درود بر شما کاربر نازنین!

چنانچه تمایل به همکاری دارید، می توانید متن زیر از مجموعه «فن بیان» را خوانش کرده و برای ما ایمیل کنید تا صدای شما را به نام خودتان در همین صفحه قرار دهیم.

تکنیک های عالی برای تقویت صحبت کردن

ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﻋﻼﻗﻤﻨﺪﯾﻢ ﮐﻪ ﻋﺎﻟﯽ ﻭ ﺩﻟﻨﺸﯿﻦ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﯿﻢ

ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺗﮑﻨﯿﮏ‌ﻫﺎﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﻋﻼﻗﻪ‌ﻣﻨﺪ ﻫﺴﺘﯿﺪ

ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺎ ﺧﻮﺍﻧﺪﻧﯽ ﻫﺎ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺷﯿﺪ.
ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺍﺳﺖ

ﻫﺮ ﻓﺮﺩ ﺑﻪ ﻃﺮﻕ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ.

ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﯾﺎ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ‌ﺍﯼ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﻧﻈﺮﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺑﻘﺒﻮﻻﻧﯿﺪ

– ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﮔﺮ ﮐﺎﺭﺗﺎﻥ ﻃﻮﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﮐﻨﯿﺪ –

ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﺒﻪ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﺧﺎﺹ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ.

ﺍﻣﺎ ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻭﺍﻗﻌﺎً ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ ﺑﺮ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ، ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ‌ﺑﺎﻭﺭ ﺑﻮﺩﻧﺘﺎﻥ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ؟

ﺻﺪﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻭ ﺯﯾﺮﮐﯽ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﺻﻔﺤﺎﺕ ﭘﺎﻭﺭﭘﻮﯾﻨﺖ ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﮔﻮﯾﺎﯼ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﭘﯿﺎﻣﺘﺎﻥ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ‌ﺗﺮ ﻭ ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻣﺨﺎﻃﺒﯿﻨﺘﺎﻥ ﺑﺎﺳﻮﺍﺩﺗﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺟﻪ‌ﺑﻨﺪﯼ‌ﻫﺎﯼ ﺩﻗﯿﻖ‌ﺗﺮﯼ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﺩ.

ﺻﺪﺍ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺗﺤﺴﯿﻦ‌ﺁﻣﯿﺰﯼ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﭘﺲ ﺍﯾﻦ ﭼﺎﻟﺶ ﺑﺮﺁﯾﺪ. ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻤﺎ، ﺻﺮﻓﻨﻈﺮ ﺍﺯ ﻣﻐﺰﺗﺎﻥ، ﻗﺎﺑﻞ‌ﺍﻧﻌﻄﺎﻑ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﺎﻧﻊ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﺤﺖ‌ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ. ﺍﺯ این رﻭ ﺍﺑﺰﺍﺭﯼ ﺍﯾﺪﺁﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻤﮑﺘﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻫﻤﺎﻥ ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻨﻮﻧﺪﮔﺎﻧﺘﺎﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﯿﺪ.

ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﻓﻖ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺳﺘﺎ، ﻫﯿﭻ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ ﺧﻮﺏ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﺪ.

ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﯾﺎﺩ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﮔﺮﻡ‌ﺗﺮ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﯿﺪ، ﻗﻮﯼ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺘﻔﺎﻋﺪ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺨﺎطبان ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﺗﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ.

چهار ﺗﮑﻨﯿﮏ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺳﺨﻨﮕﻮﯾﯽ ﭘﻮﯾﺎ ﺷﻮﯾﺪ

ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﺪﺍﯾﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﺗﺎﻥ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺷﺮﮐﺘﺘﺎﻥ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻫﻤﺎﻥ ﭘﯿﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺫﻫﻦ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻃﺒﯿﻨﺘﺎﻥ ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﺪ:

ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﻮﺛﺮ ﻭ ﺳﺮﯾﻊ. ﺩﺭ ﺯﯾﺮ ﺑﻪ چهار ﻋﻨﺼﺮﯼ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﮐﻤﮑﺘﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻﺗﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭﯼ ﺻﺪﺍ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﺩﺳﺖ ﯾﺎﺑﯿﺪ.

۱. ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺗﻨﻔﺲ:

ﺗﻨﻔﺲ ﺩﺭ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ ﺑﺎ ﻧﻔﺲ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﻋﺎﺩﯼ ﻓﺮﻕ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﻮﻗﻊ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺗﻨﻔﺲ ﻋﻤﯿﻖ‌ﺗﺮﯼ ﺍﺳﺖ.

ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﻧﻔﺲ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻨﺘﺮﻝ‌ﺷﺪﻩ‌ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﺣﺮﻓﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﻫﺎﻧﺘﺎﻥ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ، ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻫﻮﺍ ﺑﻪ ﺗﺎﺭﻫﺎﯼ ﺻﻮﺗﯽ‌ﺗﺎﻥ ﺍﺳﺖ.

ﺗﻨﻔﺲ ﺩﺭﺳﺖ ﭘﺎﯾﻪ ﻭ ﺍﺳﺎﺱ ﺧﻮﺏ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ ﺍﺳﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺗﻨﻔﺲ ﺑﺪ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻋﺼﺒﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﺳﺖ.

ﺗﻤﺮﯾﻦ ﺍﺻﻠﯽ ﺁﻥ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﺗﻨﻔﺲ ﺩﯾﺎﻓﺮﺍﮔﻤﯽ ﺍﺳﺖ. ﻧﺎﻡ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻥ ﺗﻨﻔﺲ ﺍﺯ ﺷﮑﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﺎﺭ ﺳﺎﺩﻩ‌ﺍﯼ ﺍﺳﺖ:

ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺑﺪﻫﯿﺪ ﺷﮑﻤﺘﺎﻥ ﻣﻮﻗﻊ ﺩﺍﺧﻞ ﻭ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﻫﻮﺍ ﺑﺎﻻ ﻭ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺷﻮﺩ ﻧﻪ ﺳﯿﻨﻪ ﻭ ﺷﺎﻧﻪ‌ﻫﺎﯾﺘﺎﻥ. ﺑﺎ ﺗﻨﻔﺲ ﺍﺯ ﺷﮑﻢ ﺷﻤﺎ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺯ ﺻﺪﺍﯾﺘﺎﻥ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﻗﻮﯼ‌ﺗﺮ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.

۲٫ ﻋﻄﻒ ﺻﻮﺗﯽ:

ﺍﯾﻦ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻣﺘﻀﺎﺩ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ «ﯾﮑﻨﻮﺍﺧﺖ» ﺍﺳﺖ.

ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻً ﻣﺜﻞ ﺑﻘﯿﻪ ﺁﺩﻡ‌ﻫﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻼﻗﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ، ﺻﺪﺍﯾﺘﺎﻥ ﺑﺎﻻ -ﭘﺎﯾﯿﻦ‌ﻫﺎﯾﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.

ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ‌ﻫﺎﯼ ﭘﺮﻓﺸﺎﺭ ﺑﺎﻋﺚ ﺻﺎﻑ ﻭ ﯾﮑﻨﻮﺍﺧﺖ ﺷﺪﻥ ﺗﻦ ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ‌ﻫﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﮔﻮﺵ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﻧﻪ ﺑﻪ ﯾﮑﻨﻮﺍﺧﺘﯽ. ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺍﻓﺖ ﻭ ﺧﯿﺰﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺻﺪﺍﯾﺘﺎﻥ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﺑﺎﻻ ﻭ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺷﺪﻥ ﺩﺍﺭﺩ، ﯾﮏ ﺩﻟﯿﻞ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ!

ﺍﮔﺮ ﺻﺪﺍﯾﺘﺎﻥ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺭﺳﺎ ﻧﯿﺴﺖ،

ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﮐﻪ ﮐﻤﯽ ﺭﻧﮓ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﯿﺪ.

ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ‌ﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺭﺍﺣﺖ‌ﺗﺮ ﺧﺎﻡ ﺣﺮﻑ‌ﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

۳٫ ﻃﺮﺡ‌ﺭﯾﺰﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﺪﺭﺕ:

ﭼﺮﺍ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﺎﻥ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﺣﺮﻑ‌ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﻣﻬﺎﺭﺕ‌ﻫﺎﯼ ﺻﺪﺍﯾﯽ ﺧﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ؟

ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ‌ﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ‌ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﺎﮐﺴﯿﻤﻢ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭﯾﺪ.

ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﺁﻥ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ.

ﻗﺪﺭﺕ ﺻﺪﺍ ﺑﺎ ﺗﻨﻔﺲ ﺩﯾﺎﻓﺮﺍﮔﻤﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺻﺪﺍ ﺍﻧﻌﮑﺎﺱ ﻗﻮﯼ‌ﺗﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﺳﻌﯽ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﻮﻉ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﺑﻠﻨﺪﺗﺮ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺻﺪﺍﯾﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪﯼ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﻨﺪ.

ﺩﺭ ﻋﻮﺽ، ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺍﻧﺮﮊﯼ‌ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﻨﯿﺪ.

۴. ﻫﻤﺪﺭﺩﯼ:

ﻫﺮ ﺳﺨﻨﮕﻮﯾﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﻫﻤﺪﺭﺩﯼ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ.

ﺍﻟﺒﺘﻪ، ﻫﻤﺪﺭﺩﯼ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﺴﺎﺯﯾﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﺎﺭ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﺤﺜﺘﺎﻥ ﮐﺎﻣﻼً ﺑﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﯿﺪ. ﺍﮔﺮ ﺻﺪﺍﯾﺘﺎﻥ ﻃﻮﺭﯼ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺳﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﮕﺎﺭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﯽ‌ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ‌ﻫﺎ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦ‌ﻃﻮﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺑﺮﺩﻥ ﺯﺑﺎﻥ ﺣﺴﺎﺳﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﺑﺨﺸﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﻧﮑﻨﯿﺪ.

ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﺍﻫﯽ ﺑﺮﺍﯼ «ﺷﻨﯿﺪﻥ» ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ‌ﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ. ﭼﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮﯼ ﻏﯿﺮﮐﻼﻣﯽ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ؟

ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ‌ﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ‌ﺯﻧﻨﺪ، ﺻﺪﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺷﻨﻮﯾﺪ؟

ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﺣﺴﺎﺳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻃﺮﯾﻘﻪ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻧﺘﺎﻥ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ‌ﻓﻬﻤﯿﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻻﺗﺸﺎﻥ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﻫﯿﺪ.

5/5

مطالب مرتبط:

تی وی توس
شهاب ملت خواه

منو شهاب و طرقبه

منو شهاب و طرقبه منو شهاب و طرقبه1394.02.23 به روایت مجید سیف العلمایی “مربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی” از “سیف دات آی آر” (دانشنامۀ

ادامه مطلب »
تی وی توس
مجید سیف‌العلمایی

فروش محصولات هنری

فروش محصولات هنری “فروش محصولات هنری“05:09به روایت مجید سیف‌العلماییمربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازیاز سیف دات آی آرمهارت آموزی سینما روی خط(دانشنامۀ آنلاین مطالعات سینمایی)رکورد:

ادامه مطلب »
تی وی توس
مجید سیف‌العلمایی

در انتظار قاسم

در انتظار قاسمگزارشی کوتاه در صبح جمعه 24 شهریور 1402 در گلستان به وقت انتظار استاد قاسم گلمکانی که بیاید تا برای تهیه فیلم مستند

ادامه مطلب »
تی وی توس
مجید سیف‌العلمایی

فعالان هنری، بهترست بدانید!

فعالان هنری، بهترست بدانید! “فعالان هنری، بهترست بدانید!“مدت: 11:59به روایت مجید سیف‌العلماییمربی و مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازیاز سیف دات آی آرمهارت آموزی سینما روی خط(دانشنامۀ

ادامه مطلب »