صدا در سینما
آخرین بروزرسانی: ۳ دی ۱۴۰۲
صدا در سینما
صدا در سینما یکی از عناصر مهم و تأثیرگذار در تجربه تماشای فیلم است. صداها در سینما برای ایجاد جذابیت و واقعیت بیشتر در صحنههای فیلم استفاده میشوند. از جمله نقشهای مهم صدا در سینما میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. ایجاد حالت احساسی: صداها میتوانند حالت احساسی فیلم را تغییر دهند و بر تماشاگر تأثیرگذار باشند. مثلاً موسیقی زمینه یا افکتهای صوتی میتوانند احساسات ترس، هیجان یا شادی را در تماشاگران ایجاد کنند.
۲. ایجاد واقعیت: صداها میتوانند به واقعیتر شدن صحنههای فیلم کمک کنند. از جمله این صداها میتوان به صدای محیط، صدای پسزمینه و افکتهای صوتی اشاره کرد که به تصویرسازی واقعیت بیشتر کمک میکنند.
۳. تأثیر در تماشاگر: صداها میتوانند بر تماشاگر تأثیر گذار باشند و او را به دنیای فیلم جذب کنند. صداهای مهیج و جذاب میتوانند تجربه تماشای فیلم را برای تماشاگران جذابتر کنند.
به طور کلی، صداها یک عنصر بسیار مهم در سینما هستند و بدون آن، تجربه تماشای فیلم به شدت کاسته خواهد شد.
صدا در سینما
«مدت ۰۲:۱۸»
به روایتِ مجید سیفالعلمایی
مربی و مشاور فیلمنامهنویسی و فیلمسازی
از سیف دات آی آر
(دانشنامۀ آنلاین مطالعات سینمایی)
محصولات و دورههای آموزشی آنلاین:
نقد آنلاین فیلم «سگ کشی»
برنامۀ آموزشی:
نقد آنلاین فیلم “سگ کشی”
در گفتوگوی مستقیم تلفنی با بهرام بیضایی:
من نمیخواهم مرده به دنیا بیایم و مرده از دنیا بروم.
مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: نقد آنلاین فیلم “سگ کشی”
جلسه ۱۲۶ کانون تحلیلگران سینما ۱۳۸۶/۰۱/۲۶ آگاه فیلم
کارشناسان: رضا صابری، حسین عصاران و دانوش یزدانپناه و …
به اهتمام: مجید سیفالعلمایی
مخاطبان: دانشجویان، فیلمنامهنویسان و فیلمسازان (از مبتدی تا حرفهای)
هدف: از جمله اهداف، آشنایی با سینمای بهرام بیضایی و سبکشناسی آثارش با محوریت فیلم سگ کشی
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: ۱ ویدئو
مدت زمان: ۵۴ دقیقه ۴۵ ثانیه
نوع دسترسی: قابل مشاهده بلافاصله پس از خرید
بزرگترین قانون در فیلمنامهنویسی چیست؟
وبکست آموزشی و تخصصی:
“بزرگترین قانون در فیلمنامهنویسی چیست؟“
What is the biggest rule in screenwriting?
مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: وبکست آموزشی و تخصصی “بزرگترین قانون در فیلمنامهنویسی چیست؟“
What is the biggest rule in screenwriting?
مدرس: مجید سیفالعلمایی
مخاطبان: دانشجویان و مدرسان فیلمنامهنویسی و فیلمسازی و نیز فعالان هنری (از مبتدی تا حرفهای)
هدف: از جمله اهداف این نکته که بزرگترین قانون در فیلمنامهنویسی ممکن است به شکلهای مختلفی توصیف شود، اما یکی از مهمترین اصول در این زمینه “نمایش و نه گفتوگو” است.
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: ۱ ویدئو
مدت زمان: ۰۰:۱۱:۰۴
نوع دسترسی: قابل مشاهده بلافاصله پس از خرید
مستر کلاس تبیین سناریونویسی
وبکست آموزشی و تخصصی:
“مستر کلاس تبیین سناریونویسی”
Master class explaining scenario writing
مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: وبکست آموزشی و تخصصی “مستر کلاس تبیین سناریونویسی” Master class explaining scenario writing
کارشناس: مجید سیفالعلمایی
مخاطبان: دانشجویان و مدرسان فیلمنامهنویسی و فیلمسازی و نیز فعالان هنری (از مبتدی تا حرفهای)
هدف: از جمله اهداف این برنامه، بررسی، واکاوی و بازنگری در اصلیترین عناصر فیلمنامهنویسی که ربط مستقیم با عنوان وبکست (مستر کلاس تبیین سناریونویسی) دارد: شما تا حدودی با اصول و تکنیکهای نوشتن برای سینما آشنا میشویذ.
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: دو پارت
مدت زمان: پارت یک ۱۷:۲۷ پارت دو ۳۶:۱۹
نوع دسترسی: قابل مشاهده بلافاصله پس از خرید
خوشههای خشم – ۲ (لایو)
لایو آموزشی – تخصصی
درسگفتارهای سینمایی
“خوشههای خشم”
The Grapes of Wrath
قسمت دوم
مشخصات محصول آموزشی:
عنوان: لایو آموزشی – تخصصی “خوشههای خشم” قسمت دوم
با حضور: مجید سیفالعلمایی
مخاطبان: دانشجویان، فیلمنامهنویسان و فیلمسازان (از مبتدی تا حرفهای)
هدف: از جمله اهداف دهمین لایو، آشنایی اجمالی با فیلم خوشههای خشم The Grapes of Wrath و ارکان سینمای داستانگوی جان فورد و سینمای اقتباسی. زیرا این فیلم بر مبنای رمانی با همین عنوان از جان استاینبک اقتباس گردیده است.
جان استاینبک این رمان را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد. وی برای نگارش این رمان برندهٔ جایزهٔ پولیتزر شد. این رمان هماکنون جزو چهل اثر کلاسیک سدهٔ بیستم بهشمار میآید. مجلهٔ تایم نیز این رمان را در فهرست صد رمان برتر انگلیسیزبان از سال ۱۹۲۳ تا سال ۲۰۰۵ جای داده است.
خوشههای خشم فیلمی درام به کارگردانی جان فورد محصول سال ۱۹۴۰ است.
فرمت آموزش: روی خط MP4
تعداد ویدئو: ۱ ویدئو
مدت زمان: ۲۹ دقیقه ۲۹ ثانیه
زمان اجرا: ساعت ۲۰ دوشنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۰
نوع دسترسی: قابل مشاهده بلافاصله پس از خرید
درباره مجید سیفالعلمایی
من "مجید سیفالعلمایی" هستم، “مربی و مشاور فیلمنامهنویسی و فیلمسازی” از “سیفداتآیآر”. ماموریتم کمک به مشتاقان و فعالان سینمایی است تا بتوانند بهتر فیلمنامه بنویسند و اصولی فیلم بسازند، به روش کاملاً کاربردی و نتیجه محور.
نوشته های بیشتر از مجید سیفالعلمایی
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.