌هایی که به این موضوع مربوط می‌شدند- که البته زیاد هم نبودند- دنبال مطلب می‌گشتم. بیشتر از کتاب‌هایی که درباره‌ی آناتومی و حیوانات و طبیعت و همین‌طور زندگی هنر‌مندان دیگر بودند مطلب جمع می‌کردم. علاقه‌ام به این هنر در جایی که من زندگی می‌کردم کمی عجیب و غریب بود و این برایم سخت بود. هیچ‌کس دیگری را نمی‌شناختم که کار و علاقه‌اش شبیه به کار و علاقه‌ی من باشد و هیچ گالری یا موزه‌ای نزدیک به جایی که من زندگی می‌کردم وجود نداشت. جایی که من می‌توانستم به هنر واقعی در وجود افراد پی ببرم.

 آیا فکر می‌کنید کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند نسبت به کسانی که این حرفه را به‌صورت خود‌کار فراگرفته‌اند جلو‌تر هستند؟

شما می‌دانید که این فقط بستگی به خود فرد دارد. شاید اگر من به چنین مدرسه‌ای می‌رفتم می‌توانستم از این تحصیلات استفاده‌های مفیدی ببرم، منتها من به اندازه‌ی کافی علاقه‌مند و پویا بودم که خودم راهم را پیدا کنم. اگر‌چه من در مورد زندگی خیلی از انیماتور‌ها و هنرمندان تحقیق کرده‌ام اما در مورد انیمیشن این سخت است که قضاوت کنیم. از بین افرادی که دنبال این کار هستند یک نفر خوب از آب در می‌آید حالا چه تحصیلات دانشگاه در کار باشد و چه نباشد. یک شخص با استعداد ذاتی کم ممکن است بتواند از طریق مدرسه تحصیلاتی در این زمینه کسب کند، اما هرگز نمی‌تواند شمع راه افرادی شود که استعداد این کار در خون‌شان است. من این حرف‌ها را از روی تجربه‌ای که دارم می‌زنم و تا زمانی که شما در این زمینه سخت تلاش نکرده‌اید هیچ‌وقت نمی‌توانید بفهمید که آیا واقعا به هنر دست پیدا کرده‌اید یا نه.

 برای یک هنرمند خود‌آموز چقدر سخت است که یک‌دفعه وارد امر جلوه‌های ویژه شود؟

به‌طور کل، من فکر می‌کنم تنها مشکلی که یک هنرمند خود‌آموز دارد از دست دادن ارتباطات و هر چیزی که به ارتباط داشتن مربوط می‌شود است. بچه‌ها در مدرسه است که می‌توانند به کار یا چیز‌هایی از این قبیل دست پیدا کنند و زمانی که بیرون می‌آیند حامل اطلاعات ارتباطی بیشتری هستند اما من زمانی که می‌خواهم از افراد مصاحبه‌ی انیمیشن و مدل‌سازی به عمل بیاورم چیزی که برایم مهم است کیفیت کارشان است. وقتی که آن‌ها باهوش و فعال باشند و نمونه‌ی نمایشی خوبی تحویلم بدهند، هیچ‌گاه توجه نمی‌کنم که آن‌ها کجا مدرسه رفته‌اند یا این‌که خلاصه کارکرد‌ها و تجربیاتشان چیست و اگر نمونه‌ی DVD یا نوار یا نمونه‌ی نمایشی‌شان خوب نباشد باز هم ربطی به مدرسه و کلاس ندارد.

 هنگامی که می‌خواهیم کار پیکر‌تراشی را انجام دهیم چه قدر داشتن طرح اولیه در ذهن مهم است؟

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این ‌است که مهارت‌های خلاقی که در وجود شما است، شما را بهتر از آن چیزی که هستید نشان خواهد داد. هر مهارتی از مهارتی دیگر آب می‌خورد و به بقیه انشعاب پیدا می‌کند.

 اولین شغل شما در صنعت فیلم‌سازی چه ‌بود و چند‌ساله بودید که در سینما به کار گرفته شدید؟

اولین کار تخصصی من برای یک فیلم ترسناک بسیار رده‌پایین از جیمز هانگ بود. او و چند نفر دیگر می‌خواستند چند مدل حیوان‌مانند بسازند. آن‌ها یک فیلم زوبی ساختند  به‌نام «وینه‌ یارد» در این فیلم من با تمام وجود روی جلوه‌های ویژه وگریم کار ‌کردم در حالی‌که فقط ۲۰ سال داشتم و هنوز در کارم حرفه‌ای و متبحر نشده‌بودم، اما بعد از تلاش و زحمت و رنج‌های بسیار به این مرحله رسیدم. البته باید بگویم که آن یک پروسه‌ی دردناک بود.

شما هم پیکر‌تراش بودید و هم انیماتور، برای کدام‌یک از این‌ها انگیزه بیشتری برای کار داشتید؟

زمینه‌ی کاری مورد علاقه‌ی من طراحی و پیکر‌تراشی است البته انیمیشن هم در جای خودش هنر فوق‌العاده‌ای است و چون مجبور به انتخاب شدم، مقایسه کردم. به‌هر حال دستیابی به ۳D مدل هم برایم جاالب بود.

 آیا می‌توانید بگویید وقتی می‌خواهید شروع به ساخت یک مجسمه‌ی جدید بکنید چه مراحلی را طی می‌کنید؟

این قسمت کار مربوط به ذهن و درون می‌شود. و در این قسمت که مربوط به خودم می‌شود یک شمای مبهم تقریبا شبیه به چیزی‌که باید ساخته شود مانند چراغ در ذهنم سوسو می‌زند و این همان لحظه‌ای است که شروع به کار می‌کنم، اما در قسمتی که مربوط به خود کار می‌شود، پیش‌نویس یا طرحی از محصول یا از کار خودم خواهم ‌داشت. اما صحبت راجع به مراحل ساخت، کار دشواری است. معمولا سعی می‌کنم یک حالت، احساس یا یک شخصیت را در حین کار در شخصیت وارد کنم و باز این‌هم قسمت مخفی کار است چون این حس را که در ذهن ایجاد شده‌است را باید به انگشتانم منتقل کنم. قسمت مکانیکی کار خیلی ساده‌تر است از این‌که همه‌ی نت‌ها و دیالوگ‌ها را در ذهنت نگهداری و در حین کار به این فکر کنی که آیا دقیقا داری همان چیزی را تولید می‌کنی که متقاضی و بیننده هم می‌خواهد یا نه که پیل تیپت آن را «ماندگاری دید» می‌نامد. این کار به تجربه نیاز دارد که آن هم از روش آزمون و خطا امکان‌پذیر است. در ابتدای کار ممکن است ناشی باشی و اشتباهات بزرگی مرتکب شوی اما این نباید تو را ناامید کند چون در‌واقع این ابتدای موفقیت است و تازه اگر یک آدم حرفه‌ای هم باشید ممکن است بار‌ها و بار‌ها کارتان خراب شود و دوباره بسازید و این همه آن مراحلی است که به آن می‌گوییم پیشرفت. 

 از چه موادی برای ساخت مجسمه‌هایتان استفاده می‌کنید‌؟

معمولا به‌واسطه‌ی یکی از این ۳ مورد ساخته می‌شوند، روغن چاوانت و خاک رس، آب و خاک رس مانند خاک ود و سوپر‌اسکالپی و برای عمل حجاری معمولا از سیم‌های آلومینیومی و چیز‌هایی که در اطرافم یافت می‌شود به عنوان ابزار استفاده می‌کنم مانند ابزار کمپر. گاهی اوقات خودم ابزار‌سازی می‌کنم.

 تا چه حد با کارگردان فیلم‌هایی که دارید روی شخصیت‌هایش کار می‌کنید ارتباط بر‌قرار می‌کنید؟

این بستگی به موقعیت من و کارگردان در پروژه‌ها دارد. در«Starship Troopers » پل ور هاون خیلی درگیر بود و کم پیش می‌آمد که به استودیو بیاید یا ما برویم پیش او. در «رستگاری» ما ایوان ریتمن را در طول مراحل پیش‌ساخت هفته‌ای یک‌بار می‌دیدیم. همه‌چیز به کارگردان بستگی داشت که دوست دارد چه‌طور باشد و به‌نظر می‌رسید از با ما بودن و از پیشرفت ساخت کاراکتر‌ها لذت می‌برد. در طول ساخت «the Stepford Wives » چند بار در هفته با فرانک ازد کنفرانسی ویدیوئی برگزار می‌کردیم. داشتن ارتباط مستقیم با کارگردان همیشه سودمند است وگر‌نه انیماتور درخواست‌های او را دوم یا سوم دست، خواهد شنید.

آیا می‌توانید نام چند‌تا از شخصیت‌های مهمی که در لیست کار‌هایتان است را نام ببرید؟

من روی شخصیت‌ها و نقش‌های زیادی در فیلم‌های متعدد کار کرده‌ام. برای آن‌ها طرح می‌دادم، آن را به مرحله‌ی اجرا در‌می‌آوردم و بعد کارگردانی هنری آن فیلم را به‌عهده می‌گرفتم؛ «موش‌ها و آدم‌ها » ، «پارک ژوراسیک» ، «رادیوی پرنده» ، «عسل» ، «سفر بیل و تدز بوگو» ، «انجمن نجیب‌زادگان شگفت‌انگیز» ، «رستگاری»، « I , II Starship Troopers »،«Coneheads»،«I blew up the kid »،«Dragonheart » تعدادی از آن‌ها هستند. و همین‌طور در فیلم‌هایی مثل «شمشیر ۲» ، «پاتوق» ، «گربه‌ها و سگ‌ها» ، «ماسک ۲»،«Tremors II »،«Starship Troopers I , II»،«the Stepford Wives» انیماتور و ناظر قسمت انیمیشن بوده‌ام.

آیا می‌توانید یک روز کاری‌تان را در استودیوی تیپت برای ما شرح دهید؟

معمولا ده دقیقه دیر می‌رسم و بعد قهوه‌ای می‌نوشم و حدود ۳۰۰ تا از ایمیل‌های اضافی‌ام را پاک می‌کنم و بعد کار‌های روزانه‌ام را از روی لیست دیشب چک می‌کنم. ما در طول کار آماده‌سازی انیمیشن، هر روز کارهای روزانه‌مان را با بقیه‌ی همکاران چک می‌کنیم. فرقی نمی‌کند در مورد شما هم در هرجایی که کار می‌کنید همین‌طور است. ناظر جلوه‌های بصری و بقیه‌ی اعضای گروه، نماهای گرفته شده را نگاه می‌کنند، سپس نظراتشان را می‌دهند یا درخواست تغییر می‌دهند و چیز‌هایی از این قبیل. آن‌وقت طبق ترتیب حوادث فیلم روی نماهای گرفته‌شده در جاهایی که لازم باشد برش ایجاد می‌کنیم (Cut in) بعد با توجه به طول و ظرفیت فیلم و نماها و برش‌هایی که همکاران تهیه کرده‌اند تعیین می‌کنیم که حوادث چه‌طور پیش بروند. وقتی که یادداشت‌ها تهیه شدند بقیه‌ی روز را صرف همین تغییرات می‌کنیم. گاهی مردم خیلی منتظر می‌مانند تا کار تمام شده را ببینند چون زمانی که برای ساخت برنامه‌ی امروزه لازم است خیلی بیشتر از زمانی است که ما در اختیار داریم. این جزء آن‌ دسته حرفه‌هایی است که احتیاج به تمرکز و وقت زیادی دارد.

 به کدام‌یک از جنبه‌های کاری‌تان بیشتر علاقه دارید؟ و به کدام‌یک کم‌تر؟

من جنبه‌ی طراحی کارم را خیلی دوست دارم، اثری که می‌خواهد خلق شود یا مدلی که پیکر‌تراشی می‌شود. در قسمت انیمیشن هم می‌شود گفت نماهای چالش برانگیز یا درواقع همان نما که احتیاج به مهارت و ابتکار دارد را بیشتر می‌پسندم. آن نوع انیمیشن که صحنه‌ای است با عروسک‌های خیمه‌شب بازی که دست‌نشانده‌های تو هستند البته این‌که چطور آن‌ها را در کامپیوتر به نمایش گذاری به آن‌ها شخصیت بدهی تا کار خوب از آب در بیاید بسیار سخت است اما زمانی که به ثمر می‌رسد خستگی از تنمان بیرون می‌رود. اما آن کاری که از آن بدم می‌آید کار خسته‌کننده و تکراری است. فقط آن لحظه از کارم لذت می‌برم که احساس کنم تمام نبوغ و مهارتم را به‌کار گرفته‌ام و زمانی که این احساس را داشته باشم بهتر کار می‌کنم یعنی به جای این‌که فقط به سمت جلو حرکت کنم جوانب دیگر کار را هم در نظر می‌گیرم.

شما با یک گروه از طراحان و هنرمندان شرکتی به‌نام Massive Black تاسیس کرده‌اید. کار این شرکت چیست؟

شرکتی است که به مسائل برون‌منبعی توجه کرده و تمرکز آن روی طراحی برای بازی‌ها و فیلم به‌خوبی مسائل واقعی مانند مدل‌سازی و پیکر‌تراشی است. ما یک گروه از طراحان هستیم، کسانی که با آثارشان جزء بهترین‌ها هستند. همین‌طور که بازی‌های گرافیکی در حد کیفیت یک فیلم رشد پیدا کرد ما گروهی از هنرمندان با‌تجربه و بی‌نظیر را فراهم آوردیم تا نیازمندی‌های همیشگی این بازی‌های پیچیده را تشخیص دهیم چون همان‌طور که تکنولوژی پیش می‌رود مرز بین بازی و فیلم ناپدیدتر می‌شود و گروه ما برای کار روی این موضوع مناسب هستند.

برای کسانی که آرزو دارند وارد این حرفه شوند چه صحبتی دارید؟

شما باید در این زمینه کلی اطلاعات کسب کنید. در قضاوت طرح‌تان بی‌باک باشید منظور این است که نترسید که آیا آن‌چیزی که در ذهنتان است برای نشان دادن مناسب است یا نه. آن را ساده و به‌جا نشان دهید و بگویید این مطلقا خوب است و بدانید اگر به جنبه‌های رقابتی کار وارد شوید کار خشک و بی‌روح خواهد بود. مطمئن باشید اگر شما خوب باشید قطعا کار خوبی پیدا خواهید کرد. توصیه می‌کنم به‌همراه چیز‌هایی که یاد می‌گیربد بک‌گراند خوبی از ۳D مدل هم پیدا کنید، اگر به اجسام و اشکال علاقه داشته باشید ۳D مدل می‌تواند کمک خوبی باشد و باعث پیشرفت سریع‌تر می‌شود. با این‌همه هیچ‌گاه به کسی که دارای استعداد و علاقه است نمی‌گویم آن را کنار بگذارد و به سراغ نرم‌افزار‌های کامپیوتری برود.  

برای دوستان جوانی که حرف‌های شما را می‌شنوند و فکر می‌کنند این شغل خوبی است و می‌خواهند شروع به‌کار کنند چه صحبتی دارید؟

ابتدا باید حرفه‌ای را برگزینند که واقعا به آن علاقه‌مندند یعنی فقط به ندای قلبشان گوش بدهند نه به این‌که یک شغل درآمد خوبی دارد یا این‌که فقط به آن‌ها گفته‌ شده که آن شغل جالبی است. سپس زمانی‌که راهتان را انتخاب کردید و با تمام وجود به‌آن عشق ورزیدید باید بسیار تلاش کنید تا جوانبی از کار را که برایتان جالب است کشف کنید. سپس زمانی‌که در کارتان به تبحر رسیدید و احساس کردید که می‌توانید در آن مانند کوه استوار بمانید، این شانس را خواهید داشت که این شغل را تا آخر عمر ادامه دهید. تا زمانی‌که عرقتان درنیامده و تلاشتان به حد اعلا نرسیده از کارتان ناامید نشوید چون من می‌بینم بعضی‌ها همین کار را می‌کنند یعنی می‌خواهند یک شبه با مطالعه‌ی بیوگرافی هنرمندان و کتاب‌های دیگر ره صدساله را طی کنند در صورتی‌که هیچ میان‌بری در این حرفه وجود ندارد. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید با دوستانی‌که در این زمینه کار می‌کنند ارتباط برقرار کنید و بد نیست به کلاس‌های طراحی هم بروید. همین‌طور برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت Conceptart.org مراجعه کنید.

                                                                                           با تشکر از پیتر کونیگ

– Tippett studio

– Bay

– James Hong

– Vineyard

– Phil Tippett

– The persistence of vision

– Chavant

– wed

– Super Sculpey

– Kemper

– Radio Flyer

– Bill and Teds Bogus journey

– the League of Extraordinary Gentlemen

– Haunting

– Cats and Dogs

برچسب ها: فرزانه قنبریکالیفرنیاهالیوودهدف
درباره آگاه فیلم

شبکه آمورش مجازی سینما

نوشته‌های بیشتر از آگاه فیلم
قبلی آنجلینا جولی: بازی "چوپان مهربان" فقط یک تجربه بازیگری بود
بعدی کانون ۴۴: فیلمی کوتاه درباره‌ کشتن in-a-short-film-about-killing-there-are-two-killed دو مقتول وجود دارد

پست‌های مرتبط

فرهنگستان سینمایی

26 شهریور 1404

به یاد «رابرت فلاهرتی»

مجید
ادامه مطلب
حسین باغیاری

30 مرداد 1404

«حسین باغیاری» آسمانی شد!

مجید
ادامه مطلب
عضویت الماسی

30 تیر 1404

مجید سیف‌العلمایی

سیف
ادامه مطلب
توصیه استیو جابز

16 تیر 1404

«توصیۀ استیو جابز»

مجید
ادامه مطلب
پیام استاد داود کیانیان

17 خرداد 1404

داوود کیانیان، آقا معلم تئاتر مشهد

آگاه فیلم
ادامه مطلب
سینما همین است

13 خرداد 1404

علیرضا سبحانی

آگاه فیلم
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
آخرین نوشته‌ها
  • «تیتراژ فیلم» Séquence de titre 28 شهریور 1404
  • «اسپویلر» Spoiler در فیلم و سریال 27 شهریور 1404
  • به یاد «رابرت فلاهرتی» 26 شهریور 1404
  • وظایف بازیگر فیلم 25 شهریور 1404
  • معرفی «رهبری مدرن و مقتدرانه» اثر “دکتر علی صاحبی” برای سینماگران 24 شهریور 1404
دسته‌ها
تمرین کن!

logo-samandehi

توجه:

برای استفاده از محتوای آموزشی، لازم است با هویت واقعی ثبت نام انجام دهید. این برنامه‌های آموزشی فقط برای استفاده شخصی شماست. هر گونه انتشار محتوای این برنامه، پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق معنوی و مادی "سیف دات آی آر" ("مربی و مشاور فیلم‌سازی") متعلق به "مجید سیف العلمایی" بوده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نماید. ©1404
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید
بروزرسانی 3 بهمن 1385

پیتر کونیگ : مدل‌های ۳ بعدی

در کنارتان هستیم.

با ما تماس بگیرید.

سوالی دارید؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پشتیبانی آنلاین

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنر اگر چه نان نمی‌شود، اما شراب زندگی است.

اطلاعات تماس

با یک کلیک در کنارتان هستیم.
آدرس مرکز

ایران، خراسان رضوی، مشهد

تلفن تماس

تلفن تماس

ارسال پیامک

ارسال پیامک

پست الکترونیکی

پست الکترونیکی

نام(ضروری)
اکنون به ما اطلاع دهید که چه چیزی در ذهن شماست. سوالی از ما دارید؟ پس لطفا بپرسید.
با تیک زدن ثابت کنید ربات نیستید!
::: درخواست خود را به‌صورت کامل برای ما ارسال نمایید تا آن را بررسی کنیم :::